شناسهٔ خبر: 47873363 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

میزان مشارکت مردم استان گیلان در انتخابات از میانگین کشوری پیشی گرفت

گروه استان‌ها- رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: مردم گیلان با مشارکت ۵۷ درصدی در انتخابات ریاست جمهوری، نسبت به میانگین کشوری بالاترین مشارکت را داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمود قاسم‌نژاد شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم استان گیلان با مشارکت 57 درصدی خود در انتخابات ریاست جمهوری ایران برگ زرین دیگری را بر افتخارات مردم این استان افزودند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان افزود: در انتخابات ریاست جمهوری در استان گیلان آقای سیدابراهیم رئیسی با 615 هزار و 208 رأی، آقای عبدالناصر همتی با 132 هزار و 550 رأی، آقای محسن رضایی با 101 هزار و 945 رأی و آقای سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با 45 هزار و 570 رأی دارای بالاترین آرای مردم گیلان شدند.

وی با بیان اینکه بدین ترتیب آقای رئیسی بیشترین آراء در گیلان را به خود اختصاص داد گفت: در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در آستانه‌اشرفیه از تعداد 43 هزار و 182 رأی صحیح آقای ابراهیم نجفی با کسب 12 هزار و 709 رأی به عنوان منتخب مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس انتخاب شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان خاطرنشان کرد: همچنین شهرستان‌های سیاهکل، ماسال، رضوانشهر، شفت و املش با بیش از 80 درصد مشارکت جزو شهرستان‌های برتر گیلان شناسایی شدند.

وی گفت: انتخابات شورای اسلامی شهرها و روستاهای گیلان با مشارکت 56.4 درصدی مردم استان در همه حوزه‌های شهری و روستایی گیلان به اتمام رسید و منتخبان شوراها مشخص شدند و اسامی آن‌ها در سامانه جامع انتخابات در حال بارگزاری است.

قاسم‌نژاد افزود: بنده از طرف استاندار گیلان و خودم، فرمانداران سراسر گیلان، عوامل اجرایی اعم از هیئت‌های اجرایی، اعضای شعب اخذ رای، هیئت‌های بازرسی و نظارت و تمامی دست‌اندرکاران اجرای انتخابات در گیلان از حضور پرشور مردم استان که نسبت به میانگین کشوری بالاترین مشارکت را داشتند تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/614/ ع

نظر شما