شناسهٔ خبر: 47632869 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

حماس برای اولین بار سخنان اسیر اسرائیلی را منتشر کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- گروه مقاومت «کتائب عزالدین القسام» شاحه نظامی جنبش حماس برای اولین بار فایل صوتی یکی از سربازان اسرائیلی که در اسارت این گروه است را منتشر کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، «مروان عیسی» معاون «محمد الضیف» فرمانده کل عزالدین قسام در اولین حضور رسانه‌ای خود در برنامه «ما خفی اعظم» در شبکه الجزیره ظاهر شد. در این برنامه همچنین برای اولین بار صوت سخنان یکی از چهار اسیر اسرائیلی در نزد عزالدین قسام منتشر شد. در این برنامه اشاره‌ای به نام این سرباز اسرائیلی نشد.

در این فایل صوتی، اسیر اسرائیلی می‌گوید: «امیدوارم که اسرائیل برای بازگرداندن ما اقدام کند و می‌پرسم که آیا بین سربازان اسیر فرق می‌گذاریم؟ گویی هر روز می‌میرم و امید دارم که به زودی در آغوش خانواده‌ام باشم.»

مروان عیسی به الجزیره گفت که عزالدین قسام در خلال نبرد اخیر سعی کرد تا پرونده آزادی اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی را به میان آورد.

در این برنامه همچنین برای اولین بار تصویری از «گلعاد شالیط» اسیر اسرائیلی در نزد حماس که در سال ۲۰۱۱ آزاد شد، منتشر شد. همچنین بخشی از محتوای رایزنی‌های میان حماس و اسرائیل برای آزادی وی نیز پخش گردید.

نظر شما