شناسهٔ خبر: 47869281 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

چه کسانی به رییسی تبریک گفتند؟

چهره های مهم در پیام هایی پیروزی سید ابراهیم رییسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین، چهره های مهم ایران و دنیا در پیام هایی جداگانه پیروزی سید ابراهیم رییسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفتند.

پیام تبریک رییس جمهور به رییسی

متن پیام حسن روحانی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای رییسی (دامت تائیداته)
انتخاب جنابعالی از سوی ملت بزرگ ایران به عنوان رییس جمهور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را صمیمانه تبریک و تهنیت می‌گویم.
امید دارم با تلاش جنابعالی و با همدلی بیشتر با تمامی ارکان و قوای کشور، در این جایگاه خطیر نیز شاهد اقدامات موثر در جهت پیشرفت و آبادانی کشور و آرامش و رفاه مردم فهیم ایران عزیز باشیم.
بی شک بهره گیری از همه ظرفیت‌های مادی و معنوی موجود و ساماندهی بهینه امکانات می‌تواند به حل مشکلات و تسریع در رسیدن به مطالبات مردمی و تحقق آرمان‌های بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه داخلی و خارجی یاری رساند.
همچنین دولت دوازدهم اعلام می‌دارد که در روز‌های پیش رو آمادگی اقدامات لازم برای انتقال تجارب و مقدمات و شرایط انتقال بار امانت به دولت سیزدهم را معمول خواهد داشت.
از درگاه خداوند متعال سلامتی و موفقیت آن‌جناب و سعادت مردم عزیز ایران بزرگ را مسالت دارم.
حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران

قالیباف پیروزی رییسی را تبریک گفت

 متن پیام قالیباف، رییس مجلس به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
صدیق ارجمند، حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر سید ابراهیم رییسی
با سلام و عرض تبریک میلاد امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام
با لطف الهی و هدایت‌های تکلیف‌مدارانه رهبر حکیم انقلاب، ملت سرافراز ایران همچون گذشته افتخار آفریدند و حماسه‌ای دیگر از حضور همگانی خلق کردند. حضور ملت عزیز ایران در انتخابات سرنوشت‌ساز ریاست‌جمهوری، علیرغم نگرانی‌ها از شیوع بیماری کرونا و دلخوری و گلایه‌مندی از ناکارآمدی‌ها به خصوص در مدیریت وضعیت اقتصادی و مهار گرانی، نشانگر هوشمندی و درایت مردم در حفظ سرمایه ملی انتخابات و صیانت از جمهوریت و اسلامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود؛ خداوند متعال را بابت این عنایت بزرگ شاکرم و برپایی جشن ملی انتخابات را به همۀ مردم عزیز ایران و خدمت رهبر معظم انقلاب که اصلی‌ترین پاسدار صیانت از حق مردم در تعیین سرنوشت خود بوده و هستند، صمیمانه تبریک عرض می‌کنم.
همچنین توفیق حضرتعالی در کسب رای اکثریت ملت عظیم‌الشأن ایران را از صمیم قلب تبریک می‌گویم و معتقد هستم که باور راسخ حضرتعالی به پیروی از منویات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری و همچنین کارنامۀ درخشان جنابعالی در عدالت‌محوری و حمایت از محرومین و مستضعفین و توفیقات شما در دستگاه قضا که موجی از امید و رضایت در بین مردم ایجاد کرد و همچنین اعتقاد حضرتعالی به در اولویت قرار دادن شایسته‌سالاری و مقابله ساختاری با فساد، نوید دهندۀ آینده‌ای درخشان برای ملت عزیز ایران و رساندن کشور به قله‌های پیشرفت و اقتدار و رفاه خواهد بود. ان‌شاءالله.
مجلس شورای اسلامی نیز در راستای پیاده‌سازی اهداف بیانیه گام دوم انقلاب، آمادگی خود را برای همکاری همه‌جانبه با دولت منتخب ملت، اعلام می‌دارد و امید جدی دارد که در سایۀ هم‌افزایی قوۀ مجریه و قوۀ مقننه، فصل جدیدی از مدیریت انقلابی و جهادی برای حل مشکلات مردم آغاز شود.
از خداوند متعال توفیقات روزافزون حضرتعالی را در خدمت خالصانه به مردم، پاسداری از خون شهیدان، آرمان‌های امام راحل (ره) و منویات مقام معظم رهبری و اجابت امید و انتظار ملت شریف ایران را ذیل توجهات قطب عالم امکان، حضرت، ولی عصر (عج) مسئلت می‌کنم.
محمدباقر قالیباف
رییس مجلس شورای اسلامی

پوتین به رییسی تبریک گفت

متن این پیام به شرح زیر است:

جناب آقای سید ابراهیم رییسی گرامی

رییس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران 

مراتب تبریکات صمیمی را به مناسبت انتخاب جنابعالی به عنوان رییس جمهور جمهوری اسلامی ایران پذیرا باشید. 

روابط بین کشورهای‌مان به طور سنتی از خصلت دوستانه و حسن همجواری برخوردار می‌باشد. 

امیدوارم که فعالیت جنابعالی در این سمت عالی به توسعه روزافزون همکاری دوجانبه سازنده در زمینه‌های مختلف و همچنین تعامل مشارکتی در امور بین الملل مساعدت خواهد کرد. این موضوع کاملا پاسخگوی منافع ملت‌های روسیه و ایران می‌باشد و در مسیر تحکیم امنیت و ثبات منطقه‌ای پیش می‌رود. 

برای جنابعالی موفقیت و نیز سلامت و بهزیستی را آرزو می‌کنم. 

با عرض احترام ، ولادیمیر پوتین

آرزوی توفیق جهانگیری برای رییسی

 متن پیام اسحاق جهانگیری به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضور چشمگیر مردم صبور و فداکار ایران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را به عنوان نشانه ای از احساس مسئولیت سیاسی نسبت به امروز و آینده کشور به عموم مردم، نامزدان محترم و منتخبان آنان تبریک می گویم.

امیدوارم رییس جمهور منتخب و نمایندگان برگزیده شهروندان در شوراهای اسلامی شهر و روستا بتوانند با استفاده از همه ظرفیت های ملی، پشتیبانی رهبر معظم انقلاب و همکاری همه قوا و نهادهای نظام در حل مسائل و مشکلات کشور و ترسیم آینده ای روشن برای همه ایرانیان چه آنان که در این انتخابات رای داده اند و چه آنانی که رای نداده اند، توفیق یابند.

اسحاق جهانگیری
معاون اول رییس جمهور

تبریک نبیه بری در پی پیروزی رییسی

 نبیه بری، رییسی پارلمان لبنان در پیامی برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری ایران و پیروزی رییسی جمهور جدید را به رهبر انقلاب تبریک گفت.
 در این پیام آمده است: ایران همان طور که هست، در پایداری و ایستادگی در برابر محاصره و تحریم، بزرگ و قدرتمند است.

علی‌اکبر صالحی پیروزی رییسی را تبریک گفت

متن این پیام به شرح زیر است:
حضرت آیت الله رییسی
رییسی محترم جمهور منتخب ملت بزرگ ایران
با سلام و درود فراوان
بار دیگر آحاد ملت قهرمان و حماسه آفرین ایران اسلامی، هنگامه‌ای دیگر برپا نمودند و با لبیک به ندای رهبر حکیم و فرزانۀ انقلاب اسلامی شور و شعور سیاسی را در هم آمیخته و با حضور مقتدرانه در آزمون مردمسالاری دینی، برگ زرین دیگری بر کتاب قطور افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزودند. اینجانب به نمایندگی از سوی مدیران، متخصصان و تلاشگران صنعت هسته ای کشور این پیروزی بزرگ را به پیشگاه ملت شریف ایران، رهبر معظم انقلاب اسلامی و جنابعالی تبریک عرض می نمایم. امیدوارم با استعانت از درگاه حضرت احدیت و با استمداد از انفاس قدسی ائمۀ اطهار(ع) خاصه عنایات هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) بیش از پیش در مسیر خدمت مخلصانه و صادقانه به میهن عزیز اسلامی توفیق یابید. بمنه و کرمه

زاکانی به رییسی تبریک گفت

متن پیام علیرضا زاکانی، نماینده قم و رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

حضور گسترده و معنادار مردم با وجود گلایه های فراوان ایشان از وضع موجود بویژه سختی معیشت و رای قاطع آنها به رییس جمهور منتخب، پیامهای مهمی در بر داشت.

پیام نخست حماسه ۲۸ خرداد، لبیک مردم مومن به آرمانهای انقلاب به دعوت رهبرحکیم انقلاب بود که بارها ضمن تاکید بر مشارکت گسترده در انتخابات، دغدغه ها و گلایه های مردم را تصدیق کرده بودند.

پیام دوم حضور اکثریت مردم، "نه بزرگ" به دشمنان و تحریم کنندگان انتخابات بود. پروژه ای که از آمریکا و صهیونیسم جنایتکار تا پهلوی منفور و رجوی ملعون و برخی فرومایگان داخلی در آن سهیم شده و منتظر انتقام گیری از نظام و مردم بودند.

پیام سوم حضور مردم، در انتخاب قاطع آیت الله رییسی بود. رای کم نظیر مردم به فردی خوشنام و بااخلاق، فسادستیز، با کارنامه روشن و تحولخواه برای تحقق دولتی قوی و مردمی نشاندهنده اعتماد مردم به سابقه ایشان و مطالبه آنها نسبت به تحقق شعارها و برنامه های اعلامی اوست.

اینجانب ضمن تبریک این حماسه ملی به رهبر عزیزتر از جانم، مردم وفادار و صبور ایران اسلامی و نیز آیت الله رییسی منتخب گرامی ملت و تشکر از همه دست اندرکاران انتخابات، امیدوارم از هم اکنون، ثانیه ها و دقایق منتخبین خصوصا رییس‌جمهور منتخب با توکل بر خداوند متعال صرف تکمیل برنامه ریزی ها برای تشکیل دولتی قوی، فسادستیز، جوانگرا، تحولخواه، عدالت طلب و بر محور شایستگان و متوجه نسبت به محرومان جامعه شود و همه گروهها، افراد و موثرین اجتماعی و سیاسی کشور را به مساعدت، کمک و یاری به منتخب ملت فرا می خوانم.

والسلام علیکم
علیرضا زاکانی
۲۹ خرداد ۱۴۰۰»

تبریک عمار حکیم به مقام معظم رهبری و رییسی

«سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی برگزاری سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری در ایران را به رهبر معظم انقلاب و همچنین ملت و دولت ایران تبریک گفت و نوشت: موفقیت تجربه دموکراتیک و اجرای سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری در ایران را به رهبری و دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گوییم. 

وی ضمن تبریک به حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی به عنوان رییسی‌جمهور منتخب ملت ایران در این پیام آورده است: همچنین برخورداری از اعتماد ملت در چهار سال آینده را به جناب آقای سیدابراهیم رییسی تبریک می‌گوییم. 

رهبر جریان حکمت ملی عراق در پایان اظهار امیدواری کرده است که این انتخاب آغازگر دوره سیاسی تازه‌ای باشد که موجب حل مسائل در سطح منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای شود.

تبریک ظریف به رییسی

محمد جواد ظریف با انتشار تصاویری از حضور مردم در پای صندوق های رای در صفحه اینستاگرامش نوشت: 
حضور مسئولانه مردم نجیب و دلاور ایران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بار دیگر نمادی از درخشش جمهوریت گردید.
اینجانب ضمن ارج نهادن بر این مشارکت مردم تاریخ‌ساز ایران، کسب اعتماد اکثریت ملت را به رییسی جمهور منتخب، حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای سید ابراهیم رییسی تبریک عرض می‌کنم.
حضور مردم در عرصه انتخابات و تعیین سرنوشت و مسیر آینده کشور نقش بی بدیلی در خلق فرصت های ارزشمند برای تضمین امنیت، توسعه و آبادانی میهن، پاسداری از حقوق و منافع ملت و کوشش برای رفع مشکلات و موانع داخلی و خارجی دارد.
امیدوارم که رییسی جمهور منتخب و دولت برآمده از رای مردم، که نماینده همه این ملت بزرگ و پاسدار حقوق تمامی آحاد آن خواهند بود در تحقق مطالبات مردم و تامین منافع ملی سربلند و سرافراز باشد.

تبریک شمخانی به رییسی

علی شمخانی در توییتی نوشت:  حماسه پرشور حضور در انتخابات۱۴۰۰ را به آحاد مردم، رهبر حکیم انقلاب و جناب آقای رییسی به عنوان منتخب جمهور تبریک می‌گویم. در ابتدای گام دوم انقلاب بار دیگر اقتدار ایران اسلامی به رخ  روسیاهان پروژه تحریم کشیده شد. آغاز یک شروع نیازمند گام‌های استوارتر از گذشته است.

تبریک ولایتی به رییسی

متن پیام علی اکبر ولایتی به این شرح زیر است:

بسمه تعالی
برادر گرامی حضرت آیت الله جناب آقای دکتر سید ابراهیم رییسی 
رییسی جمهور محترم منتخب
سلام علیکم
حضور افتخارآمیز ملت بزرگ ایران در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ و در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با وجود تمامی توطئه ها و دشمنی ها برای ایجاد ناامیدی در میان مردم، بار دیگر شکوه و جلوه های بی نظیر وفاداری و همراهی ایرانیان را در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب و در راستای اعتلاء، اقتدار، امنیت، توسعه و پیشرفت کشور، در برابر چشمان همه جهانیان و همچنین دوستان و دلسوزان نظام و انقلاب به نمایش گذارد.
در این میان نگاه عدالت محور، مبارزه با فساد، تبیین برنامه های راهبردی اثرگذار، تلاش برای رفع دغدغه ها و مشکلات آحاد مردم، نخبه گرائی، شایسته سالاری، تامین اقتدار و امنیت کشور، اولویت یافتن موضوعات اقتصادی، جهش تولید و رفع موانع، توسعه تعاملات بین المللی و ... از جمله مهمترین دیدگاه ها و نقطه نظرات جنابعالی بود که اقبال عمومی را به دنبال داشت و یقینا با همراهی ملت فهیم و بزرگوار ایران و انسجام ملی در گام دوم انقلاب، عظمت و پیشرفت ایران اسلامی تحت زعامت رهبر فرزانه انقلاب بیش از گذشته محقق خواهد شد و توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان را نیز از میان خواهد برد.
پیروز اصلی این میدان، مردم بزرگوار ایران اسلامی هستند که بار دیگر این حماسه سیاسی را در تاریخ این‌ مرز و بوم ثبت و ضبط نمودند.
این موفقیت و پیروزی بزرگ را به محضر مقام معظم رهبری، مردم بزرگوار ایران و جنابعالی تبریک عرض می کنم و بی تردید دوره جدیدی از امید، نوسازی و شکوفائی ایران اسلامی را شاهد و ناظر خواهیم بود. ان شاالله.

علی اکبر ولایتی

حماس پیروزی آیت‌الله رییسی را تبریک گفت

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، امروز (شنبه)، در پیامی پیروزی آیت‌الله سید ابراهیم رییسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

 متن پیام جنبش حماس از این قرار است:‌ «جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به سید علی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران و مردم و ریاست جمهوری اسلامی ایران خالصانه دستاورد  و موفقیت در روند انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک و و تهنیت عرض می‌کند؛ انتخاباتی که در آن، ملت ایران سید ابراهیم رییسی را به عنوان رییس ‌ِ جمهوری اسلامی ایران برگزیدند».

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ادامه داد: « بدین وسیله ما در جنبش به جناب رییس ‌جمهور ابراهیم رییسی برگزیده‌شدنشان از سوی مردم ایران را تبریک می‌گوییم و از خداوند متعال برایش توفیق، ثابت‌قدمی و موفقیت در ریاست ایران در راه خدمت به جمهوری اسلامی ایران و تحقق آرمان ملت این کشور در مسیر توسعه، پیشرفت و رفاه و تداوم و تقویت مواضع شرافتمدانه ایران در همبستگی با فلسطین و آرمان عادلانه این کشور و همچنین حمایت از پایداری ملت مردم فلسطین را خواستاریم. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شنبه: ۱۹/۰۶/۲۰۲۱ میلادی مصادف با نهم ذو القعده سال ۱۴۴۲ هجری قمری».

غلامعلی حدادعادل پیروزی آیت الله رییسی را تبریک گفت

 غلامعلی حدادعادل رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب پیروزی آیت الله رییسی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.

متن پیام حداد عادل به شرح زیر است:

حضرت آیت‌الله رییسی

با تقدیم سلام و احترام

اکنون که به لطف الهی و همت و بصیرت ملت ایران در سیزدهمین دورۀ انتخابات ریاست‌جمهوری توفیق یافته‌اید، این پیروزی را که در حقیقت پیروزی ملت ایران است، از سوی شوراهای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در سراسر کشور به جناب عالی تبریک می‌گوید و برایتان از درگاه خداوند کریم در ایفای وظیفۀ سنگینی که بر عهده گرفته‌اید طلب موفقیت می‌کند.

غلامعلی حدادعادل

سید حسن خمینی پیروزی آیت الله رییسی را تبریک گفت

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی پیروزی آیت الله رییسی را در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی بدین شرح است:

بسمه تعالی

برادر گرامی جناب حجه الاسلام و المسلمین آقای سید ابراهیم رییسی دامت توفیقاته

به دست آوردن  اعتماد بخش بزرگی از مردم و کسب عنوان ریاست جمهوری اسلامی ایران را به جنابعالی تبریک می گویم. بی تردید ایستادن در مسند خدمتگزاری به مردم شریف و نظام اسلامی مسئولیت سنگینی است که تنها با لطف خدا و همدلی بیشتر و استعانت از فکر و توان همگانی به بهترین نحو تحقق خواهد پذیرفت.

امیدوارم در این کسوت جدید شاهد موفقیت شما و ارتقاء سطح زندگی عمومی در همه حوزه باشیم.

نائب رییس امارات پیروزی آیت‌الله رییسی را تبریک گفت

«محمد بن راشد آل مکتوم» که دارای سمت‌های نائب رییس دولت امارات، رییس شورای وزیران، وزیر دفاع و حاکم دوبی بوده، پیروزی آیت‌الله رییسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

دیروز جمعه ۲۸ خرداد ماه سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران در سراسر کشور و ۱۳۳ کشور خارجی برای انتخاب هشتمین رییس جمهور برگزار شد. براساس اعلام «جمال عرف» رییس ستاد انتخابات کشور سیدابراهیم رییسی با کسب بیش از ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار رای تاکنون پیشتاز این رقابت است.

تاکنون عمران خان نخست‌وزیر پاکستان، برهم صالح رییس ‌جمهور عراق و مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق و سید عمار الحکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق، ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه، الهام علی‌اف، رییس جمهور آذربایجان و «محمد بن راشد آل مکتوم» نائب رییس دولت امارات در پیام‌هایی جداگانه پیروزی سید ابراهیم رییسی در انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک گفته‌اند.

امیر قطر پیروزی آیت‌الله رییسی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت

«شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر پیروزی «ابراهیم رییسی » امیر قطر در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

دیروز جمعه ۲۸ خرداد ماه سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران در سراسر کشور و ۱۳۳ کشور خارجی برای انتخاب هشتمین رییس جمهور برگزار شد. براساس اعلام وزارت کشور،  سیدابراهیم رییسی با کسب بیش از ۱۷ میلیون و 900 هزار رای پیروز انتخابات ریاست جمهوری ایران اعلام شد.

تاکنون عمران خان نخست‌وزیر پاکستان، برهم صالح رییس ‌جمهور عراق و مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق و سید عمار الحکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق، ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه، الهام علی‌اف، رییس جمهور آذربایجان و «محمد بن راشد آل مکتوم» نائب رییس دولت امارات، مهدی المشاط رییس شورای عالی سیاسی یمن، «هیثم بن طارق» سلطان عمان در پیام‌هایی جداگانه پیروزی سید ابراهیم رییسی در انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک گفته‌اند.

رهبر جمعیت اسلامی افغانستان پیروزی آیت‌الله رییسی را تبریک گفت

 جمعیت اسلامی افغانستان انتخاب آیت‌الله رییسی به‌عنوان رییس جمهور ایران را تبریک گفت.

عطامحمد نور رییس این جمعیت در پیامی گفت: برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران را که در پی آن جناب ابراهیم رییسی به عنوان رییس جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد تبریک می‌گویم.

وی افزود: به عنوان یک رویداد دموکراتیک و مردم سالار به دولت و ملت کشور دوست و همسایه، جمهوری اسلامی ایران مبارک‌باد عرض می‌کنم. آرزو دارم که دولت و ملت ایران به عنوان کشور هم‌فرهنگ و همسایه ما، در سایه مدیریت آقای رییسی به رفاه و آسایش بیشتر دست یابند.

نور در پایان افزود: جمعیت اسلامی افغانستان ضمن سپاسگزاری از همیاری‌های متداوم جمهوری اسلامی ایران به دولت و مردم افغانستان، بر تحکیم و تقویت این روابط بیشتر از پیش تاکید می‌دارد. یکبار دیگر این پیروزی را به دولت و ملت ایران صمیمانه شادباش می‌گویم.

 دیروز جمعه ۲۸ خرداد ماه سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران در سراسر کشور و ۱۳۳ کشور خارجی برای انتخاب هشتمین رییس جمهور برگزار شد. براساس اعلام «جمال عرف» رییس ستاد انتخابات کشور سیدابراهیم رییسی با کسب 17 میلیون و 926 هزار رای، به‌عنوان رییس ‌جمهور منتخب مردم ایران برگزیده شد.

تاکنون شخصیت‌های بسیاری از جمله روسای جمهور روسیه، عراق، روسیه و نخست وزیر پاکستان این پیروزی را به آیت‌الله رییسی تبریک گفته‌اند.

پیام تبریک شورای هماهنگی ستادهای ۴۵گانه آیت‌الله رییسی در کهگیلویه و بویراحمد

شورای هماهنگی ستاد های ۴۵ گانه آیت الله رییسی در کهگیلویه و بویراحمد پیام‌تبریکی صادر کردند.

ستادهای ۴۵ گانه مردمی آیت‌الله رییسی در استان کهگیلویه و بویراحمد طی بیانیه‌ای با تبریک پیروزی آیت‌الله حسینی در انتخابات حماسه حضور مردم استان را نیز تبریک گفتند.

در این بیانیه آمده است: یکباردیگر اعتلای بینش سیاسی و باور به اصل ما می توانیم،  تجلیگاه حماسه ای ملی در ایران اسلامی شد. حماسه ای که تبیین گر آرمانهای عدالتخواهی، نفی اشرافیت، استقلال طلبی و استکبار ستیزی ملتی است که به فرموده مقام معظم رهبری «مدظله العالی» مردمی ترین انقلاب معاصر است. ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ نقطه عطف تاریخ پر افتخار ایران اسلامی و گامی مهم در خودسازی و جامعه پردازی در راستای ایجاد تمدن نوین اسلامی و فراهم نمودن زمینه طلوع خورشید ولایت عظمی ارواحنا فداه است و باقی خواهد ماند.

شورای هماهنگی ستادهای چهل گانه آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی در استان کهگیلویه و بویراحمد، ضمن تبریک این رویداد عظیم تاریخی به محضر حضرت ولی عصر(عج) و نایب بر حقش، مقام معظم رهبری «مدظله العالی»، روح پر فتوح امام رضوان الله تعالی علیه ، شهیدان سرافراز وطن و ملت نستوه ایران اسلامی، از آحاد ملت، همه تلاشگران و دست اندرکارانی که در خلق این حماسه نقش آفرینی کردند تشکر نموده، ان شاء الله دولت حضرت آیت الله دکتررییسی احیاگر ایرانی قوی مبتنی بر توانمندیهای داخلی با تکیه بر مشارکت عمومی و عمل به توصیه های مقام معظم رهبری در حرکت تاریخی خود آن گونه که معظم له فرمودند؛ ایجاد تمدن نوین اسلامی و فراهم نمودن زمینه طلوع خورشید ولایت عظمی ارواحنا فداه باشد.

« تِلۡکَ ٱلدَّارُ ٱلۡأٓخِرَةُ نَجۡعَلُهَا لِلَّذِینَ لَا یُرِیدُونَ عُلُوّٗا فِی ٱلۡأَرۡضِ وَلَا فَسَادٗاۚ وَٱلۡعَٰقِبَةُ لِلۡمُتَّقِینَ »  

*«خلیفه خلقی پور »*

مسئول شورای هماهنگی ستادهای ۴۵ گانه آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی در استان کهگیلویه و بویراحمد

*محمدصادق درفشی*

ستاد جبهه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی استان کهگیلویه و بویراحمد

*علیرضا نیکروز*

ستاد شورای وحدت اصولگرایان آیت الله رییسی استان کهگیلویه و بویراحمد  

*محسن ضامن فر*

ستاد صنعت گران و‌ تولیدکنندگان حامی آیت الله رییسی استان کهگیلویه و بویراحمد  

*رحمان فاضلی*

ستاد مردمی آیت الله رییسی استان کهگیلویه و بویراحمد  

*حجت الاسلام والمسلمین سید ایمان رخشا*

ستاد جبهه حامیان ولایت آیت الله رییسی استان کهگیلویه و بویراحمد   

*حسین فیاض بخش*

ستاد حامیان آیت الله رییسی (سحر) استان کهگیلویه و بویراحمد                                      

*سیدمحمود عابدی*

ستاد موتلفه اسلامی آیت الله رییسی استان کهگیلویه و بویراحمد  

*داریوش غلامی*

ستاد نخبگان انقلابی آیت الله رییسی استان کهگیلویه و بویراحمد   

*رحمت الله شهرخی*

ستاد مردمی ایران توانمند آیت الله رییسی استان کهگیلویه و بویراحمد   

*غیاث الدین یاری*    

ستاد مردمی نخبگان و فرهیختگان انقلابی آیت الله رییسی استان کهگیلویه و بویراحمد   

*سعید جاودان سیرت*

ستاد مردمی زاگرس نشینان آیت الله رییسی استان کهگیلویه و بویراحمد   

*سیده الهام موسوی نور*

ستاد مردمی تشکل های دانش بنیان آیت الله رییسی استان کهگیلویه و بویراحمد   

*اسلام غلامی*

ستاد گام دوم انقلاب اسلامی آیت الله رییسی استان کهگیلویه و بویراحمد   

*بهرام موحدزاده*

ستاد جمعیت ایثار گران انقلاب اسلامی آیت الله رییسی استان کهگیلویه و بویراحمد   

*علی علیزاده*

ستاد کانون دانشگاهیان ایران آیت الله رییسی استان کهگیلویه و بویراحمد

*سیدمحمدکریم حبیب الهی*                            

ستاد رهروان انقلاب اسلامی آیت الله رییسی استان کهگیلویه و بویراحمد   

*سیدرضا خاضع*

ستاد مردمی خدمت آیت الله رییسی استان کهگیلویه و بویراحمد                     

*آفتاب غلامی*

ستاد بانوان خدمت جهادی آیت الله رییسی استان کهگیلویه و بویراحمد   

*هومان خدابخشی*

ستاد گام دوم انقلاب آیت الله رییسی استان کهگیلویه و بویراحمد   

*ایرج نگهداری*

ستاد همبستگی نیروهای انقلاب اسلامی آیت الله رییسی استان کهگیلویه و بویراحمد   

*علی اصغر فضیلت فر*

ستاد عدالت طلبان ایران اسلامی آیت الله رییسی استان کهگیلویه و بویراحمد   

*شیخ محمد غفارزاده*

ستاد قرارگاه حوزویان و روحانیت آیت الله رییسی استان کهگیلویه و بویراحمد   

*سید علی حسن فاضلی*

ستاد ایران من آیت الله رییسی استان کهگیلویه و بویراحمد   

*سید احسان عسکری*

ستاد مردمی دانشگاهیان و دانشجویان کشور- گام دوم  آیت الله رییسی استان کهگیلویه و بویراحمد   

*سهراب سعادت*

ستاد مردمی وحدت آیت الله رییسی استان کهگیلویه و بویراحمد

*سید ابوذر موسوی*

ستاد دولت عدالت و کرامت آیت الله رییسی استان کهگیلویه و بویراحمد                         

*حجه الاسلام والمسلمین سیدحسن موسوی اعظم*

ستاد یاوران سید محروم آیت الله رییسی استان کهگیلویه و بویراحمد

*ساسان قلی پور*   

ستاد تحول پیشرفت ایران اسلامی آیت الله رییسی استان کهگیلویه و بویراحمد   

*محمد علوی تبار*

ستاد جوانان آیت الله رییسی استان کهگیلویه و بویراحمد   

*گوهر باقرپور*

ستاد بانوان آیت الله رییسی استان کهگیلویه و بویراحمد   

*ایمان نجات نیا*

ستاد یاران انقلاب اسلامی آیت الله رییسی استان کهگیلویه و بویراحمد   

*خلیفه خلقی پور*

ستاد مردمی بصیرت آیت الله رییسی استان کهگیلویه و بویراحمد   

*سعید راهدان*

ستاد مردمی اقوام و عشایر آیت الله رییسی استان کهگیلویه و بویراحمد   

*سعید رودشتیان*

ستاد رویش اقتدار مردمی آیت الله رییسی استان کهگیلویه و بویراحمد   

*شیخ مصطفی شجاعیان*

ستاد دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی آیت الله رییسی استان کهگیلویه و بویراحمد  

*حجه الاسلام والمسلمین سید علی برجسته پور*

ستاد دولت جوان انقلابی آیت الله رییسی استان کهگیلویه و بویراحمد   

*رحیم محقق*

ستاد مردمی ایران ما آیت الله رییسی استان کهگیلویه و بویراحمد   

*پارسا بهرامی*

ستاد عشایر، اقوام، طوایف و مذاهب آیت الله رییسی استان کهگیلویه و بویراحمد

*غلامرضا موسوی نژاد*   

ستاد مردمی جامعه حمل و نقل ایران اسلامی آیت الله رییسی استان کهگیلویه و بویراحمد   

*محمدرضا صمدی*

ستاد پویش جوانان انقلابی آیت الله رییسی استان کهگیلویه و بویراحمد   

*سهراب سعادت*

ستاد مهر و ماه آیت الله رییسی استان کهگیلویه و بویراحمد   

*سید هادی نورالدین مقدم*

ستاد مناطق جغرافیایی آیت الله رییسی استان کهگیلویه و بویراحمد   

*سید الیاس چراغ زاده*

ستاد شوراها، مدیریت شهری و

روستایی آیت الله رییسی استان کهگیلویه و بویراحمد  

 *فیروز انصاری رحمت الله  ((فوت در سانحه تصادف ۲۷ خرداد، روحش شاد))*

ستاد جبهه در امتداد مقاومت آیت الله رییسی استان کهگیلویه و بویراحمد.

نخست‌وزیر عراق هم پیروزی «رییسی » در انتخابات ایران را تبریک گفت

همزمان با پیام‌های تبریک متعدد از جمله پیام تبریک رییس جمهور عراق، نخست‌وزیر این کشور نیز پیروزی سید ابراهیم رییسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

خبرگزاری رسمی عراق عصر امروز شنبه گزارش کرد که «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، پیروزی «سید ابراهیم رییسی » را در انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک گفت.

به گزارش «وکالة الأنباء العراقیة» (واع) الکاظمی در این پیام تبریک که ساعاتی پس از تبریک «» رییس جمهور عراق، صادر شد، ضمن تبریک پیروزی رییسی خطاب به وی بر «عمق روابط عالی دو ملت عراق و ایران» تأکید کرده است.

طبق این گزارش، الکاظمی همچنین بر تمایل خود برای «تحکیم پیوندهای همکاری مشترک بین دو کشورمان به نحوی که در خدمت منافع مشترک باشد» تأکید کرده است.

ساعتی پیش نیز خبرگزاری رسمی عراق گزارش کرد که برهم صالح در پیام تبریک خود به رییسی گفته «صادقانه انتخاب شما به عنوان رییس جمهور ایران را تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و امیدوارم در این مأموریت بزرگ در خدمت به ملت عزیز ایران و تحقق پیشرفت، بزرگی و شکوفایی موفق باشید».

تاکنون شخصیت‌های مختلف عراقی از جمله «اکرم الکعبی» دبیر کل جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء» و «سید عمار الحکیم» پیروزی ابراهیم رییسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفته‌اند.

پیام تبریک نیروهای انقلاب اسلامی البرز در پی پیروزی آیت الله رییسی در انتخابات

نیروهای انقلاب اسلامی استان البرز در پی پیروزی آیت الله ابراهیم رییسی پیام تبریک صادر کردند.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان البرز طی بیانیه ای، انتخاب آیت الله ابراهیم رییسی را به عنوان رییس جمهور تبریک گفت، متن پیام تبریک به شرح ذیل است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

من لم یشکرالمخلوق لم یشکرالخالق

  با گذشت سی و دو سال از عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و طلوع خورشید دل انگیز امامت و رهبری خلف صالح و ژرف اندیش ایشان حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) انقلاب و نظام اسلامی با عبور از گردنه های صعب و  پرخطر و فائق آمدنِ بر توطئه و فتنه آفرینی های استکبار جهانی و ارتجاع منطقه، با ایمان به وعده و نصرت الهی و رهبری حکیمانه ولی فقیه زمان توانسته به قدرتمندترین کشور منطقه و تعیین کننده در عرصه بین المللی تبدیل و با دستیابی به سنگرهای کلیدی دنیا و ایجاد عطش و موج کنجکاوی جهانی به سمت معرفت اسلام و انقلاب اسلامی، اردوگاه سلطه و صهیونیسم را مقهور و تماشاگر عظمت و اقتدار روز افزون خود سازد.

خداوند را شاکریم که ملت و مملکت اسلامی با برخورداری از نعمت اسلام ناب و ولایت و باحضور در صحنه، برخلاف خواسته دشمن در معادله ای معکوس، مقتدر و مستحکم تر از همیشه هر گونه تهدید را به فرصتهای طلایی برای خلق دستاوردهای عظیم و پرشکوه تبدیل نموده و بار دیگر نیز در صحنه انتخابات با مشارکت پرشور و حداکثری خود، حماسه ای عظیم و افتخارآمیز در آزمون تاریخی انتخابات 28 خردادماه جاری خلق و آبروی ایران عزیز را تامین و حفظ نمود .

علیهذا ضمن تبریک این پیروزی بزرگ و ماندگار به محضر حضرت ولی عصر (عج) و نایب بر حقش امام خامنه ای (مدظله العالی) و مردم فهیم، انقلابی و عظیم الشان و همچنین به مقام معزز رییس جمهور جدید و اعضای محترم شوراهای شهر و روستا که بالاترین رای مردم را کسب نموده اند، یادآور می شود :

قدر فرصت پیش آمده را دانسته و با همه وجود خدمت به انقلاب، کشور، شهر و مردم خود را در چهارچوب قانون و الهام از بیانیه گام دوم انقلاب سرلوحه برنامه های خود قرار داده و همواره رضایت خداوند باریتعالی را مد نظر داشته باشند .

در آخر از همه مسولین و دست اندرکاران امر خطیر انتخابات، نامزدهای ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، اصناف، اقشار، احزاب، جمعیتها، تشکلهای مردمی و همه اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شهر، شهرستانهای تابعه و مرکز استان و بویژه مردم انقلابی و ولایتمدار استان البرز، خاضعانه تقدیر و تشکر نموده و از خدای منان موفقیت و عاقبت بخیری برای همه مسئلت مینماید .

          "و من الله التوفیق"

              شورای ائتلاف

        نیروهای انقلاب اسلامی

                استان   البرز

               خرداد   1400

پیام تبریک فرمانده کل ارتش به آیت‌الله رییسی

 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی خلق حماسه پرشکوه ملت بزرگ ایران اسلامی و انتخاب آیت الله سید ابراهیم رییسی را به عنوان سیزدهمین رییس جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

متن پیام به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

مَنْ کَانَ یُرِیدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِیعًا إِلَیْهِ یَصْعَدُ الْکَلِمُ الطَّیِّبُ وَالْعَمَلُ الصَّالِحُ یَرْفَعُهُ

حضور گرامی حضرت آیت الله سید ابراهیم رییس الساداتی

سلام علیکم

ملت شریف و بصیر ایران اسلامی بار دیگر حماسه آفرید و با حضور گسترده و شورانگیز خود در لبیک به ندای ولی امر مسلمین جهان و تعیین سرنوشت خود، دشمنان نظام را ناامید کرد و امید به آینده روشن کشورمان را با مشارکت پرشور و پر معنای خود به ارمغان آورد و صفحه درخشان دیگری بر افتخاراتش افزود.

حماسه پرشکوه ملت بزرگ ایران اسلامی در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ بیانگر پایبندی به آرمان های والای انقلاب اسلامی و رای آنان به حضرتعالی نشانگر حُسن اعتماد مردم به کارآمدی، مدیریت جهادی و کارنامه درخشان و انقلابی جنابعالی در مسئولیت‌های خطیر سال‌های گذشته بوده است.

این پیروزی بزرگ و پشتوانه‌ی چشمگیر مردمی در شرایطی ایجاد شد که دشمنان با هجمه‌های تبلیغاتی گسترده و تحریم انتخابات، به دنبال تضعیف نظام اسلامی بودند، لکن میدان‌داری مردم با عنایات خدای متعال و برکت خون پاک شهیدان از صیادها، همت‌ها، بابایی‌ها و فلاحی‌ها تا سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی خط بطلانی بر نقشه شوم دشمنان کشید و پشتوانه عظیمی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دولت آینده شد.

رجای واثق داریم که دولت انقلابی آینده، مسیر اعتلای ایران عزیز را در گام دوم انقلاب اسلامی فراهم می سازد.

اینجانب ضمن سپاس و قدردانی از حضور مردم فهیم و بصیر کشورمان به ویژه خانواده بزرگ ارتش، این حماسه عظیم را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) و  رییس جمهور محترم منتخب تبریک و تهنیت عرض نموده و اعلام می‌دارم؛ ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بازوان مقتدر کشور در راستای تعامل حداکثری و هم افزا، همواره تدابیر فرماندهی معظم کل قوا را نصب‌العین قرار داده و با تکیه بر توان جوانان و متخصصان مومن و متعهد، پشتوانه‌ای مستحکم برای دولتِ برآمده از مردم، فسادستیز و عدالت‌خواه است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی

تبریک حسین دهقان به آیت‌الله رییسی

 سردار حسین دهقان وزیر دفاع دولت یازدهم و دواطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری طی پیامی به آیت‌الله سیدابراهیم رییسی ، رییس ‌جمهور منتخب ملت ایران پیروزی وی را تبریک گفت.

متن پیام حسین دهقان به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت آیت الله سیدابراهیم رییسی

رییس جمهور منتخب ملت عزیز ایران

با سلام وتحیت

ملت بزرگ ایران در پاسخ به ندای رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) و علی رغم تلاش دشمنان و بدخواهان، دیروز حماسه ای ماندگار خلق کرد و وفاداری و پای بندی خود به آرمان های امام راحل عظیم الشان (ره) و میراث داری خون شهیدان عزیز را با حضور پرشور و نشاط در پای صندوق های رای و انتخاب حضرتعالی به اثبات رساند.

این انتخاب و پیروزی را به پیشگاه حضرت حجت (عج) ، رهبری عزیز ، ملت بزرگ ایران ، تمامی دوست داران انقلاب اسلامی و حضرتعالی صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نموده ، موفقیت و سرافرازی برای شما و همه ی ایرانیان در سراسر جهان را از درگاه حضرت احدیت خواستارم.

برادر شما / حسین دهقان»

رییس جمهور کوبا پیروزی آیت‌الله رییسی در انتخابات را تبریک گفت

«میگل دیاز کانل» رییس جمهور کوبا شامگاه شنبه در پیامی پیروزی «ابراهیم رییسی » در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

دیروز جمعه ۲۸ خرداد ماه سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران در سراسر کشور و ۱۳۳ کشور خارجی برای انتخاب هشتمین رییس جمهور برگزار شد. براساس اعلام وزارت کشور،  سیدابراهیم رییسی با کسب بیش از ۱۷ میلیون و 900 هزار رای پیروز انتخابات ریاست جمهوری ایران اعلام شد.

تاکنون عمران خان نخست‌وزیر پاکستان، برهم صالح رییس ‌جمهور عراق و مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق و سید عمار الحکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق، ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه، الهام علی‌اف، رییس جمهور آذربایجان و «محمد بن راشد آل مکتوم» نائب رییس دولت امارات، مهدی المشاط رییس شورای عالی سیاسی یمن، «هیثم بن طارق» سلطان عمان و «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در پیام‌هایی جداگانه پیروزی سید ابراهیم رییسی در انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک گفته‌اند.

تبریک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به آیت الله رییسی

 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه ای با قدردانی و تجلیل از حضور شکوهمند  و مشارکت حماسی و شورانگیز ملت ایران در انتخابات ۲۸ خرداد،  تحقق حماسه سیاسی ۱۴۰۰ را بیانگر هوشمندی و درایت مثال‌زدنی ایرانیان در فهم عمیق مقتضیات و الزامات تحقق گام دوم انقلاب و صیانت از استقلال، امنیت و منافع ملی و پیش برندگی اهداف و سیاست های کلان کشور در عرصه داخلی و خارجی دانست.

 در بخشی از این بیانیه آمده است:  هجرت مقتدرانه، آگاهانه و هنرمندانه ملت ایران پای صندوق‌های رای مصداق زیبای «مهاجران الی الله بود» که در یوم الله ۲۸ خردادماه، نمایش مجدد مردم‌سالاری دینی و دفاع از حرم امن جمهوری اسلامی را برکت بخشید و پشتوانه مطمئن، قدرتمند و عزم آفرینی در صحنه بهبود زندگی مردم فراهم آورد.

 این بیانیه می‌افزاید: بی تردید جوشش انگیزه‌های خدایی و لبیک رسا و ماندگار ملت به ولی فقیه زمان و پیشوای بزرگ انقلاب اسلامی (مدظله العالی)،  برغم عملیات روانی و تلاش های وسیع جبهه مزدور و مزور رسانه‌های غربی و صهیونیستی و بنگاه های تبلیغاتی ارتجاع منطقه ای برای القای یاس و ناامیدی، تحریم و انصراف مردم از مشارکت در انتخابات؛ جلوه‌های جدیدی از اقتدار و استحکام جمهوری اسلامی به اردوگاه معاندین نظام تحمیل و آنان را سرافکنده و شکست خورده، مقهور تیزهوشی و بیداری خود ساخت.

 این بیانیه با قدردانی از تمامی  دست اندرکاران و عوامل اجرایی و نهادهای نظارتی انتخابات و نیز نیروهای مسئول تامین و برقراری  امنیت، سلامت و آرامش دل انگیز این رخداد بزرگ،  تصریح کرده است: حضور شکوهمند، پرشور و با نشاط مردم در انتخابات ۲۸ خرداد ماه  و ظهور اراده ملی برای خلق حماسه باشکوه دیگری در سپهر سیاسی کشور، فرصت نوینی برای دفع تهدیدهای استکباری و قطع زنجیره دشمنی‌ها علیه جمهوری اسلامی و گشایش های تاریخی برای  تحقق مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تحول در مدیریت و راهبری اجرایی کشور و  شتاب بخشی به روند پیشرفت ایران اسلامی، ایجاد کرد.

 این بیانیه در پایان ملت ایران را پیروز اصلی میدان انتخابات معرفی و با سپاس از حضور حماسی و باشکوه آنان برای اثبات وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی و پای بندی به آرمان های شهیدان گرانقدر انقلاب و میهن اسلامی به ویژه سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی تاکید کرده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تبریک این پیروزی بزرگ و تاریخ ساز به رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت  آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی)، ملت شریف ایران و رییس جمهور محترم و منتخب مردم حضرت آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی ، در تداوم راهبرد همیشگی و خدشه ناپذیر  همکاری با دولت ها، آمادگی همه جانبه خود برای تعامل و همکاری با دولت آینده، در چارچوب  ماموریت ها و وظایف قانونی محوله و متناسب با رسالت انقلابی خود به ویژه در حوزه  مردم یاری و خدمت رسانی به محرومان و توسعه امر خطیر سازندگی و آبادانی کشور اعلام می دارد.

تبریک جلیلی به رییسی / توجه به شایستگان و بها ندادن به فرصت‌طلبان، عُلقه‌های نظام را با مردم عمیق‌تر خواهد کرد

 در پی پیروزی آیت‌الله سیّد ابراهیم رییسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری که به نفع رییسی انصراف داده بود، در پیامی ضمن تبریک به وی، خواستار توجه به شایستگان و بها ندادن به فرصت‌طلبان شد.

متن پیام تبریک جلیلی بدین شرح است:

برادر گرامی حجه الاسلام والمسلمین جناب آقای رییسی

 رییس جمهور محترم منتخب دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

صمیمانه پیروزی جنابعالی را درجلب اعتماد ملت ایران با کسب اکثریت آراء تبریک می گویم.

خدای را سپاسگزارم که ملت بزرگ و تاریخ ساز ایران بار دیگر مسئولانه و هوشیارانه ماهیت مردمی نظام را تثبیت و کام بدخواهان را با حضور و  انتخاب خود تلخ کردند.

اکنون  با انتخاب ملت و پشتیبانی  پر شکوه از نظام اسلامی دشمنان و متجاوزان به حقوق مسلم ملت ایران دانسته اند ملت ایران با صلابت و هوشمندی مصمم به دفاع از حقوق، منافع و ارزش های خود است.

امید ملت آن است که دولت شما توان و ظرفیت خود را برای شیرین کردن کام مردم به کار گیرد و تمهیدات لازم  را برای یک جهش تمدنی در طلیعه قرن جدید فراهم سازد تا با تحول در فرهنگ سیاسی کشور و شتاب گرفتن حرکت ماشین دولت، نه تنها از نارسایی های موجود عبور شود بلکه چهار سال آینده دوره رسیدن به قله های پیشرفت کشور باشد.

 جهش ایران جهادی بزرگ وتلاشی سترگ از سوی همگان می خواهد. هر قدر دولتمردان شانه بیشتر زیر بار این مسئولیت بدهند فشار ها از دوش مردم بیشتر برداشته خواهد شد. عبور از حاشیه ها و پرداختن به مسائل اصلی و واقعی کشور؛ توجه به شایستگان و اجازه ندادن به  فرصت طلبان، علقه های نظام جمهوری اسلامی را با مردم عمیق تر خواهد کرد.

به برکت انقلاب اسلامی امروز سرمایه انسانی شریف، متخصص، مخلص، خلاق و پرشماری در کشور وجود دارد که در همه ادوار تاریخی چند هزار ساله ایران بزرگ، نظیری ندارد. این رسالت دولت شماست که بتواند از  این ظرفیت به بهترین شکل استفاده کند؛ «رضایت عامه» را از سنگلاخ  «سخط خاصه» عبور داده و در این دوره چهار ساله الگوی مردم سالاری دینی را در چشم مردم منطقه و جهان، درخشان تر و الهام بخش تر به تلاءلو درآورد.

مشارکت در برپایی دولت مردمی با انتخابات به پایان نمی‌رسد بلکه شروع می‌شود و آحاد جامعه باید سایه به سایه دولت برآمده از مردمسالاری دینی را دنبال نموده و تایید، تکمیل و تصحیح رویکردها و عملکردها را حق و تکلیف دائمی خود بدانند. در اندیشه دینی دولت سایه یک گفتمان و حرکت عمومی و سایه مردم بر سر دولت است. حرکتی که در هشت سال اخیر در این بستر به یاری جوانان انقلابی و متخصص، اساتید فرهیخته، مدیران باتجربه وموفق، و شنیدن نظرات کارشناسان، اصناف ، تولیدگران و کشاورزان  و سایر اقشار و بازدید از شهر ها و روستاها  در 31 استان کشور انجام شد، یافته هایی داشت که برای بهره برداری لازم در اختیار دولت شما قرار دارد چنان که این یافته ها به تناسب در اختیار دولت قبل از شما نیز در اولین فرصت قرار داده می شد و در چهار سال  آینده نیز هر یافته جدید در اولین فرصت به دولت شما تقدیم خواهد شد.

در اولویت قرار گرفتن دو موضوع مهم «ایجاد شغل»  و «ارز آوری» و چند طرح فوری و عالمانه برای کاستن فشارها و ارتقاء شادکامی و معیشت مردم، ضمن این که سازو کار های عملیاتی دولت را فعال و دشمنان را از اهرم های فشار اقتصادی ناامید خواهد کرد هم جهت گیری عدالتخواهانه دولت  را تثبیت  و هم ان‌شاء الله به جلب رضایت عمومی و الطاف خاصه الهی منجر خواهدشد.

زمان سرمایه ارزشمندی است که برخی اوقات سخاوتمندانه و شاید مسرفانه در کشور هزینه می شود. امیدوارم هر یک از آنان و لحظات  چهارسال آینده با هوشمندی و برنامه به نفع کشور سپری شود.

جهاد بزرگ برای جهش ایران یک تکلیف ملی، انقلابی و دینی است و همگان وظیفه دارند منتخب ملت را که پرچم این تحول بر دوش اوست یاری کنند. برای شما از درگاه احدیت توفیق روزافزون مسئلت می نمایم .بسم الله الرحمن الرحیم.

 

تبریک حاج علی اکبری به آیت الله رییسی

 محمدجواد حاج علی اکبری رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور پیروزی آیت الله رییسی در انتخابات ریاست جمهوری را به تبریک گفت.

متن پیام تبریک رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب مستطاب آیت‌الله آقای سید ابراهیم رییسی دامت افاضاته

سلام علیکم و رحمه الله

باتقدیم احترام و تهنیت ایام دهه نورانی کرامت و میلاد مسعود حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا علیه السلام؛ انتخاب قاطع و شایسته جنابعالی در انتخابات پرشور ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ را به عنوان رییس جمهور منتخب ملت بزرگ ایران، ازسوی خود و اعضای شورای سیاستگذاری، نمایندگان معزز ولی فقیه در استان ها و ائمه مکرم جمعه سراسر کشور تبریک می گویم.

خاطره خوب مردم ما از مجاهدت عاشقانه تان به آستان قدس رضوی علیه السلام و خدمتگزاری صادقانه در دستگاه قضا با نگاه و رویکرد و اقدام تحول خواهانه، موجب اعتماد مردم شریف ایران اسلامی از همه اقشار و اقوام و مذاهب به جنابعالی گردید.

رجاء واثق دارم در این شرایط خطیر و حساس، با همان نگاه و اقدام جهادی و با انتخاب یاران مجاهد و کارآمد و با نشاط، زمینه ی دولت جوان حزب اللهی را که نسخه علاج مشکلات کشور اسلامی است، فراهم خواهید کرد.

توفیقات روزافزون و سلامتی شما، همراه با هدایت ها و دستگیری های امام رئوف و عنایات امام زمان علیهم السلام و امداد شهدای عزیزمان را در تحقق آرمان های امام راحل عظیم الشان با زعامت رهبر حکیم انقلاب اسلامی از درگاه خداوند علیم و قدیر خواستارم.

«عبدالله عبدالله» پیروزی رییسی را تبریک گفت

عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان شامگاه شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «پیروزی حجت‌السلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی را به عنوان رییس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم. انتظار داریم با پیروزی آقای رییسی، روابط میان دو دولت و دو ملت در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، مبارزه با تروریسم و هراس‌افکنی بیش از پیش گسترش یابد و تقویت گردد».
عبدالله عبدالله همچنین برای رییس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران از خداوند متعال کامیابی و موفقیت و برای مردم کشورمان سعادت و بهروزی آرزو کرد.
وی در اطلاعیه خود همچنین اعلام کرد: «افغانستان و ایران دو کشور همسایه، برادر، هم‌دین، هم‌فرهنگ و هم‌زبان هستند که از روابط حسنه تاریخی برخوردارند».

نظر شما