شناسهٔ خبر: 47730582 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

وزير بهداشت: هيچ بيماري در دوران کرونا و تحريم پشت در بيمارستان‌ها نماند

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دوران کرونا و تحریم، هیچ بیماری به دلیل بی‌پولی پشت در‌های بیمارستان نماند و به قوم کرد، بلوچ، سنی و شیعه خدمات‌رسانی شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر سعید نمکی روز شنبه در حاشیه مراسم رونمایی از مستند «شنا با دست‌های بسته» و عکس مدافعان سلامت که در محل وزارتخانه برگزار شد، افزود: در دوران کرونایی به 256 هزار تبعه افغانستانی نیز خدمات درمانی ارائه شد و این‌ها جز افتخارات ایران است که در اوج تحریم‌ها کسب شد.
وی ادامه داد: ناگفته‌های زیادی است که در راه مبارزه با کرونا وجود دارد و باید یک روزی نگاشته شود، ما بیماری کرونا را مدیریت کردیم و در واقع پلی ساختیم برای عبور این سرزمین از این بیماری، رشد اقتصادی کشور در این دوران مثبت بود، خیال تولید کننده، مهندس، کارگر و ... از این بابت راحت بود که اگر کرونا گرفت تخت‌های خالی در بیمارستان‌ها برای درمان وجود دارد.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در این دوران 30 درصد به ظرفیت تخت‌های خالی بیمارستان‌ها اضافه شد، گفت: با توجه به اینکه در اوج تحریم بودیم ظرفیت بخش‌های آی سی یو، 2 برابر و 460 اکسیژن ساز به بیمارستان ارائه شد و بیماران مبتلا به کرونا از لحاظ دسترسی به اکسیژن مشکلی نداشتند.
آقای دکتر نمکی تصریح کرد: 4 هزار و 750 قلم دارو در اوج تحریم و کرونا به بیمارستان ارائه شد که مردم سرگردان نباشند و یک دقیقه اتاق عمل به دلیل کمبود دارو تعطیل نشد.
وی افزود: دارو‌های بیهوشی و مایحتاج پرستار و پزشک را تولید کردیم و دارو‌های مؤثر در کرونا به 2 برابر تولید داخلی رسید و با یک دهم قیمت دارو‌های وارداتی عرضه کردیم.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه بیماران مبتلا به کرونا مشکل بستری در بخش‌های آی سی یو نداشتند بیماران دیگر نیز مانند مرگ‌های مغزی، سوانح و ... پشت در‌های‌ای سی یو نمانند.
وی ادامه داد: برغم تحریم‌ها برای تأمین دارو و تجهیزات پزشکی مشکلی پیش نیامد و یک میلیارد تومان از صندوق گرفتیم و البته این پول را قطره مکانی به ما دادند و با این منابع و تحریم‌های ظالمانه افتخار کسب کردیم.
آقای دکتر نمکی گفت: کرونا در سال 98، سالی پربحران بود و در فشار سنگین تحریم‌ها بودیم همکاران کادر درمان با فشار سنگین از حوادث رخ داده در سال 97 که زلزله، شیوع آنفلوآنزا و ... وارد بحران کرونا شدند و رشادت‌های زیادی در این مسیر انجام دادند.
وی افزود: همکاران کادر درمان تابلویی را که از ترس کرونا ایجاد شده بود با فداکاری هایشان شکستند.
وزیر بهداشت در پایان در مورد مستند شنا با دست‌های آلوده و عکس مدافعان سلامت گفت: این آثار فاخر و ماندگار در حمایت از جانفشانی‌های کادر درمان است و روز‌هایی که در دوران کرونا به شدت با سختی گذشت را باید به تصویر کشید و حماسه‌ای ماندگار و با عشق ایجاد کرد.

نظر شما