شناسهٔ خبر: 47668956 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

درخواست مجدد حماس از حکومت سعودی: الخضری و دیگر فلسطینیان زندانی را آزاد کنید/ ادامه بازداشت فلسطینیان ظلم و اهانت به ملت و مساله فلسطین است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) بار دیگر از حکومت سعودی خواست تمام زندانیان فلسطینی دربند خود را که به جرم حمایت از مقاومت مشروع ملت فلسطین در بند این رژیم هستند، آزاد کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس(قدسنا) به نقل از شبکه المیادین، رأفت مرة از رهبران جنبش حماس از مقامات ریاض خواست تا محمد الخضری از رهبران این جنبش و تمام زندانیان فلسطینی دربند خود را آزاد کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه فلسطینیان دربند حکومت سعودی مرتکب هیچ تخلفی نشده‌اند، مقامات سعودی را به آزادی فوری الخضری و تمام زندانیان فلسطینی فرا خواند.

 

رأفت مرة اظهار داشت ادامه بازداشت  الخضری و برادرانش ظلم و اهانت بزرگی به ملت فلسطین و مساله  عادلانه و رابطه فلسطینی سعودی است.

 

وی خاطر نشان کرد ما از رهبران پادشاهی سعودی می خواهیم تصمیم جسورانه و مسئولانه ای با پیچاندن این صفحه و پایان فوری این محاکمه و آزادی همه زندانیان و بازگرداندن آنها به آغوش خانواده هایشان اتخاذ کنند به ویژه با توجه به اینکه زندانیان مرتکب هیچ تخلفی نشده اند.

 

خاطر نشان می شود جنبش حماس روز بیست و سوم مارس گذشته تاکید کرده بود حال محمد الخضری نماینده سابق این جنبش در عربستان وخیم شده است، الخضری از سال 2019 در عربستان سعودی بازداشت شده است.

 

سازمان عفو بین الملل هم در فوریه گذشته تاکید کرده بود وخامت وضعیت جسمانی و سلامتی الخضری به سبب عدم درمان کامل و اوضاع بد بازداشت بوده است.

 

این سازمان بر نقض گسترده قوانین بین المللی حقوق بشری از سوی مقامات سعودی و عدم رعایت قوانین به سبب بازداشت ظالمانه الخضری و عدم وجود راههایی برای ارتباط کافی با وکلا تاکیدکرده بود.

 

سپتامبر 2019 میلادی بود که جنبش حماس اعلام کرده بود که مقامات سعودی، الخضری و فرزندش، هانی را در چارچوب بازداشت دهها فلسطینی که برخی از آنها تابعیت اردنی دارند، بدون ارائه هرگونه توضیح و دلیلی بازداشت کرده اند.

 

اخیرا  پویش الخضری و دیگر زندانیان فلسطینی را آزاد کنید هم بر ضرورت آزادی هر چه سریعتر این رهبر برجسته فلسطینی و دیگر زندانیان تاکید کرده است.

انتهای پیام/ر.ی/

 

نظر شما