شناسهٔ خبر: 47854390 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مهر گزارش می‌دهد؛

مشارکت حماسه ساز مردم استان سمنان/ هستیم بر عهدی که بستیم

سمنان- با اینکه ساعت از ۲۴ نیز گذشته هنوز برخی مساجد و پایگاه‌های اخذ رای در سطح استان سمنان مملو از جمعیت است و این نشان از حضور پرشور مردم در انتخابات دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مشارکت مردم استان سمنان همزمان با انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرها و روستاهای استان سمنان با گذشتن ساعت از ۲۴ همچنان ادامه دارد و این مردم دیار سه هزار شهید هستند که همچنان بر عهدی که با خون شهدا بسته‌اند، پایبندند.

حضور میدانی خبرنگار مهر، نشان می‌دهد خوشبختانه علی رغم شلوغی شعب، فاصله گذاری اجتماعی خوبی در درون حوزه‌ها برقرار است و تعرفه‌های رأی هنوز به اندازه جمعیت موجود بوده و کم نزده است و مسئولان ستاد انتخابات اعلام کرده که تمهیدات لازم را اندیشیده‌اند.

مشارکت حماسه ساز مردم استان سمنان/ هستیم بر عهدی که بستیم

مشارکت بالای مردم

مردم استان سمنان هنوز ساعت ۲۰ نشده مشارکت را از مرز ۵۰ درصد هم عبور داده‌اند اما هنوز آمار رسمی اعلامی همان ۴۰ درصد اعلام شده در ساعت ۱۹ است از سوی دیگر مشاهدات خبرنگار مهر و صحبت با مسئولان شعب نشان می‌دهد احتمالاً مشارکت مردم بالای ۶۰ و در برخی نقاط مانند شاهرود حتی بیش از ۷۵ درصد باشد. در شاهرود اما آمار مشارکت تا ساعت ۲۳ بالغ بر ۵۶ درصد اعلام شده است.

مردم در مسجد عابدینیه و المهدی (عج) سمنان هنوز در صف ایستاده‌اند مسجد رسول (ص) و مساجد قرآن و جواد الائمه شاهرود همچنان شلوغ است و مردم پشت درب ایستاده‌اند تا نوبتشان شود. خودروها همچنین در مقابل این مساجد راه را کاملاً بند آورده‌اند از دامغان نیز خبر می‌رسد در شعبی مانند حسینیه ابوالفضل (ع) هنوز مردم در صف ایستاده و شناسنامه در دست دارند. البته در روستاها و شهرهای کوچک‌تر استان مشارکت بالا در ساعات اولیه روز بیشتر بوده است.

ستاد انتخابات استان سمنان اعلام کرد: به استحضار مردم شریف استان سمنان می‌رساند، فرایند اخذ رأی در تمامی شعبه‌های اخذ رأی روستایی در تمامی روستاهای شهرستان‌های استان، رأس ساعت ۲۳ به پایان رسیده است. لازم به ذکر است رأی‌گیری در روستاهایی که در شعب اخذ رأی، همچنان رأی دهنده حضور دارند تا آخرین نفر ادامه خواهد داشت.

مشارکت حماسه ساز مردم استان سمنان/ هستیم بر عهدی که بستیم

از سوی دیگر ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه ۲۹ خود اعلام کرد: با موافقت وزیر کشور، زمان اخذ رأی در همه شهرهای سراسر کشور به مدت دو ساعت دیگر، یعنی تا ساعت دو بامداد تمدید شده است.

حضور صندوق‌های سیار در بیمارستان‌ها و درب منازل افرادی که توان خروج از خانه ندارند نیز در سطح استان با هماهنگی انجام شده و استقبال خوبی نیز از این صندوق‌ها به عمل آمده است. این صندوق‌ها با همراهی شهرداری‌ها در اتوبوس‌های واحد تعبیه شده‌اند.

نظر شما