شناسهٔ خبر: 47997678 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

ایران درگیر ویروس هندی دلتا شده/ وضع تهران عادی نیست

فیروزکوه و دماوند که در همسایگی تهران هستند قرمز هستند و تهران هم نمی‌تواند وضعیت عادی داشته باشد. در یک تا دو هفته آینده با موج جدیدی از بیماری در تهران مواجه خواهیم شد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه موج پنجم کرونا در کشور شروع شده است، گفت: ویروس جدیدی که در حال چرخش است به احتمال زیاد ویروس هندی دلتا است و سرایت پذیری آن بسیار شدید بوده و هر شخص بیمار می‌تواند 8 تا 12 نفر را درگیر کند.

 

به گزارش «انتخاب»؛ پیام طبرسی عضو کمیته علمی ستاد کرونا در برنامه «تهران ما سلامت» رادیو تهران با اشاره به نیاز مبرم مردم به واکسن،گفت: ما تا واکسن نزنیم از منجلاب کرونا خارج نمی‌شویم.

 

وی ادامه داد: تزریق واکسن مقام معظم رهبری با واکسن کووایران برکت طلیعه بسیار خوبی برای تسریع روند واکسیناسیون در کشور خواهد بود و امیدواریم مسئولان به توصیه‌های ایشان عمل کنند؛ چون رهبری استفاده از واکسن خارجی در کنار واکسن ایرانی را بدون اشکال دانسته و بر روند واکسیناسیون تاکید کردند. واکسن کوو برکت اولین واکسن کرونای ایرانی است که مجوز تزریق اضطراری را دریافت کرده است.

 

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اظهار نگرانی و تاکید بر اینکه کشور در موج پنجم کرونا قرار گرفته است، گفت: موج پنجم شروع شده است. شهرهای جنوبی کشور قرمز است و ما 32 شهر قرمز داریم.

 

وی افزود: فیروزکوه و دماوند که در همسایگی تهران هستند قرمز هستند و تهران هم نمی‌تواند وضعیت عادی داشته باشد. در یک تا دو هفته آینده با موج جدیدی از بیماری در تهران مواجه خواهیم شد.

 

طبرسی بیان داشت: ویروس جدیدی که در حال چرخش است به احتمال زیاد ویروس هندی دلتا است که کشورهای دیگر را هم درگیر کرده است و سرایت پذیری آن بسیار شدید است و هر شخص بیمار می‌تواند 8 تا 12 نفر را درگیر کند

.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری ابراز داشت: امیدواریم این موج مثل موج های قبلی شدت نداشته باشد اما اگر تمهیداتی برای آن اندیشیده نشود با موج شدیدی از بیماری مواجه خواهیم شد.

 

نظر شما