شناسهٔ خبر: 47960286 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

مترجم پنتاگون به اتهام جاسوسی به ۲۳ سال حبس محکوم شد

صاحب‌خبر -

شفقنا- خبرگزاری فرانس ۲۴ اعلام کرد که دادگاهی در آمریکا «مریم طاها تامپسون» را به اتهام جاسوسی برای حزب الله لبنان به ۲۳ سال حبس محکوم کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از خبرگزاری فرانس ۲۴، دادگاهی در ایالات متحده برای یک مترجم آمریکایی که با پنتاگون کار می کرد ۲۳ سال حبس تعزیری تعیین و اعلام کرد که او به فردی که به حزب الله لبنان وابسته است نام مخبران ارتش آمریکا در عراق را پس از ترور قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در حمله هوایی آمریکا در بغداد را اطلاع داده است.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت: مریم طاها تامپسون، ۶۲ ساله با دادستانی عمومی توافق نامه ای را امضا کرد که در آن او به اتهامات علیه خود اعتراف و مقصر شناخته شد.

در این بیانیه آمده است: تامپسون اعتراف کرد که او اطلاعات نظامی طبقه بندی شده ای را در اختیار یک مرد لبنانی قرار داده است و می دانسته که او این اطلاعات را به حزب الله، جناح مسلح شیعه لبنان که ایالات متحده آن را یک سازمان تروریستی می داند، منتقل خواهد کرد.

در این بیانیه به نقل از جان دمرس، مسئول امور امنیت ملی وزارت امور خارجه ایالات متحده گفته شده است که حکم تامپسون نشان دهنده جدی بودن اقدامات وی زیرا او  به اعتماد مردم آمریکا و سربازانی که او با آنها کار می کردند، خیانت کرد و منابعی را در معرض خطر قرار داده است.

اسناد دادگاه نشان داد که تامپسون در یک پایگاه نظامی خارج از کشور به عنوان مترجم فوری در سال ۲۰۱۷ کار می کرد از طریق یک برنامه ویدیویی با مردی که به او فهماند که او با حزب الله لبنان ارتباط دارد، رابطه برقرار کرد و با گذشت زمان به او علاقه مند شد.

در دسامبر ۲۰۱۹ ، این مترجم در اربیل ، مرکز اقلیم کردستان در شمال عراق در خدمت نیروهای ویژه آمریکایی قرار گرفت.

پنتاگون مدعی است که اندکی پس از ترور سلیمانی ، این مرد لبنانی از دوست دختر آمریکایی خود خواست نام مخبرانی را که ممکن است در ترور سلیمانی به ایالات متحده کمک کرده باشند ، برای او تهیه کند. تامپسون کاری نکرد جز بررسی پرونده های چندین خبرچین ارتش ایالات متحده در عراق و نام حداقل هشت نفر از آنها ، علاوه بر اطلاعات در مورد تاکتیک های سلیمانی را در اختیار دوست خود قرار داد.

این مترجم سابق پنتاگون در ۲۷ فوریه سال ۲۰۲۰ از سوی اف بی آی دستگیر شد.

این خبر را در فرانس ۲۴ می توانید ببینید.

نظر شما