به گزارش بازار، داود اسماعیلپور با اشاره به طرح برخی دیدگاههای غیر کارشناسی و در خصوص استفاده از گیربکسهای دوکلاچه، یادآور شد: استفاده از این تکنولوژی، صرفا به سبب قیمت ارزان آن نیست، بلکه در افزایش بهره وری خودرو و کاهش مصرف سوخت در محصولات تولیدی نیز موثر است.
وی تاکید کرد: فناوری موجود در تولید گیربکسهای دوکلاچه ضمن کاهش آلاینده های زیست محیطی، شرایط را برای رفع موانع و محدودیت های قانونی انتشار آلاینده ها فراهم می کند.
مدیرعامل شرکت صنعتی نیرومحرکه ادامه داد: در گیربکس های اتوماتیک رایج AT در حالت توقف خودرو با ترمز، تورک کانورتر (مبدل گشتاور) همیشه در مدار و درحال مصرف انرژی است، این در حالی است که در گیربکسهای دوکلاچه، کلاچ در حالت خلاص قرار می گیرد.
اسماعیلپور در خصوص طرح موضوعاتی مانند خراب شدن قطعه و یا نوع تعمیر آن در این نوع گیربکس توضیح داد: امکان تعمیرات در گیربکس DCT، به سبب تشابه آن با گیربکس دستی، بهتر فرآهم می شود به ویژه اگر دانش فنی بومی سازی شده و تولید آن در داخل کشور انجام گیرد.
وی تصریح کرد: در گیربکس های AT از طریق پمپ هیدرولیک داخل گیربکس این توان از موتور استفاده می شود و در طراحی مد نظر ایران خودرو موتور پمپ هیدرولیکی این کار را انجام می دهد و باید توجه شود که در گیربکس AT، پمپ هیدرولیک همواره در مدار است، در حالی که در سیستم DCT در زمان تعویص دنده مورد استفاده قرار می گیرد و انرژی کمتری مصرف می شود.
مدیرعامل شرکت صنعتی نیرومحرکه درخصوص تمهیدات دیده شده برای رفع مشکل افزایش دما در ترافیک و شیب در گیربکس (DCT)، توضیح داد: در این تکنولوژی کلاچ تر با سامانه کمکی حرکت در سربالایی (HSA) طراحی شده است که در ترافیک و در شیب سیستم ترمز به صورت اتوماتیک، خودرو را در شیب ثابت می کند و هیچ فشاری به کلاچ وارد نمی شود و البته برای سیستم کلاچ و گیربکس سیستم خنک کاری دیده شده است.
نظر شما