شناسهٔ خبر: 47970140 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

انصارالله در واکنش به اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این گروه: اهمیتی ندارد/ دولت مستعفی: اظهارات آمریکا اشتباه فهمیده شده است

صاحب‌خبر -

شفقنا- «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن گفت که این گروه به دنبال جلب خشنودی آمریکا نیست و برای دستیابی به اعتراف این کشور تلاش نمی کند. این در حالی است که دولت مستعفی یمن نیز در واکنش به چنین تصمیمی عنوان کرد که هیچ تغییری در موضع آمریکا در قبال یمن ایجاد نمی شود .

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از الجزیره، در حالی که «تیموتی لندرکینگ» فرستاده ویژه آمریکا به یمن گفت که کشورش جنبش حوثی را به عنوان یک طرف مشروع در یمن به رسمیت می شناسد، حوثی ها اعلام کردند که چنین اعترافی برایشان اهمیتی ندارد.

با این حال دولت مستعفی یمن نیز مدعی شد که اظهارات لندرکینگ درباره حوثی ها اشتباه و خارج از چارچوب آن فهمیده شده است.

در همین راستا محمد البخیتی گفت: انصارالله به هیچ وجه به دنبال آن نیست که توسط دشمن امت اسلامی یعنی آمریکا به رسمیت شناخته شود.

وی افزود: ما از آمریکا نمی خواهیم که مشروعیت ما را به رسمیت بشناسد.اعتراف این کشور برای ما چه فایده ای دارد در حالی که محاصره یمنی ها و جنگ علیه آنها ادامه دارد؟

با این حال «راجح بادی» سخنگوی دولت مستعفی یمن نیز در واکنش به چنین سخنانی از سوی فرستاده آمریکا در امور یمن گفت: اظهارات لندرکینگ در خصوص حوثی ها خارج از چارچوب آن درک شده است.

بادی در گفتگو با الجزیره گفت: ما هیچ تغییری را در موضع آمریکا در قبال یمن نمی بینیم.

گفتنی است فرستاده ویژه آمریکا برای یمن روز گذشته (پنج شنبه) از اقدام کشورش در به رسمیت شناختن جنبش انصارالله به عنوان یک جریان دارای مشروعیت خبر داد.

به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، «تیم لندرکینگ»، فرستاده ویژه آمریکا برای یمن عصر دیروز(پنج شنبه) طی سخنانی در جریان یک بحث آنلاین که از سوی «شورای ملی روابط آمریکا و اعراب» (NCUSAR) برگزار شد، اعلام کرد که کشورش جنبش حوثی «انصارالله» یمن را به عنوان یک جریان دارای مشروعیت در این کشور به رسمیت می شناسد.

فرستاده ویژه آمریکا برای یمن در این بحث آنلاین همچنین از جامعه بین المللی درخواست کرد که به جنبش انصارالله برای توقف عملیات تهاجمی آن در استان مأرب در مرکز این کشور، فشار بیاورد.

خبر را در الجزیره ببینید

نظر شما