شناسهٔ خبر: 47901398 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

امسال توجه به آسیب های اجتماعی اولویت سازمان تبلیغات است

رشت- مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه ساماندهی فکر، باور، ذائقه و سبک زندگی مردم رسالت این سازمان است، گفت: اولویت امسال سازمان تمرکز بر آسیب های اجتماعی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سعید مهدوی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید بر اهمیت مطالعه کتاب در اماکن مذهبی مانند گلزار شهدا، اظهار کرد: پویش «هدیه کتاب به شهدا» یک حرکت نمادین با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تجدید میثاق با شهدا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به حضور پرشور و آگاهانه ملت با وجود هجمه‌های تبلیغی دشمن، اضافه کرد: هیچ انتخاباتی تاکنون بدین شکل مورد هجمه دشمنان واقع نشده بود و علاوه بر این، ضعف مدیریت در برگزاری این رویداد نیز میزان مشارکت را کاهش داد لذا این انتخابات و مشارکت، پرشور، آگاهانه و البته مسئولیت آور برای مسئولان است.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات با هدف ساماندهی فکر، باور، ذائقه و سبک زندگی مردم تشکیل شده است، بیان کرد: تعمیق و ترویج سبک زندگی اسلامی از جمله وظایف سازمان تبلیغات است.

مهدوی با اشاره به محور فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی گیلان، گفت: بهره گیری از مشورت بزرگان و علمای استان، نظام بخشی نیروی انسانی متناسب با مأموریت‌های جدید، برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی اسلامی و برگزاری دوره تربیت معلم سبک زندگی قرآنی از جمله اقدامات این سازمان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان ادامه داد: اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم، ساماندهی فعالیت روحانیون مستقر در روستاها، اجرای طرح امام محله و راه اندازی پایگاه‌های اجتماعی در مناطق آسیب پذیری شهری با رویکرد تقویت ارتباط بین ائمه مساجد با مردم محلات و رفع مشکلات آنها از رویکردهای این سازمان است.

وی بسیج سازمان‌های مردم نهاد را از دیگر اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی عنوان و بیان کرد: نشر شعائر دینی با برگزاری جلساتی در استان که منجر به برگزاری تجمعات بزرگ مردمی مانند عاشوراییان شد و در سطح ملی نیز انعکاس یافت و تدین و ولایتمداری مردم استان گیلان را به سایرین نشان داد.

تشکیل لشکر رسانه‌ای با حضور جوانان شبکه تبلیغ در مساجد

مهدوی تصریح کرد: کاروان تبلیغی بین المللی احباب المهدی با حضور در راهپیمایی اربعین به تبلیغ چهره به چهره به چند زبان پرداختند و این موضوع در اربعین امسال و سال‌های بعد نیز ادامه خواهد یافت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه استان ما از حیث مذاهب دارای گوناگونی بوده و فعالیت‌های تبلیغی این سازمان در جهت تقریب بین مذاهب صورت گرفته است، اضافه کرد: مدارس صدرا در رشت و تالش با هدف ترویج مفاهیم اسلامی فعالیت دارند و درصدد گسترش آن نیز هستیم.

وی با بیان اینکه تشکیل لشکر رسانه‌ای با حضور جوانان ملازم شبکه تبلیغ در مساجد و محلات در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: تشکیل لشکر تبلیغی جوانان در شرایط فعلی که دشمنان با همه توان فعالیت دارند ضروری است.

مهدوی با اشاره به نقش رسانه‌ها در کمک به تبلیغ شعائر و مفاهیم اسلامی خاطرنشان کرد: دیدار با مسئولان، راه اندازی پویش «خدمت کریمانه، تبلیغ به رسم رئوفانه»، پخت بیش از ۳۰ هزار وعده غذا و توزیع در مناطق محروم در روز میلاد امام هشتم و برگزاری همایش تجلیل از فعالان عرصه تبلیغ، ۴ محور اصلی برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی در هفته جاری است.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت تربیت نیروی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اولویت ما در سال ۱۴۰۰ مربوط به بحث جمعیت است و کاهش طلاق و ترویج ازدواج و تبلیغ در سواحل و تفرجگاه‌ها از اولویت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در سال جدید است.

نظر شما