شناسهٔ خبر: 47889672 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

گسترش قلمروی طالبان؛ دو شهرستان دیگر در بلخ و سمنگان سقوط کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا افغانستان- طالبان شهرستان های چهاربولک بلخ و دره صوف بالای سمنگان را تصرف کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، فوزیه احمدی؛ نماینده مردم بلخ در مجلس نمایندگان گفته است شهرستان چهاربولک این ولایت پس از دو روز محاصره، به دست طالبان افتاده‌است.

این عضو مجلس نمایندگان افزوده است که شهرستان چهاربولک از دو روز به‌این سو در محاصره طالبان قرار داشت؛ اما هیچ نیروی کمکی از سوی مسئولان محلی و مرکزی به این محل فرستاده نشد.

به گفته او، نیروهای امنیتی مستقر در این شهرستان یک ساعت پیش با تمام امکانات و تجهیزات به جنگجویان طالبان تسلیم شده‌اند.

خانم احمدی همچنین گفت که به جز ولسوالی‌های مارمل و نهرشاهی در اکثر ولسوالی‌های بلخ هرازگاهی میان نیروهای دولتی و جنگجویان طالبان جنگ جریان دارد.

این عضو مجلس افزود که طالبان در اطراف شهر مزار شریف نیز تجمع کرده‌اند که به گفته او با ادامه این وضعیت تهدید حمله شدید طالبان بر مرکز ولایت بلخ نیز وجود دارد.

سقوط دره صوف بالا
همزمان منابع محلی سقوط شهرستان دره صوف بالای سمنگان را نیز تایید کرده‌اند.

محمدهاشم سروری، معاون شورای ولایتی سمنگان با تایید سقوط شهرستان دره صوف بالا گفته است که شماری از نیروهای امنیتی هنگام بیرون شدن از این ولسوالی، از سوی این گروه اسیر شده‌اند.

گروه طالبان ادعا کرده است که از روز گذشته به این طرف شهرستان های بنگی، چال، هزارسموچ، ینگی‌قلعه و نمک‌آب در تخار، دره‌صوف بالا در سمنگان و چهاربولک در بلخ را تصرف کرده‌اند. همزمان با این، طالبان ادعا کرده است که مرکز انتقالی شهرستان خروار ولایت لوگر را نیز سقوط داده‌اند. این گروه در مورد شهرستان دشت قلعه تخار تا کنون چیزی نگفته است.

نظر شما