شناسهٔ خبر: 47996346 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

محمد اسلامی در پاسخ به خبرگزاری موج؛

تحویل 8 هزار اتوبوس و مینی بوس تعهد دو خودروساز تا پایان امسال است

موج نیوز

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه امضای تفاهمنامه با معاونت فناوری ریاست جمهوری گفت: تحویل 8 هزار اتوبوس و مینی بوس تعهد دو خودروساز تا پایان امسال است اما نسبت به تعهدات خود کند عمل می کنند و باید پاسخگو باشند.

صاحب‌خبر -

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه امضای تفاهمنامه با معاونت فناوری ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی درباره حادثه اتوبوس خبرنگاران گفت: در حال حاضر کمیته ای برای بررسی این جادثه تشکیل شده است و به زودی تصمیم گیری درباره دلایل حادثه اطلاع رسانی می شود.

محمد اسلامی با بیان اینکه 55 هزار کامیون بالای 40 سال در جاده‌های کشور تردد دارند و ما برای نوسازی این ناوگان برنامه مدون داریم، افزود: در جایی که مشکلی ایجاد شده باید توضیح دهند که چرا با اهتمام ویژه، برنامه به اجرا نمی‌رسد و ما هم مشکلات موجود را پیگیری می‌کنیم.

اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری موج درباره اینکه تعهدات خودروسازان برای تحویل اتوبوس و مینی بورس در سال جاری چقدر است چرا در اجرای این برنامه کند عمل می کنند، اظهار کرد: دو خودروسازی که برای نوسازی اتوبوس و مینی بوس قرار داد دارند باید امسال 8 هزار خودرو را برای نوسازی تحوبل دهند و اما نسبت به تعهدات خود کند عمل می کنند و باید پاسخگو باشند.

او تصریح کرد: در حال حاضر متوسط سن اتوبوسی 11 سال و متوسط سن ناوگان مینی‌بوسی 24 سال است که در این حوزه با فرسودگی بالایی مواجه هستیم و طبق مصوبه ابلاغ شده، برنامه نوسازی کامیون‌های بالای 30 سال را به اجرا رساندیم و 1500 کامیون در گمرکات معطل ترخیص هستند و هرچه سریعتر باید این کامیون‌ها وارد ناوگان شوند تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 80 درصد هزینه خرید ناوگان جدید را تسهیلات می‌دهیم افزود: آورده مالکان وسائل نقلیه فرسوده 20 درصد مابقی به اضافه کامیون فرسوده است.

 

نظر شما