شناسهٔ خبر: 47946178 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: عصرخودرو | لینک خبر

ثبت سفارش ۲۷۰۰ کامیون زیر سه سال انجام شد

عصر خودرو- مشاور ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تاکنون تعداد ۲۷۰۵ دستگاه کامیون زیر سه سال ساخت برای واردات، درخواست ثبت سفارش کرده‌اند که از این میان تعداد ۴۳ دستگاه کامیون تا هفته گذشته شماره‌گذاری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، آقای صدراله بمانا مشاور ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بحث نوسازی ناوگان ضمن بیان این مطلب افزود: از تعداد 2705 کامیون تعداد 2031 دستگاه ثبت سفارش آن‌ها انجام شده و تعداد 291 دستگاه برای ترخیص به گمرکات کشور معرفی شده که از این میان تعداد 188 دستگاه ترخیص و تعداد 43 دستگاه کامیون تا هفته گذشته شماره‌گذاری شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر فرآیند بند ث ماده 30 قانون احکام دائمی در حال انجام و کامیون‌ها از گمرکات ترخیص و برای شماره‌گذاری و پلاک به مراکز شماره گذاری مراجعه می‌کنند.

مشاور ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بحث نوسازی ناوگان، گفت: چنانچه هر کامیونی دارای استاندارد ایمنی و کیفیت و استاندارد آلایندگی محیط زیست و خدمات باشد و اسقاط مورد نیاز آن توسط واردکنندگان انجام شده باشد، برای ترخیص به گمرکات کشور معرفی می‌شوند.

صدراله بمانا تاکید کرد: در حال حاضر، صرفاً کامیون‌های با نشان تجاری داف، رنو و ولوو دارای خدمات پس از فروش هستند و سایر برند‌ها دارای قرارداد نیستند، لذا رانندگان تا مستندات لازم برای ترخیص کامیون از جمله استاندارد ایمنی و کیفیت را از سازمان ملی استاندارد و استاندارد آلایندگی را از سازمان حفاظت محیط زیست و قرارداد خدمات پس از فروش را از یکی از شرکت‌های خدمات دهنده برند‌های داف، رنو و ولوو مشاهده نکرده باشند و از صحت آن‌ها یقین نداشته باشند، مبادرت به خرید کامیون زیر سه سال ساخت نکنند.

نظر شما