شناسهٔ خبر: 47994944 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

مخالفت فدراسیون با درخواست هیات کشتی استان مازندران

اطری، یزدانی و سوادکوهی شانسی برای جهانی نروژ ندارند

فدراسیون‌کشتی بادرخواست عسکری محمدیان مخالفت کرد.

صاحب‌خبر -
خبرورزشی -

بعداز درخواست کشتی‌مازندران از فدراسیون برای حضور ۳ مدعی مازنی در چرخه انتخابی تیم ملی، فدراسیون کشتی با  ارسال نامه ای به هیات‌کشتی استان‌مازندران، بادرخواست عسکری محمدیان پیرامون تجدیدنظر و دادن فرصت به رضا اطری، امیرمحمد یزدانی و علی سوادکوهی برای حضور در چرخه‌انتخابی تیم‌ملی اعزامی به رقابتهای‌جهانی ۲۰۲۱ نروژ با ارائه دلایل، مخالفت کرد. 
در توضیحات فدراسیون پیرامون این نامه نگاری و پاسخ، آمده است:

هیات‌کشتی استان‌مازندران طی نامه‌ای به فدراسیون‌کشتی، خواستار بازنگری شرایط ۳ کشتی‌گیر برای حضور در چرخه‌انتخابی شد.

فدراسیون‌کشتی نیز  پس‌از بررسی درخواست هیات‌کشتی استان، پاسخ نامه عسکری محمدیان را به‌شرح ذیل اعلام کرد:

جناب‌آقای عسکری محمدیان، قهرمان‌گرانقدر المپیک،جهان و رئیس هیات‌کشتی استان‌مازندران، احتراماً یادآور می‌شود در چرخه‌انتخابی تیم‌ملی تمام ضوابط و شرایط به‌صورت کارشناسی مدنظر قرار گرفته و پس‌از بررسی دقیق کارنامه مدعیان هر وزن، مسیر چرخه‌انتخابی تعریف شده است.

لذا در خصوص نفرات مذکور خاطرنشان می‌سازد:

رضا اطری باتوجه به سنگینی‌زن و شرایطی که در مسابقات قبلی و تورنمنت لهستان از ایشان مشاهده شد، به
طور قطع با حضور در دو رویداد بزرگ (المپیک و مسابقات‌جهانی) در فاصله زمانی کمتر از دو ماه، با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد شد.

امیرمحمد یزدانی از مدعیان قابل‌توجه در وزن ۶۵ کیلو به‌شمار رفته و بی‌شک اگر این کشتی‌گیر تصمیم به تغییر وزن نمی‌گرفت، درچرخه حضور می‌یافت، اما نمی‌توان کارنامه مدعیان ۷۰ کیلو را نادیده گرفته و یزدانی را بدون هیچ رزومه‌ای در این وزن،  وارد آخرین مرحله انتخابی کرد.

علی سوادکوهی نیز از اصلی‌ترین مدعیان ۷۹ کیلو بشمار می‌رفت اما با وجود اعلام فدراسیون‌کشتی مبنی بر اهمیت بسیار بالای جام‌تختی در چرخه‌انتخابی تیم‌ملی، پس‌از قبول شکست، از ادامه مبارزات سر باز زد و شانس خود را برای نفر دوم حقیقی شدن در ۷۹ کیلو ازدست داد و یکی‌از اولویت‌های ما برخورد با چنین مواردی است.

نظر شما