شناسهٔ خبر: 4777485 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

در حاشيه اجلاس ان. پي. تي؛

ملاقات احتمالي ظريف و کري در نيويورک

موج - رسانه ها از ملاقات احتمالي محمد جواد ظريف و جان کري در نيويورک خبر دادند.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، يک مقام ارشد وزارت امور خارجه ايالات متحده در گفتگو با رويترز از ملاقات امروز محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه جمهوري اسلامي و جان کري، وزير امور خارجه ايالات متحده، در نيويورک خبر داد.
رويترز در گزارش خود نوشت که اين ملاقات در حاشيه اجلاس بازنگري معاهده عدم اشاعه سلاح هاي هسته اي (NPT) که از امروز در نيويورک آغاز مي شود، صورت خواهد گرفت و اين در حالي است که ايالات متحده به همراه پنج قدرت ديگر در جهان در بطن مذاکره با ايران براي دستيابي به توافق نهايي در پرونده هسته اي ايران هستند.
گفتني است وزير امور خارجه کشورمان به محض ورود به نيويورک، در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: علاوه بر شرکت در اجلاس بازنگري معاهده عدم اشاعه سلاح هاي هسته اي، آمده ايم تا از طرف آمريکايي توضيح بيشتري درباره آثار توافق احتمالي بر وضع داخلي تعهدات اين کشور بشنويم.
ظريف افزود: ما دولت آمريکا را مسوول اجراي تعهدات بين المللي مي دانيم و طبق مقررات بين المللي مشکلات داخلي هيچ دولتي، آن دولت را از اجراي تعهدات بين المللي خود معاف نمي کند.
وي اضافه کرد: اين مبنايي است که ما بر اساس آن مذاکره مي کنيم و البته مايليم که توضيح بشنويم و دوستان ما شنيده اند و شايد در مذاکراتي هم که در اين هفته خواهيم داشت، در مورد آثار وضع داخلي ايالات متحده بر اجراي تعهدات آن کشور در صورت دستيابي به توافق، بيشتر توضيح بشنويم.

نظر شما