شناسهٔ خبر: 47861439 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور: هیچ حادثه امنیتی در برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ نداشتیم/ تهدیدات اقدامات تروریستی داشتیم

صاحب‌خبر -

شفقنا- معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: تهدیدات بسیاری از جهت اقدامات تروریستی در طول مدت آمادگی برای انتخابات داشتیم، عملیاتی صورت گرفته بود. عناصری را در داخل تحت تأثیر قرار داده بودند و برخی مورد تذکر قرار گرفتند و برخی دستگیر شدند. هیچ حادثه امنیتی در برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ نداشتیم، همه نیروها در آمادگی کامل قرار داشتند.

به گزارش خبرنگار شفقنا، دکتر حسین ذوالفقاری با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در وزارت کشور، ضمن تبریک دهه کرامت، بیان کرد: از حدود ۶ ماه قبل کار برنامه ریزی و طرح ریزی برای امنیت انتخابات در کشور شروع شد. اتفاقاتی که می تواند متوجه انتخابات باشد در سطح شورای کشور و امنیت انتخابات مسئولیت هماهنگی اجرایی و عملیاتی با نیروی انتظامی تحت عنوان قرارگاه امام علی(ع) صورت گرفت و با محوریت این نیرو در سطح ملی و استان ها قرارگاه های امام علی به موازات شورای های امنیت تشکیل شد.

وی ادامه داد: اطلس امنیتی در نهایت دقت در طول این ایام تهیه شد و هر روز این اطلس مورد بررسی قرار می گرفت و بر اساس داده‌های که صورت می‌گرفت شرح رنگ بندی های شهرهای کشور تغییر می کرد. بر اساس شرایط امنیتی، شرایط کشور کار ساماندهی نیروها، تأمین نیروهای احتیاط انجام شد.

رییس ستاد امنیت انتخابات  ادامه داد: در چند مرحله برآورد امنیتی انتخابات صورت گرفت، یک مرحله در ارتباط امنیت انتخابات سال ۱۴۰۰ و یک مرحله در ارتباط با قبل از انتخابات و بعد از انتخابات که برای همه این مقاطع برنامه ریزی گسترده ای صورت گرفت.

وی بیان کرد: تهدیدات بسیاری از جهت اقدامات تروریستی در این مدت داشتیم، عملیاتی صورت گرفته بود. عناصری را در داخل تحت تأثیر قرار داده بودند که برخی مورد تذکر قرار گرفتند و برخی دستگیر شدند.

رییس ستاد امنیت انتخابات تاکید کرد: هیچ حادثه امنیتی در برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ نداشتیم، همه نیروها در آمادگی کامل قرار داشتند.

ذوالفقاری در پایان گفت: از همه مردم کاندیداهای ستادهای تبلیغاتی که هم در برگزاری انتخابات و هم در رعایت پروتکل ها نهایت همکاری را داشته اند تشکر کنم . با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح که همه جانبه کار امنیت انتخابات را پشتیبانی کرد، نیروی انتظامی که مسئولیت و محوریت امنیت انتخابات را داشت، وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران و نیروهای بسیج که کار همکاری بسیار گسترده‌ای در تامین شعب اخذ رای با نیروی انتظامی داشته‌اند، و شورای فنی و دستگاه قضایی در سراسر کشور که هم پا بوده‌اند، خوشبختانه یکی از انتخاب‌های امن را در کشور داشتیم.

 

نظر شما