شناسهٔ خبر: 47957951 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آخرین اخبار از واژگونی اتوبوس در دهشیر یزد؛ مصدوم شدن ۳۳ نفر/ ۵ سرباز معلم کشته شدند/ نقص فنی و ناتوانی راننده عامل تصادف اعلام شد

صاحب‌خبر -

شفقنا-  سازمان اورژانس یزد اعلام کرد: واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافری در دهستان دهشیر شهرستان تفت در این استان پنج کشته و ۳۱ مصدوم بر جا گذاشت.

به گزارش شفقنا، اتوبوس حامل ۳۹ سرنشین از جمله ده‌ها سرباز معلم که از استان سیستان و بلوچستان راهی شیراز بودند، صبح امروز در محور یزد – دهشیر واژگون شده و در نتیجه آن دست کم پنج تن جان خود را از دست داده و ۳۳ تن دیگر مصدوم شدند.

سرهنگ رحیم حاجی‌زاه ده‌آبادی، رئیس پلیس راه استان یزد در مصاحبه با «ایرنا» اعلام کرد: علت اصلی واژگونی این اتوبوس نقص فنی ترمز خودرو و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه بوده است.

انتقال ۷ مصدوم با بالگرد هلال احمر به بیمارستان

محسن حرازی زاده، مدیرعامل هلال احمر استان یزد گفتحوالی ساعت ۶ امروز پنجشنبه سوم تیرماه، یک دستگاه تریلی با یک اتوبوس در جاده ابرکوه به دهشیر، روبه‌روی پاسگاه دهشیر تصادف کردند که تا این لحظه ۵ نفر جان باخته و ۲۷ نفر مصدوم شدند.

وی افزود: تیم امداد هوایی استان با بالگرد و همچنین تیم واکنش سریع به همراه امدادگران پایگاه فیض آباد و پایگاه مسجد امام خمینی برای امدادرسانی به حادثه دیدگان به محل حادثه اعزام شده‌اندبراساس اعلام اورژانس حال ۴ تا ۵ نفر از مصدومان وخیم گزارش شده است.

حرازی زاده در خصوص آخرین وضعیت آسیب دیدگان این تصادف اظهار کرد: ۳۳ نفر دچار حادثه شدند که شامل ۳۲ سرنشین اتوبوس و راننده تریلی بوده است؛ تا این لحظه هم ۲۷ نفر از حادثه دیدگان مصدوم و ۵ نفر هم جان باختند۷ نفر از مصد‌ومان هم با بالگرد هلال احمر در حال انتقال به مراکز درمانی هستند. همچنین یک مصدوم با آمبولانس به یزد و دو مصدوم هم با آمبولانس به شهرستان ابرکوه منتقل شدند

گزارش اولیه اورژانس یزد

به گزارش روز پنجشنبه سازمان اورژانس یزد، حادثه یاد شده ساعت ۶ و ۲۰ دقیقه صبح امروز رخ داد، این اتوبوس در مسیر زاهدان به آباده شیراز در حرکت بوده است.

آمبولانس ها، بالگرد و اتوبوس اورژانس استان یزد بلافاصله به محل حادثه اعزام شده اند.

دهشیر در ۹۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و ۷۰ کیلومتری شهر تفت قرار دارد.

نظر شما