شناسهٔ خبر: 4799501 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

ظريف در ديدار با آمانو:

اعتبار آژانس به دليل مذاکرات هسته‌اى در معرض ‌آزمايشى جدى قرار دارد

موج- وزير امور خارجه کشورمان در ديدار با مديرکل آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: اعتبار آژانس در فرايند مذاکرات هسته‌اى ميان ايران و گروه ١+٥ در معرض ‌آزمايشى جدى قرار دارد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، «يوکيو آمانو» مديرکل آژانس بين‌المللى انرژى اتمى و محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه کشورمان شب گذشته با يکديگر ديدار و درباره تازه‌ترين وضعيت همکاري‌هاى في مابين گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.
ظريف در اين ديدار که در حاشيه برگزارى اجلاس بازنگرى معاهده عدم اشاعه صورت گرفت با اشاره به زمينه همکاري‌هاى مهم دوجانبه، بر اهميت نقش مسوولانه و سازنده آژانس در شکل‌گيرى توافق احتمالى جامع ميان ايران و کشورهاى ١+٥ تاکيد کرد.
وزير خارجه کشورمان با اشاره به فرصت‌هاى جارى و پيش رو در جهت تقويت اعتبار و جايگاه آژانس اظهار داشت: اعتبار آژانس در فرايند مذاکرات هسته‌اى ميان ايران و گروه ١+٥ در معرض ‌آزمايشى جدى قرار دارد و موفقيت در آن نيازمند توجه بيشتر مقامات آژانس و برداشتن گام‌هاى عملى و جدى در اين باره است.
آمانو نيز در اين ديدار ضمن ابراز خرسندى از همکاريي‌هاى سازنده جمهوري اسلامي ايران با آژانس، همچنين پيشرفت‌هاى به‌دست آمده در جريان مذاکرات هسته‌اى، بر آمادگى و جديت اين نهاد بين‌المللى براى حل و فصل مسائل و ايفاى نقشي موثر و به موقع تاکيد کرد.

نظر شما