شناسهٔ خبر: 47707592 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

منابع صهیونیستی خبر دادند:

توافق احزاب اسرائیلی و عربی برای تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی

منابع صهیونیستی اعلام کردند امروز حزب یش عتید به ریاست یاییر لاپید برای تشکیل کابینه جدید با لیست متحد عربی به ریاست منصور عباس توافق کرد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، حزب یش عتید به ریاست یائیر لاپید امروز جمعه به توافقی ائتلاف با لیست متحده عربی به ریاست منصور عباس و حزب اسرائیل خانه ما به ریاست آویگدور لیبرمن دست یافت. لاپید همچنین روز گذشته توافقی مشابه با حزب میرتس امضا کرد و پیش بینی می شود این حزب بتواند امروز توافقات ائتلافی با دیگر احزاب مشارکت‌ کننده در دولت آینده رژیم صهیونیستی امضا نماید.

 

در توافق امضا شده با لیست مشترک عربی بر توقف قانون کامینیتس تا پایان سال ۲۰۲۴ تاکید شده است که به دولت اجازه می دهد اقدامات لازم برای توقف توسعه مناطق عربی را انجام دهد. در این توافق لیست متحد عربی به مناصبی همچون معاون وزیر در دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی، معاون رئیس کنست و ریاست کمیته امور جامعه عربی در کنست رژیم‌ صهیونیستی دست یافته است.

 

این توافق همچنین شامل موافقت با یک طرح پنج ساله برای جلوگیری از خشونت و جنایت علیه جامعه عربی به ارزش ۲ میلیارد شِکل و یک طرح پنج ساله دیگر برای کاهش شکاف میان جامعه عربی و دروزی و چرکس به ارزش ۳۰ میلیارد شِکل تا پایان سال ۲۰۲۶ می شود. همچنانکه تخصیص بودجه سالانه به ارزش ۱۰۰ میلیون شِک برای سرمایه گذاری جهت کاهش اجحاف های به وجود آمده در اجرای پروژه ها در مناطق عربی بخش دیگری از این توافق است. در بخش دیگری از این توافق به رسمیت شناخته شدن 3 روستای عبده، خشم زنة و رحیمه در ۴۵ روز پس از استقرار دولت و مشخص شدن تکلیف روستاهای منطقه النقب تا ۹ ماه آینده که به رسمیت شناخته نمی شوند مورد تاکید قرار گرفته است.

 

در توافق انجام شده با حزب اسرائیل خانه ما لیبرمن وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و یک وزیر دیگر از این حزب در وزارت کشاورزی جای خواهد گرفت. همچنین حزب اسرائیل خانه ما هدایت کمیته مالی کنست را نیز عهده دار می شود علاوه بر آنکه طرفین توافق کردند سیستم حمل و نقل عمومی در روزهای شنبه به کار خود ادامه داده و صلاحیت وزارت امور داخلی برای صدور مجوز برخورد با بخش های تجاری در روزهای شنبه و اعیاد یهودی لغو شود. همچنین لغو برگزاری ترتیبات نماز یهودی در محوطه البراق مسجد الاقصی که شامل جدایی میان زنان و مردان است بخش دیگری از این توافق است.

 

همچنین بر اساس توافق انجام شده با حزب میرتس نیسان هروفیتس رئیس این حزب میرتس هدایت وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی را بر عهده خواهد گرفت و تمار زاندنبرگ نیز وزیر حفاظت محیط زیست خواهد شد. علاوه بر آنکه عیساوی فریج وزیر همکاری منطقه ای می شود و یکی از این وزرا از اعضای کابینه امنیتی خواهد بود. همچنین توافق بر ادامه کار سیستم حمل و نقل عمومی در روزهای شنبه و دستیابی این حزب به ریاست برخی کمیته های فرعی کنست که از زیر شاخه های کمیته خارجی و امنیت است بخش دیگری از این توافق محسوب می شود.

 

برخی از روسای احزاب مشارکت‌ کننده در دولت جدید رژیم صهیونیستی تاکید دارند که با تصویب قوانینی که از عهده دار شدن جایگاه وزارت توسط آنها در دولت آینده همزمان با حضور در کنست کنونی جلوگیری می‌ کند مخالفت می‌ نمایند. لاپید و بنت رئیس حزب یمینا در روزهای گذشته تجدید نظر در تصویب چنین قوانینی را برای جلوگیری از سقوط دولت پیش از انتقال نخست وزیری از بنت به لاپید در دو سال آینده را مورد بررسی قرار داده‌اند.

 

قرار است کنست رژیم صهیونیستی یکشنبه آینده ساعت ۴ بعد از ظهر برای رای اعتماد به کابینه ارائه شده تشکیل جلسه دهد.

 

انتهای پیام/ح.ع/

نظر شما