شناسهٔ خبر: 47860399 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

فرمانده عملیات ستاد مدیریت بیماری کرونا در تهران:

شيوه نامه‌هاي بهداشتي در شعب راي گيري به طور کامل رعايت شده است

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- فرمانده عملیات ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: طبق بازدیدی که از شعب اخذ رای داشتیم و براساس گزارش ناظران بهداشتی شیوه نامه‌های بهداشتی به طور کامل رعایت شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر علی رضا زالی بعد از بازدید از ستاد انتخابات کشور و انداختن رای خود در داخل صندوق در ستاد انتخابات کشور افزود: با توجه به این که یکی از مهمترین عوامل برای جلوگیری از ازدحام افراد در شعب اخذ رای افزایش تعداد اخذ رای بود، با همکاری استاندار تهران در استان آمار شعب افزایش پیدا کرد به طوری که تاکنون 6 هزار و 870 صندوق اخذ رای داریم که تقریبا نسبت به سنوات گذشته یک و نیم تا دو برابر است.
وی گفت: در شهر تهران نیز 3 هزار و 790 شعبه اخذ رای داریم که در تهران مستقر شده اند و خوشبختانه نوع بازتوزیع جغرافیایی شعب اخذ رای نیز به گونه‌ای است که حداقل ازدحام ایجاد شود.
فرمانده ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران افزود: مهمترین عامل برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در بحث کرونا توسعه زمان و تهویه هواست که برای تحقق برنامه‌های بهداشتی نیز این دو مورد نیز مدنظر قرار گرفته است.
دکتر زالی گفت: برای تحقق برنامه‌های بهداشتی و بررسی شیوه نامه ها، معاونان بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران از ابتدای صبح امروز به عنوان ناظران بهداشتی در مناطق تحت پوشش خود مستقر شده اند و طبق گزارش‌هایی که به ستاد مبارزه با کرونا واصل شده همه حاکی از رعایت حداکثری است.
وی اضافه کرد: همکاران ما در هلال احمر به صورت رسمی کار نظارت بر شعبه‌های اخذ را برعهده دارند.
دکتر زالی ادامه داد: البته مهمترین و بهترین بن مایه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی استفاده مردم از لوازم شخصی مانند خودکار شخصی و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است که امیدواریم با رعایت همین روال انتخابات سالمی از نظر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی داشته باشیم.
دکتر زالی درباره استفاده از صندوق‌های سیار در بیمارستان‌ها نیز گفت: امسال 453 شعبه اخذ رای شناور و سیار تهیه و تدارک شده است که در بیمارستان‌ها حضور پیدا کند که 4 شعبه آن در شهر تهران برای کسانی که بیماری کرونایی دارند و در منازل به سر می‌برند یا در قرنطینه اند، حضور می‌یابند و رای آن‌ها را نیز دریافت کنند.

نظر شما