شناسهٔ خبر: 4761487 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پرس تی‌وی | لینک خبر

تداوم حملات توپخانه‌ای گارد مرزی عربستان به استان صعده

صاحب‌خبر -

بنا به گزارش‌ها، همزمان با تداوم حملات هوایی عربستان به یمن، نیروهای گارد مرزی سعودی از شامگاه شنبه مناطق مرزی شمال یمن را با توپخانه و راکت هدف قرار می‌دهند‌.

خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) اعلام کرد عربستان سعودی همچنان حمله‌های هوایی و موشکی خود را به مناطق مرزی یمن از جمله شهرستان‌های استان شمالی صعده ادامه می‌دهد.

این خبرگزاری به نقل از یک منبع محلی نوشت: «دشمن (عربستان) بیش از 45 موشک و راکت به شهرستان مرزی الظاهر شلیک کرد و منطقه کتفا در شهرستان منبه را با چندین موشک و شهرستان باقم را با سلاح‌های سنگین و توپخانه هدف قرار داد.»

به گفته این منبع، عربستان به طور مداوم مناطق مرزی را هدف آتش توپخانه و خمپاره قرار می‌دهد که این حملات باعث «تخریب تعداد زیادی از ساختمان‌های خصوصی و اموال عمومی و مزارع مردم» شده‌اند.

در همین حال، جنگنده‌های سعودی کامیون‌های حامل مواد غذایی را در منطقه البرح در استان تعز واقع در جنوب یمن هدف قرار دادند.

نیروهای سعودی همچنین در مناطق مرزی با مبارزان انصارالله درگیر شدند. در پی این درگیری، گذرگاه مرزی الودیعه واقع در منطقه نجران در جنوب غرب عربستان بسته شد.

مبارزان حوثی در شهر صنعا (27 فروردین 94، عکس از AFP)

پیشروی انصارالله و هم‌پیمانان آنها به رغم تجاوز عربستان

شبکه المیادین اعلام کرد نیروهای ارتش یمن که به جنبش انصارالله اعلام وفاداری کرده‌اند پیکارجویان وابسته به القاعده را در اطراف شهر مأرب محاصره کرده و به پیشروی‌های خود به سمت مرکز این شهر ادامه می‌دهند.

در همین حال، یک منبع امنیتی یمنی تصریح کرد بنا به دلایل امنیتی قانون منع آمد و شد در استان مأرب اعمال شده است.

حملات هوایی عربستان سعودی به یمن از 6 فرودین آغاز شده است. عربستان به بهانه برقراری ثبات در یمن و در واقع برای بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی، متحد نزدیک ریاض، بدون مجوز سازمان ملل حمله به یمن را آغاز کرد.

اس ن/م ع/ م ح

نظر شما