شناسهٔ خبر: 47772991 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

حملات پهپادی به پایگاه نظامی ویکتوریا/ نیروهای آمریکایی از عراق خارج نشوند، غافلگیر خواهند شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- برخی منابع خبری اعلام کردند که بامداد امروز پایگاه نظامی «ویکتوریا» در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار گرفته است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، منابع خبری تأکید کردند که بامداد امروز پایگاه نظامیان آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف حملات پهپادی قرار گرفته است.
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: بخش نظامی محل استقرار نیروهای آمریکایی در فرودگاه بین المللی بغداد پایتخت عراق، امروز هدف حمله پهپاد بمبگذاری شده قرار گرفت.
کانال تلگرام صابرین نیوز هم اعلام کرد: یک پهپاد بمبگذاری شده، باند هواپیماهای نظامی را در پایگاه نظامی ویکتوریا نزدیک فرودگاه بغداد هدف قرار داد.سامانه‌های پدافندی آمریکا نیز نتوانست این حملات را دفع کند.
این پایگاه، محل استقرار نظامیان آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد است.
این حملات با پهپاد صورت انجام شده و در پی آن، باندهای هواپیماهای باری نظامی، هدف قرار گرفته است.
این حملات بامداد امروز انجام شد و سامانه‌های پدافندی آمریکا نیز نتوانست این حملات را دفع کند.

ناتوانی سامانه دفاعی آمریکا در رهگیری پهپاد مهاجم
به دنبال حمله پهپادی بامداد امروز (دوشنبه) یه پایگاه نظامی آمریکایی «ویکتوریا» در نزدیکی فرودگاه بغداد، منابع امنیتی عراقی اعلام کردند که سامانه دفاع هوایی آمریکا موفق به رهگیری این پهپاد مسلح نشده است.
سپیده دم امروز (دوشنبه) یک فروند پهپاد ناشناس مسلح و پرتاپ گر راکت با پرواز بر فراز آسمان بغداد، پایگاه هوایی آمریکا در داخل فرودگاه بین المللی این شهر را هدف قرار داد.
به گفته یک منبع امنیتی عراقی، این پهپاد پایگاه هوایی آمریکا را هدف قرار داد، اما تلفاتی در پی نداشت.
به گفته یک منبع عراقی، سامانه دفاع هوایی آمریکا به رغم حمله راکتی این پهپاد، موفق به رهگیری و انهدام آن نشد.
این حمله سومین حمله پهپادی در هفته اخیر به پایگاه های نظامیان آمریکایی در عراق است.

حمله به 4 کاروان لجستیک نیرو‌های آمریکایی در عراق
منابع عراقی از حمله به چهار کاروان حمایت‌های لجستیک اشغالگران آمریکایی در استان‌های بابل، ناصریه سماوه و دیوانیه خبر دادند.
به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، منابع عراقی از حمله به چهار کاروان حمایت‌های لجستیک اشغالگران آمریکایی در استان‌های بابل، ناصریه سماوه و دیوانیه خبر دادند.

درخواست پارلمان عراق برای تصویب قانون مجرم شمردن آمریکا
نمایندگان پارلمان عراق خواستار تصویب قانونی شدند که آمریکا را به خاطر ارتکاب جنایت هایش در عراق مجرم بشناسد.
به گزارش پایگاه خبری المعلومه، برخی از نمایندگان پارلمان عراق خواستار تصویب قانونی شدند که آمریکا را به خاطر ارتکاب جنایت هایش در عراق مجرم بشناسد.
فراکسیون السند الوطنی (سند ملی) از رهبران تشکل‌های سیاسی عراق خواست قانونی را در پارلمان تصویب کنند که براساس آن برخی کشور‌ها و آمریکا به علت هدف قرار دادن عراق، مجرم شناخته شوند.
فراکسیون السند از مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق خواست برای بررسی مسئله خروج نیرو‌های خارجی از عراق در پارلمان حضور یابد.
فالح الخزعلی نائب رئیس فراکسیون السند الوطنی گفت: از رهبران تشکل‌های سیاسی می‌خواهم قانونی را برای مجرم شمردن کشور‌ها و آمریکا به خاطر ارتکاب جنایت‌ها و هدف قرار دادن عراق تصویب کنند.
الخزعلی بر لزوم مجرم دانستن کشور‌هایی که به دنبال هدف قرار دادن عراق هستند، تاکید کرد و گفت: آمریکایی‌ها به کشتار بیش از هزار عراقی در موصل اذعان کردند.
وی از مصطفی الکاظمی درخواست کرد برای بررسی مسئله خروج نیرو‌های خارجی از عراق در پارلمان حضور یابد و دولت باید از الحشد الشعبی محافظت کند.

نیروهای آمریکایی از عراق خارج نشوند، غافلگیر خواهند شد
حزب الله عراق هشدار داد که اگر آمریکا نیروهایش را از این کشور خارج نکند، واشنگتن را غافلگیر خواهد کرد.
گردان‌های حزب‌الله عراق در خصوص تصمیم آمریکا برای ابقای نیروهایش در عراق هشدار داد.
براساس گزارش «المیادین»، «محمد محیی» سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق با تأکید بر ضرورت خروج نیروهای آمریکایی از این کشور، به ایالات متحده آمریکا در خصوص تصمیم برای بقا هشدار داد.
«محمد محیی» گفت: اگر آمریکا نیروهایش را از عراق خارج نکند، گروه‌های مقاومت اسلامی، آنها را غافلگیر خواهند کرد.
سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق با اشاره به اینکه سازمان‌های امنیتی عراق تحت نفوذ قرار گرفته‌اند، افزود: گروه‌های مقاومت اسلامی هستند که اشغالگران را هدف قرار می‌دهند نه نیروهای الحشدالشعبی.
وی ادامه داد: مؤسسات امنیتی را باید پاکسازی کنیم تا دوباره توطئه داعش تکرار نشود. هدف نهائی از اینگونه توطئه‌ها، براندازی نظام سیاسی در عراق است.
گردان‌های حزب‌الله عراق طی ماه‌های گذشته چندین‌بار در مورد بقای نیروهای آمریکایی در عراق برخلاف قانون پارلمان این کشور هشدار داده و تأکید کرده است که حضور نظامی آمریکا حتی برای حفاظت از نیروهایش موفق نبوده، چه آنکه بخواهد از متحدان خود در منطقه محافظت کند.
ستاد هماهنگی گروه‌های مقاومت در عراق نیز ماه «مه» گذشته در بیانه‌ای اعلام کرده بود: «تداوم حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق و کنترل آسمان آن، نقض مستمر و آشکار قانون عراق است که این اقدام را به صراحت رد می‌کند».

نظر شما