شناسهٔ خبر: 47971196 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

در پی جدیدترین جنایت تشکیلات خودگردان:

گروه های فلسطینی و نهادهای بین المللی ترور نزار بنات را محکوم کردند

پس از آنکه نزار بنات فعال سیاسی فلسطینی توسط نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان ترور شد گروه های فلسطینی و سازمان ها و نهادهای بین المللی ضمن محکومیت این اقدام خواستار محاکمه عاملان آن شدند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در تماس تلفنی با همسر شهید مبارز فلسطینی نزار بنات ضمن ابراز همدردی و تسلیت این جنبش و ملت فلسطین به خانواده این شهید فلسطینی تاکید کرد این جنایات حاکی از تجاوز به حقوق تمام شهروندان و آزادگان فلسطینی و همچنین تمام کسانی که خواستار مبارزه با فساد و حامی راه مقاومت هستند می باشد.

 

هنیه تاکید کرد جنبش حماس در کنار خانواده این شهید و تمام مخالفان با این جنایت ایستاده و معتقد است این یک مساله مربوط به افکار عمومی ملی است. هنیه همچنین به خانواده نزار بنات در خصوص پیگیری تحولات این حادثه و مجازات عاملان آن اطمینان دارد.

 

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد نزار شهید راه وطن و دفاع از آزادی بیان بوده و ملت فلسطین به دفاع از آزادی و کرامت خود و زندگی آزادگان ادامه می دهد و چنین جنایاتی را تحمل نخواهد کرد.

 

یوسف حساینه عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین بر ضرورت تجدید نظر در خصوص نقش نهادهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری تاکید کرد.

 

حساینه افزود جنایت ترور نزار بنات فعال سیاسی در جریان روند بازداشت وی توسط نهادهای امنیتی تشکیلات خودگردان آنها را مستقیماً در معرض اتهام قرار می دهد، لذا باید فوراً کمیته ای برای بررسی این حادثه و اعلام فوری نتایج تشکیل شده و عاملان این جنایت مجازات شوند.

 

همچنین هانی خلیل عضو کمیته مرکزی جبهه مردمی تاکید کرد ترور نزار بنات تنها بخش کوچکی از جنایات تشکیلات خودگردان و رهبران آن است.

 

خلیل افزود: ترور نزار بنات آخرین جنایت مقامات تشکیلات خودگردان نخواهد بود و هرگاه خشم مردمی افزایش پیدا کرده و از تسلط آنان بر امور را تهدید نماید بی رحمی آن افزایش پیدا می کند.

 

سوین کوهن فن بورگسدورف نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین در واکنش به این جنایت گفت: ما نسبت به فوت بنات در پی بازداشت وی توسط نیروهای امنیتی فلسطینی ناراحت هستیم و به خانواده و دوستان وی تسلیت می گوییم و باید تحقیقاتی کامل، مستمر و شفاف در این خصوص انجام شود.

 

همچنین لین هاستینگز هماهنگ کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد در اراضی فلسطینی در توییتر خود نوشت: خبرهای نگران ‌کننده ای از کشته شدن بنات در منزل وی در شهر الخلیل به ما رسیده و تاکید می کنیم لازم است تحقیقات در این خصوص آغاز شده و مقامات تشکیلات خودگردان را به رسیدگی به این مساله و تحویل دادن عاملان این حادثه به عدالت دعوت می‌ کنیم.

 

همچنین تور وینسلاند هماهنگ کننده روند صلح خاورمیانه سازمان ملل متحد در واکنش به این جنایت گفت: ما از فوت بنات پس از بازداشت شدن توسط نیروهای امنیتی فلسطینی ناراحت هستیم و به خانواده و دوستان وی تسلیت می گوییم و خواستار تحقیق فوری، مستقل و شفاف در این خصوص هستیم و باید عاملان این جنایت به عدالت سپرده شوند.

 

دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه خواستار انجام تحقیقات جدی و فوری و مستقل در این خصوص شده تاکید کرد مشخصات این حادثه حاکی از انجام یک عملیات ترور عمدی برای خاموش کردن صدای یک مخالف سیاست های تشکیلات خودگردان است.

 

موسسه حقوق بشری الحق نیز شهادت نزار بنات را تسلیت گفته و تاکید کرد با مشاهده صدمات وارد شده به جسد بنات و مشاهده کبودی در سرتاسر بدن مرگ این فعال سیاسی فلسطینی غیر طبیعی به نظر می رسد.

 

عمار دویک رئیس این موسسه حقوق بشری گفت: مشاهدات انجام شده در کالبدشکافی پیکر بنات و اولین گزارش‌ها نشان می دهند کبودی و خراش در سرتاسر بدن بنات وجود داشته علاوه بر آنکه وجود آثار شکستگی در مچ دست و دنده های وی نیز تایید شده است.

 

وی تاکید کرد باید تحقیقاتی جنایی فوری برای مشخص شدن عاملان این اتفاق و تحویل آنها به مقامات قضایی انجام شود.

 

انتهای پیام/ح.ع/

نظر شما