شناسهٔ خبر: 47645772 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

پیام روحانی، رئیسی، جهانگیری و ظریف برای درگذشت علی‌اکبر محتشمی‌پور

صاحب‌خبر -

رئیس جمهور روحانی با صدور پیامی با تسلیت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی‌اکبر محتشمی‌پور، اظهار داشت: این روحانی مجاهد و عالم وارسته که جزو پیشگامان و همراهان پرتلاش و دلسوز نهضت امام خمینی (ره) بود، همه عمر خویش را صرف ترویج نهضت اسلامی و تحقق آرمان بلند انقلاب و نظام اسلامی کرد.

به گزارش سایت ریاست‌جمهوری متن پیام روحانی به این شرح است:

انالله و انا الیه راجعون
درگذشت عالم وارسته حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی اکبر محتشمی‌پور، موجب تأثر و تألم خاطر شد.
این روحانی مجاهد و مبارز که جزو پیشگامان و همراهان پرتلاش و دلسوز نهضت امام خمینی(ره) بود، پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با پذیرش مسئولیت‌ها و مأموریت‌های مختلف سیاسی و فرهنگی در داخل و خارج از کشور همه عمر خویش را صرف ترویج نهضت اسلامی و تحقق آرمان‌های بلند انقلاب و نظام اسلامی کرد.
اینجانب این ضایعه را به حوزه‌های علمیه، علاقمندان و به ویژه بیت مکرم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند بزرگ برای آن عالم پرهیزگار، غفران و رحمت الهی و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.
حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

سیدابراهبم رئیسی، رئیس قوه قضائیه در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی‌اکبر محتشمی‌پور از یاران قدیمی نهضت امام را تسلیت گفت.

به گزارش مهر، متن این پیام به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی‌اکبر محتشمی‌پور از یاران قدیمی نهضت امام بزرگوار موجب تأسف و تأثر اینجانب گردید.

آن مرحوم از مجاهدان راه آزادی قدس شریف و از پیشگامان مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی بود و در این راه به افتخار جانبازی نیز نائل آمد.

خدمات ایشان در دوران تصدی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه، وزارت کشور و نمایندگی مجلس ان‌شاءالله ذخیره‌ای نیکو برای وی خواهد بود.

ضمن تسلیت به بازماندگان و خاندان محتشمی پور که از پیشگامان نهضت حضرت امام (ره) به شمار می‌روند، از خداوند متعال برای آن مرحوم، رحمت و مغفرت و حشر با شهدای راه پر افتخار مقاومت و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت می‌نمایم.

سیّدابراهیم رئیسی»

جواد ظریف، وزیر امور خارجه در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین مرحوم سید علی اکبر محتشمی‌پور را تسلیت گفت.

به گزارش اداره‌کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، در متن پیام تسلیت «محمدجواد ظریف» آمده است: خبر رحلت حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی اکبر محتشمی‌پور مبارز و مجاهد نستوه و خستگی‌ناپذیر انقلاب اسلامی و از یاوران و همراهان با وفای حضرت امام خمینی (قدس سره الشریف) و از دولتمردان و سفرای برجسته نظام جمهوری اسلامی و همکار و دوست عزیزمان در دستگاه دیپلماسی مقارن با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و در ایام سالگرد ارتحال مرشد و مرادش رهبر کبیر انقلاب اسلامی موجب تاثر و تالم اینجانب گردید.

وی با اشاره به نقش محتشمی‌پور در مبارزه با رژیم شاهنشاهی و رژیم اشغالگر قدس: مرحوم محتشمی‌پور از چهره‌های برجسته و مبارز خستگی‌ناپذیر در جریان نهضت و انقلاب اسلامی بود که افتخار شاگردی و همراهی با حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی داشت و رنج زندان و تبعید از سوی رژیم ستمشاهی از ایران عزیز را به جان خرید و همچنین نقش برجسته‌ای در شکل‌گیری شجره طیبه مقاومت اسلامی در لبنان و حمایت از آرمان مقدس فلسطین و قدس شریف داشت. حضور فعال و بی‌بدیل ایشان در عرصه دیپلماسی کشور به خصوص در جبهه مقاومت و مبارزه علیه رژیم غاصب صهیونیستی ماندگار است که در این راه تا مرز شهادت از سوی تروریست‌های صهیونیست پیش رفت و به مقام جانبازی نائل آمد.

رییس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: اینجانب ضایعه فقدان آن‌ مجاهد نستوه و فرزانه را به خاندان محترم محتشمی‌پور، دوستان و یاران ایشان در ایران اسلامی و جبهه مقاومت تسلیت عرض کرده و از درگاه خداوند رحیم برای ایشان صبر جمیل و اجر جزیل و برای روح آن مجاهد فی سبیل‌الله غفران و رحمت واسعه الهی و همنشینی با جدش حضرت سید الشهدا (ع) مسئلت می‌نمایم.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری در پیامی ضمن تسلیت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی اکبر محتشمی‌پور نوشت: خدمات ارزشمند این عالم وارسته و جانباز اسلام و مجاهد راستین فراموش ناشدنی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رییس جمهوری، جهانگیری روز دوشنبه با ابراز تاثر و تالم از درگذشت تاسف انگیز مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی اکبر محتشمی‌پور نوشت: بی‌تردید خدمات ارزشمند این عالم وارسته و جانباز اسلام و مجاهد راستین جهاد در راه آرمان مردم فلسطین و لبنان که از زمان شکل‌گیری نهضت انقلاب اسلامی از زمره یاران وفادار، صدیق و مورد وثوق امام راحل بود، فراموش ناشدنی است.

معاون اول رییس جمهوری عنوان کرد: این روحانی مبارز و انقلابی پس از پیروزی انقلاب نیز به عنوان وزیر کشور و نمایندگی مجلس شورای اسلامی در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

جهانگیری در این پیام ضایعه فقدان این روحانی بزرگوار را به همه علاقه‌مندان، دوستان و بستگان به ویژه خانواده ایشان صمیمانه تسلیت گفت و از خداوند متعال برای آن فقید سعید رضوان واسعه الهی و علو درجات و برای بازماندگان ارجمند صبر و اجر مسالت کرد.

انتهای پیام

نظر شما