شناسهٔ خبر: 4795691 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه خراسان | لینک خبر

سبک زندگي

پول و آنچه نبايد به کودکمان ياد دهيم!

صاحب‌خبر -

اين که به کودک ياد بدهيم پولش را جمع کند، کار خيلي سختي نيست؛ آنچه سخت است آموزش برقراري تعادل ميان خرج و ذخيره کردن پول است. اگر شما تمام پولتان را ذخيره کنيد، لذت زندگي را از ياد خواهيد برد و اگر تمام پولتان را خرج کنيد قطعاً با مشکلات زيادي روبه رو خواهيد شد، به خصوص در روزي که به آن مبادا مي گوييم. شما بايد به کودکتان ياد دهيد که پولش را چطور ذخيره کند و چگونه از خرج کردن آن لذت ببرد. اما کنار بحث آموزش مديريت پول موضوعاتي هم وجود دارد که نبايد آن ها را به کودک آموخت. به عبارت ديگر نبايد تصورات اشتباهي در وي به وجود آورد، تصوراتي که ممکن است نگاه وي را به زندگي تغيير دهد. ما در اينجا چند جمله اي را که نبايد درباره پول به کودکتان بگوييد، برايتان آورده ايم.

پول خوب است يا بد؟

نمي توان پول را صرفاً خوب يا بد ناميد. پول، پول است؛ مانند بسياري از داشته هاي انسان. اما آن چه خوب يا بد بودن پول را مشخص مي کند راهي است که شما براي کسب پول از آن استفاده مي کنيد.

قدرت دست ثروتمندان است

اگر در اقوام شما فرد ثروتمندي وجود دارد و برخي هم دائم او را تکريم مي کنند، ممکن است باعث شود که کودکتان فکر کند هر کسي پول بيشتري دارد، قدرتمندتر است. سعي کنيد به کودکتان نشان دهيد، هيچ فردي صرفاً به خاطر داشتن پول، محترم و قدرتمند نيست.

فقط پول مي تواند تو را به آرزوهايت برساند

هر چند چيزهاي زيادي را مي توان با پول خريد اما چيزهاي زيادي هم وجود دارد که با پول به دست نمي آيد؛ مانند وقار، احترام، عشق، شادي، دوستي و عزت نفس.

راه هاي زيادي براي کسب درآمد وجود ندارد

يکي از بهترين چيزها درباره پول اين است که راه هاي مناسب بسياري براي افزايش آن وجود دارد. با کمي خلاقيت و تلاش متوجه خواهيم شد که راه هاي زيادي براي پول درآوردن، وجود دارد و شما با توجه به شخصيت و توانايي هايتان مي توانيد آن کارها را انجام دهيد. شما بايد راه هاي گوناگون را به فرزندتان نشان دهيد تا خود بتواند بهترين راه را انتخاب کند.

نظر شما