شناسهٔ خبر: 47718008 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

پیشنهاد نتانیاهو برای بر هم زدن ائتلاف لاپید-بنت

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در راستای آخرین تلاش‌ها برای بر هم زدن ائتلاف جدید، پیشنهادی به وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پیشنهاد داده است.

صاحب‌خبر -

 «بنیامین نتانیاهو »، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در راستای آخرین تلاش‌ها برای جلوگیری از شکست، به «بنی گانتز »، وزیر جنگ این رژیم پیشنهاد داده به مدت سه سال نخست‌وزیری را در دست بگیرد.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد بنیامین نتانیاهو پیشنهاد داده او از سمتش استفاده خواهد کرد و بنی گانتز به عنوان رئیس ائتلاف آبی و سفید به مدت سه سال نخست‌وزیر خواهد بود. مطابق این طرح، نتانیاهو در جریان این سه سال، نخست‌وزیر چرخشی خواهد بود.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد این پیشنهاد از طریق چندین کانال و نزدیکان نتانیاهو به بنی گانتز ارائه شده است.

این گزارش حاکی است دستیاران گانتز پیشنهاد نتانیاهو را به طور کامل رد کرده‌اند.

حزب «لیکود» به ریاست نتانیاهو و حزب «آبی و سفید» به ریاست بنی گانتز آوریل ۲۰۲۰ بعد از سه انتخابات متوالی به توافقی برای تشکیل ائتلاف دست پیدا کردند.

اما کابینه نتانیاهو تنها ۶ ماه بعد از تشکیل به دلیل عدم توافق او با گانتز بر سر تصویب بودجه سال مالی ۲۰۲۰ منحل شد و مارس ۲۰۲۱ انتخابات جدیدی برگزار شد.

نظر بسیاری از کارشناسان در آن زمان این بود که نتانیاهو این وضعیت را برای جلوگیری از تحویل نخست‌وزیری به گانتز مهندسی کرده است.

 

نظر شما