شناسهٔ خبر: 47848146 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

‌حضور مردم در سطح کشور تاکنون خوب بوده است/ تاکنون گزارش تخلف قابل توجهی نداشتیم

گروه استان‌ها ـ رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در گیلان گفت: در برخی نقاط گیلان مشاهده شده که برگه‌های تعرفه شوراهای شهر و روستاها کم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، خلیل بهروزی‌فر عصر‌ امروز در جمع خبرنگاران از کمبود برگه‌های تعرفه  شوراهای شهر و روستاها در برخی نقاط گیلان خبر داد و اظهار داشت: با وجود تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه برگه‌های تعرفه‌ کم داده نشود اما در برخی نقاط گیلان مشاهده شده که برگه‌های تعرفه شوراهای شهر و روستاها کم است.

رییس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستاها در گیلان با بیان اینکه ناظران وظیفه نظارت در شعب اخذ رأی و نظارت بر عملکرد هیئت اجرایی سر صندوق را بر عهده دارند گفت: در پایان فرایند اخذ رای و حین بازگشایی صندوق هم ناظر بایستی اجازه دهد و اگر تخلفی برای ناظر محرز شود صورتجلسه آرای صندوق را امضا نمی‌کند.

بهروزی‌فر با اشاره به اینکه صندوق‌ها با امضای ناظران تایید می‌شوند خاطرنشان کرد: در صورت عدم تایید صندوق توسط ناظر، بایستی از سوی هیئت نظارت شهرستان بررسی شود تا قطعیت صندوق اعلام  شود.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود دستگاه الکترونیکی اخذ آرای در رشت اما اگر به هر دلیلی این دستگاه رأی فرد را نپذیرفت، شعبه موظف است که صندوق ذخیره‌ای برای اخذ رأی مردم به صورت دستی داشته باشند و حتماً آرای را اخذ کنند و اگر شعبه از صندوق ذخیره استفاده نشود خلاف است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه گزارشات حضور مردم در پای صندوق‌های رای در سطح کشور خوب بوده است تصریح کرد: عوامل اجرایی حین رای‌گیری مردم نباید از آن‌ها بپرسند که در کدام انتخابات اعم از مجلس، شورا یا نمایندگی مجلس می‌خواهید شرکت کنید.

سخنگوی هیئت نظارت شورای نگهبان در استان گیلان نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عوامل اجرایی شعبات اخذ رای نباید از مراجعه‌کنندگان بپرسند ‌که در کدام انتخابات اعم از مجلس، شوراها و ریاست جمهوری میخواهید رای دهید.

احمد قنبریان با اشاره به گزارش تخلفات انتخابات در گیلان خاطرنشان کرد: تاکنون گزارش تخلف قابل توجهی نداشتیم و گزارش‌ها جزیی بوده است که پیگیری شده است.

میزان تعرفه رای در حوزه‌های انتخاباتی گیلان بیش از تعداد واجدان شرایط است

مجید هاشم‌پور عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به دستور شورای انتخابات و با هماهنگی هیئت‌های نظارت بر انتخابات، فرایند‌ رای‌گیری از 7 صبح آغاز شد و شعب اخذ رای از همان ساعات اولیه آماده دریافت رای‌های مردم فهیم گیلان بودند و استقبال نیز پُرشور بوده است.

دبیر ستاد انتخابات استان گیلان با بیان اینکه از ابتدا حفظ سلامت مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار بود ابراز داشت: امسال شرایط ویژه‌‌ای داشتیم و اقلام موردنیاز پیش از آغاز رای‌گیری بین فرمانداران و مراکز اخذ رای توزیع شد و این مراکز هم ضدعفونی شد و اقلام بهداشتی در نظر گرفته شد.

هاشم‌پور با اشاره به توزیع تعرفه‌ها و اقلام انتخاباتی در سطح استان خاطرنشان کرد: در شهرستان‌ها، تعرفه و اقلام انتخابانی به اندازه کافی وجود دارد و با توجه به رصدی که از طریق سامانه انجام می‌شود هیچ نگرانی از بابت تعرفه نداریم.

دبیر ستاد انتخابات استان گیلان با بیان اینکه میزان تعرفه‌های انتخابات بیش از واجدان شرایط رای در شهرستان‌ها است که در اختیار شعب قرار گرفته است ابراز داشت: در تعرفه‌های حوزه روستایی هم با کمبود مواجه نیستیم.

هاشم‌پور با اشاره به استقبال مردم از حضور پای صندوق‌های رای خاطرنشان کرد: مشاهدات میدانی و بازدیدها نشان می‌دهد که میزان مشارکت در گیلان در حد مطلوبی بوده است.

به گزارش تسنیم تعداد نامزدهای انتخابات شوراهای شهر هم‌اکنون هزار و 398 نامزد برای 53 شهر گیلان در این دوره از انتخابات حضور دارند که 164 نفر خانم و هزار و 234 نفر آقا هستند.

13 هزار و 231 نفر کاندید شوراهای اسلامی روستاها در گیلان هستند که از این تعداد 909 نفر خانم و 12 هزار و 322 نفر آقا هستند و در انتخابات میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه نیز 16 نفر کاندید هستند.

27 نفر از مخلان سلامت انتخابات در گیلان دستگیر شدند

سرهنگ مجید رسول‌زاده فرساد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: با مشارکت خوب مردم امروز برگ دیگری از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران در کشور و استان گیلان رقم خورد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان خاطرنشان کرد: مردم با حضور پرشکوه خود ثابت کردند که همواره یار و یاور رهبر معظم انقلاب و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی گفت: نیروی انتظامی براساس شرح وظایف ذاتی خود در حوزه انتخابات دو ماموریت را برعهده دارد که یکی حضور پرشور کارکنان در انتخابات و دیگری برقراری نظم و امنیت شعب اخذ رأی و رصد و کنترل فعالیت کاندیداها و عوامل اثرگذار در انتخابات است.

رسول‌زاده با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون حضور خوب مردم در انتخابات را شاهد بودیم و ستادهای انتخاباتی نیز اقدامات خوبی داشتند ابراز داشت: تعدادی از افرادی که مرتکب تخلفات شدند شناسایی و تذکرات لازم به آن‌ها اعلام شد. 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان عنوان داشت: برخی از متخلفان با توجه به جرایم انجام شده توسط عوامل انتظامی به دستگاه قضایی معرفی شدند و پرونده آن‌ها در حال رسیدگی است همچنین موضوع به فرمانداری‌ها نیز منعکس شده است.

وی با بیان اینکه 3 هزار و 94 شعبه اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در گیلان مستقر هستند تصریح کرد: در انتخابات امروز 13 هزار و 500 نفر مسئولیت تامین نظم و امنیت و سلامت انتخابات را برعهده دارند.

رسول‌زاده از دستگیری 27 نفر به‌دلیل خدشه‌دار کردن سلامت انتخابات در گیلان خبر داد و افزود: در راستای تأمین امنیت انتخابات با 47 مورد تخلف انتخاباتی در راستای چاپ بنر و تراکت پیش از موعود تبلیغات و 7 کاروان تبلیغاتی برخورد شده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به ارشاد انتخاباتی 85 نفر در راستای سلامت انتخابات گفت: پلیس گیلان با 50 نفر از افراد که اقدام به جانب‌داری از نامزدها و تحریک شهروندان می‌کردند برخورد کرد و همچنین 225 مورد برخورد در زمینه وعده‌های انتخاباتی نامتعارف داشت.

وی از بازدید 7 هزار 283 واحد صنفی و تذکر به 5 هزار و 73 واحد صنفی خبر داد و افزود: برای هزار و 73 واحد صنفی اخطار پلمب صادر شد و از هزار و 371 واحد صنفی نیز تعهد اخذ شده و 155 واحد صنفی متخلف نیز پلمب شدند.

انتهای پیام/612/ش

نظر شما