شناسهٔ خبر: 47667616 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هفت‌صبح | لینک خبر

همراه با بسته خبری فرهنگی امروز

صاحب‌خبر -

هفت صبح_ماندانا زمانی
*تیم ملی فوتبالمان حال حسی به ما داد.کیف کردیم از بازی بچه ها.
**والیبال یک هو شگفت زده کرد همه را.دم همه شان گرم،امیدوار شدیم.
***مناظره دوم در حال انجام است.چیزی از تویش در نمی‌آید.
با چند خبر فرهنگی و هنری همراه ما باشید

۱_علی مرادخانی مدیر موزه موسیقی و معاون امور هنری سابق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح دیروز دوشنبه ۱۷ خردادماه بر اثر ابتلای دوباره به بیماری کووید ۱۹ دار فانی را وداع گفت.علی مرادخانی فارغ‌التحصیل رشته روانشناسی از دانشگاه تهران بود او یکی از مدیران لایق و دلسوز در هنر ایران بود.او در این قحط الرجال مرهمی بر زخم‌های اهالی هنر به‌خصوص حوزه موسیقی بود.از کارهای ماندگار او تاسیس خانه موسیقی ایران با همکاری هنرمندان موسیقی بود.در جشنواره نمایش آیینی سنتی سال ۹۶ برخورد نزدیک با او داشتم. افتاده و صمیمی بود و مطلع .مرادخانی حیف شد.روانش شاد.

۲_شماره‌ پانزدهم‌ ماهنامه‌ «وزن دنیا» با تیتر «گزارش به نازادگان» مروری تحلیلی بر آرای سیدعلی صالحی در شعر و نقد و همچنین پرونده‌ای به مناسبت درگذشت منصور اوجی منتشر شد.

۳_شقایق و آذرخش فراهانی در فیلم سینمایی «مهمانی از کارائیب» به کارگردانی بهزاد فراهانی و تهیه‌کنندگی شهرام گیل‌آبادی ایفای نقش می‌کنند.«مهمانی از کارائیب» اولین تجربه فراهانی در مقام کارگردانی است که قصه‌ای عاشقانه را روایت می‌کند. فراهانی فیلمنامه این اثر را بر اساس رمان «مهمانی از کارائیب – شبی با کاسترو» به قلم خودش نوشته و حمیدرضا قطبی نیز به عنوان مشاور کارگردان او را همراهی کرده است.

۴_«سریع و خشن ۹»، جدیدترین فیلم از این مجموعه سینمایی اکشن که محصول کمپانی یونیورسال است، طبق قول تیری فرمو، دبیر جشنواره فیلم کن، در این رویداد به نمایش در خواهد آمد.
این فیلم سینمایی با بازی وین دیزل، جان سینا و میشل رودریگز، از فیلم‌های مورد انتظار امسال است که در حال حاضر در گیشه بین‌المللی اکران می‌شود و تا کنون بیش از ۲۵۰ میلیون دلار که شامل ۲۰۳ میلیون از گیشه چین می‌شود، فروخته است.

۵_«کوئنتین تارانتینو» فیلمساز مطرح هالیوودی می‌گوید ممکن است فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» را به عنوان آخرین فیلم خود انتخاب کرده و در اوج با دنیای کارگردانی خداحافظی کند. فیلمساز ۵۸ ساله آمریکایی اولین بار در سال ۱۹۹۲ با فیلم سگ‌های انباری به عرصه کارگردانی قدم گذاشت. اگرچه این فیلم با تحسین منتقدان روبه‌رو شد اما این دومین فیلم تارانتینو یعنی داستان عامه پسند (۱۹۹۴) بود که وی را به یکی از چهره‌های محبوب سینمای مستقل بدل کرد. البته که امیدوارم این خبر به حقیقت تبدیل نشود.اتفاقا چند شب پیش «داستان‌های عامه پسند» را دوباره و اینبار دوبله دیدم. حظ وافر بردم .بخصوص از دوبله کار متحیر شدم. از دست ندهید دوبله این فیلم را.

علی مرادخانی

ماهنامه‌ «وزن دنیا»

«کوئنتین تارانتینو»

نظر شما