شناسهٔ خبر: 47783708 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

بورس و سهام

رشد ۴ هزار واحدی شاخص کل بورس (1400/03/25)

شاخص کل بورس با رشد ۴ هزار واحدی روی پله یک میلیون و ۱۵۴ هزار واحدی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

امروز سه شنبه (۲۵ خرداد ماه) شاخص کل بورس با رشد ۴ هزار واحدی روی پله یک میلیون و ۱۵۴ هزار واحدی قرار گرفت. امروز نماد فملی بیش‌ترین تأثیر منفی و نماد‌های فارس، خودرو، شتران، فولاد، شپنا و شستا بیشترین اثر مثبت را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

همچنین شاخص کل فرابورس با اُفت ۱.۲۲ واحدی وارد کانال ۱۷ هزار ۴۵۶واحدی شد.

شاخص کل در بازار بورس امروز,آخرین وضعیت شاخص فرابورس

این در حالی است که روز گذشته (دوشنبه ۲۴ خرداد) شاخص کل بورس با رشد ۳۸۷۱ واحدی شاخص کل بورس در ابتدای معاملات در ارتفاع یک میلیون و ۱۴۵ هزار واحد قرار گرفت و شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۸ هزار و ۹۹۰ واحدی معادل ۰.۷۹ درصد به یک میلیون و ۱۵۰ هزار و ۲۱۵ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۳۲۴ واحدی معادل ۰.۷۹ درصد به رقم ۲۹۷ هزار و ۳۹۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۹۰۰ واحدی معادل ۰.۲۴ درصد، عدد ۳۷۶ هزار و ۳۲۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۵۷۹ واحدی به رقم ۲۴۲ هزار و ۶۲ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۸۵۹۵ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۳۸ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۹۰۸۱ واحد افزایش به رقم ۸۴۷ هزار و ۴۰۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۹۶۰۴ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۳۰۶ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح روز گذشته نمادهای شپنا،  خودرو، فولاد، شستا، فملی، شتران به ترتیب با ۹۷۰، ۶۷۹، ۵۱۳، ۴۶۲، ۴۰۰ و ۳۱۹ واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح روز گذشته نمادهای غكورش - صنعت غذايي كورش، خپارس - پارس‌ خودرو، شپنا - پالايش نفت اصفهان، خودرو - ايران‌ خودرو،  ولكار - ليزينگ كارآفرين، وپارس - بانك‌پارسيان‌ و شتران - پالايش نفت تهران در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی کگل، شستا، فولاد، فملی، شپنا و خودرو با بیشترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی وپاسار، وپارس و وسخوز، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد ساراب(سیمان‌ داراب‌) با ۹.۶۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای کدما، خگستر، خودرو، خفنر و خاذین بود. همچنین نماد معاملاتی سخاش(سیمان‌خاش‌ ) با ۲۸.۷ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای چکاوه، دامین، چدن، ولغدر، کطبس و دلر قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۴۶۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۹۸ هزار و ۱۰۲ نوبت معامله و به ارزش ۴۷ هزار و ۴۹۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

نظر شما