شناسهٔ خبر: 47846471 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

انتقاد نمایندگان نامزدهای انتخابات از عملکرد مسئولان اجرایی

مهسا شمس / زهرا علیدادی

نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری از عملکرد مسئولان اجرایی در این انتخابات گلایه کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان کاندیداهای ریاست جمهوری با حضور در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات، از نزدیک در جریان آخرین وضعیت نظارت بر انتخابات قرار گرفتند.

نماینده محسن رضایی: گزارش‌هایی را به شورای نگهبان ارسال کردیم

محمدرضا اسماعیلی، نماینده محسن رضایی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما از صبح مشکلی در حوزه‌های انتخابیه مشاهده و به شورای نگهبان اعلام کردید، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از صبح امروز که ما در شورای نگهبان مستقر شدیم، روند انتخابات بسیار خوب است. البته از سراسر کشور گزارش‌هایی داشتیم که به شورای نگهبان منتقل کردیم و منتظریم که نتایج بررسی‌های خود را به ما ارائه دهند.

نماینده همتی: شورای نگهبان با روی خوش از ارسال گزارش‌های ما استقبال کرد

در ادامه، داراب گنجی، نماینده عبدالناصر همتی در پاسخ به سوال مذکور، گفت: تا این ساعت، الحمدلله روند به خوبی پیش رفته است. گزارش‌های بسیار جزئی رسیده است که ما به دوستانمان در شورای نگهبان منعکس کردیم. خوشبختانه آنان با روی خوش استقبال کردند و پیگیر موضوع بودند.

وی ادامه داد: امیدواریم که این انتخابات هم مانند انتخابات‌های دیگر با خوبی و آرامش و به شکلی برگزار شود تا جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان سرافراز باشد و به جهانیان بگوید که ما انتخابات آزادی در کشور برگزار کردیم.

نماینده قاضی زاده هاشمی: ایرادات در برگزاری انتخابات تا ۱۱ صبح ادامه داشت

در ادامه، ناصر فخاری نماینده سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در واکنش به سوال مذکور، اظهار داشت: امروز در ستاد نظارت بر انتخابات نشان داده شد که مدت هاست سازوکارهای لازم برای انتخابات فراهم و زحماتی کشیده می‌شود. البته در بخش اجرا همچنان مشکلاتی داریم که اعتراضاتی از سراسر کشور وجود داشت و ظاهراً تا ۱۱ صبح طول کشید تا این ایرادات رفع شود.

وی بیان کرد: نکته بعدی این است که رسانه ملی اخباری را در شب پایانی منعکس کرد که قاضی زاده هاشمی از ادامه رقابتهای انتخاباتی انصراف داده است و از همه جای کشور نسبت به بودن و نبودن وی در عرصه انتخابات شبهه وجود داشت. ما اعلام کردیم که قاضی زاده هاشمی در صحنه انتخابات است و به تکلیف خود عمل می‌کند. عده‌ای از افراد، فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه منتخب باید با رأی قاطع باشد را به گونه‌ای خاص تلقی کردند و در ستادهای انتخاباتی می‌چرخند و مردم را به رأی دادن به یک کاندیدای خاص ترغیب می‌کنند.

فخاری در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما از صبح مشکلی در حوزه‌های انتخابیه مشاهده و به شورای نگهبان اعلام کردید، گفت: بله. البته این مسائل مربوط به اجراست و شاید متوجه شورای نگهبان نباشد. وزارت کشور باید تمهیدات اجرایی انتخابات را انجام می‌داد که دارای نقص‌هایی بوده است.

نماینده رئیسی: عوامل اجرایی نتوانستند به خوبی از حضور پرشور مردم استقبال کنند

در ادامه، سید علی قریشی، نماینده سید ابراهیم رئیسی، درباره روند انتخابات و اینکه آیا تاکنون تخلفی مشاهده کرده است یا خیر، گفت: امروز مردم ما یک بار دیگر بلوغ سیاسی خود را به رخ جهانیان کشیدند و از ابتدایی‌ترین ساعات رأی‌گیری در پای صندوقهای رأی حضور داشتند.

وی در پاسخ به سوال مذکور، گفت: یک ناهماهنگی‌هایی از ابتدای شروع فرایند انتخابات در حوزه اجرا گزارش می‌شد و ما منعکس کردیم، البته دوستان هم تلاش می‌کنند که این نواقص را برطرف کنند.

قریشی اظهار داشت: مردمی که از قشر مستضعف هستند و دل به سید ابراهیم رئیسی بستند، در صف‌های طولانی ایستادند و متأسفانه عوامل اجرایی نتوانستند به خوبی و نحو احسن به آنان خدمت رسانی کنند. با رئیسی تماس داشتیم و وی پیغام داد که حتماً عوامل اجرایی به این مردم زودتر توجه و رأی آنان را بگیرند که با توجه به شرایط کرونایی، مردم اذیت نشوند و در صف‌های طولانی نمانند.

وی در پایان گفت: موارد را منعکس کردیم و امیدوارم که تا پایان کار انتخابات، وحدت و همدلی بین عوامل اجرایی و نظارت برقرار باشد.

نظر شما