شناسهٔ خبر: 47928489 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

گزارش اختصاصی قدسنا از بازتاب سخنان رئیس جمهور منتخب در رسانه های عربی و صهیونیستی

شبکه الجزیره قطر نیز به سخنان سید ابراهیم رئیسی در ارتباط با مذاکرات هسته ای پرداخت و نوشت: رئیس جمهور منتخب ایران گفت که از مذاکرات هسته ای حمایت می کند اما هرگز موضوعاتی نظیر موشک های بالستیک و اقدامات منطقه ای وارد مذاکرات نخواهد شد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس (قدسنا)، در پی برگزاری اولین کنفرانس خبری حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب ایران، بسیاری از رسانه های رژیم صهیونیستی اظهارات وی را منعکس کردند.

 

وبسایت خبری آروتز شوا با انتشار گزارشی صحبت های رئیسی را درباره موضع صریح وی در امتناع از دیدار با رئیس جمهور آمریکا منتشر کرد.

 

این منبع خبری صهیونیست نوشته است: «درحالیکه رئیسی قرار است تا در ماه اوت فعالیت خود را آغاز کند، وی هرگونه احتمال دیدار با رئیس جمهور بایدن را رد کرد و با یک کلمه "نه" پاسخ سوالات در این رابطه را داد.»

 

همچنین روزنامه هاارتص نیز موضع قاطع رئیسی را درباره قابل مذاکره نبودن برنامه موشک بالستیک ایران منعکس کرد.

 

ابراهیم رئیسی در پاسخ به سوالی درباره احتمال مذاکره درباره برنامه موشکی ایران، این مسئله را «غیر قابل مذاکره» نامید.

 

پایگاه خبری صهیونیستی تایمز اسرائیل نیز ضمن برجسته سازی توصیف ابراهیم رئیسی درباره فلسطینیان به عنوان «مالکان واقعی فلسطین» درباره پوشش خبری گسترده از اولین کنفرانس خبری رئیس جمهور منتخب مردم ایران گزارش داد.

 

رسانه های عربی نیز از دیدگاه مسائل مهم منطقه ای به ویژه روابط ایران و عربستان سعودی به کنفرانس خبری رئیس جمهور منتخب پرداخته اند.

 

سخنان رئیسی درباره روابط با عربستان سعودی و بازگشایی سفارتخارنه

وبگاه عربی 21 که مخاطبان زیادی در جهان عرب دارد در گزارشی نوشت: رئیس جمهور جدید ایران مانعی برای ازسرگیری روابط با عربستان سعودی و بازگشایی سفارت ها ندارد.

 

رئیسی: مانعی برای بازگشایی سفارت عربستان وجود ندارد/ جنگ یمن باید فورا متوقف شود

روسیا الیوم نیز در گزارشی به سخنان رئیس جمهور منتخب درباره روابط با عربستان پرداخت و نوشت: رئیسی تاکید کرد که روابط مناسب با کشورهای منطقه اولویت اصلی دولت وی خواهد بود. وی البته بر لزوم توقف عملیات نظامی در یمن نیز تاکید کرد.

 

رئیس جمهور منتخب ایران: موضوع موشک های بالستیک غیر قابل مذاکره است

وبگاه شبکه الجزیره قطر نیز به سخنان سید ابراهیم رئیسی در ارتباط با مذاکرات هسته ای پرداخت و نوشت: رئیس جمهور منتخب ایران گفت که از مذاکرات هسته ای حمایت می کند اما هرگز موضوعاتی نظیر موشک های بالستیک و اقدامات منطقه ای وارد مذاکرات نخواهد شد.

 

انتهای پیام/م.ت/

نظر شما