شناسهٔ خبر: 48008909 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

فعالیت کتابخانه های کرمانشاه حضوری و مجازی شد

موج نیوز

مدیرکل کتابخانه های کرمانشاه گفت: مخزن و بخش‌های کتابخانه و سالن های مطالعه به صورت حضوری فعالیت خواهند کرد و کتابخانه ها دو نوبت خواهند بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، حسنی خوانسار با بیان این مطلب که سالن مطالعه ۱۰۸ کتابخانه پذیرای اهل مطالعه است، ابراز داشت: مخزن و بخش‌های کتابخانه و سالن های مطالعه به صورت حضوری فعالیت خواهند کرد و کتابخانه ها دو نوبت خواهند بود (سقف تعداد حضور مراجعین مطابق بخشنامه متفاوت است) لذا دورکاری برای مشمولین در وضعیت زرد و نارنجی مطابق بخشنامه داخلی نهاد خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های کرمانشاه تاکید کرد: در صورت وضعیت قرمز از لحاظ کرونا، ادارات شهرستان با ۳۰ درصد نیرو فعالیت خواهند کرد.

 وی در خصوص کتابخانه نابینایان نیز یادآور شد: حضور کتابداران نابینا و کم بینا در وضعیت نارنجی سه روز در هفته، در وضعیت زرد چهار روز در هفته و در وضعیت آبی ۱۰۰ درصد خواهد بود.

خونسار با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی و پروتکل های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا اضافه کرد: افراد مراجعه کننده به کتابخانه باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و از تجمع غیر ضروری در بخش‌های مختلف کتابخانه خودداری کنند.

وی ادامه داد: اولویت کتابداران کتابخانه های عمومی بر فعالیت های فضای مجازی است و ترویج و رشد فرهنگ مطالعه از طریق ارتباط فضای مجازی با مخاطبین ادامه دارد.

گفتنی است که در استان کرمانشاه ۱۰۸ باب کتابخانه عمومی با زیربنای ۴۲ هزار و ۱۸۰ مترمربع فعال است و یک میلیون و ۱۶۸ هزار و ۲۲۷ نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان موجود است.

نظر شما