شناسهٔ خبر: 47577414 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دادستان قزوین: تبلیغات زودهنگام مصداق بازر تخلف انتخاباتی است

گروه استان‌ها- دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین گفت: تبلیغات زودهنگام مصداق بازر تخلف انتخاباتی است و با چنین تبلیغاتی از سوی نامزدهای شوراهای شهر برخورد قانونی و قضائی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمد قاسمی ظهر امروز در جلسه ستاد رسیدگی به تخلفات انتخاباتی استان قزوین که در سالن جلسات دادسرای انقلاب قزوین برگزار شد، اظهار داشت: تبلیغات زودهنگام مصداق بازر تخلف انتخاباتی است و با چنین تبلیغاتی از سوی نامزدهای شوراهای شهر برخورد قانونی و قضائی خواهد شد.

وی نسبت به انجام جرائم انتخاباتی به برخی نامزدها و کاندیداها هشدار داد و اضافه کرد: همه رفتارها و کارهای نامزدهای شوراهای شهر و روستا از زمان ثبت نام تا پایان روز اعلام نتایج رصد می‌شود و اگر نامزدی به علت ارتکاب جرائم به زندان محکوم شود، این حبس به عنوان سوء پیشینه کیفری در پرونده او ثبت شده و حق نامزدی و ثبت نام در انتخابات‌های آینده را از دست خواهد داد.

قاسمی با بیان اینکه نامزدها باید نسبت به عملکرد ستاد تبلیغاتی و طرفداران خود پاسخگو باشند، ادامه داد: به همین خاطر ستادهای تبلیغاتی به صورت فیزیکی یا در فضای مجازی باید حتماً شناسنامه‌دار باشند و از ایجاد ستادهای متعدد و بدون هویت جلوگیری شود.

با مجرمان انتخاباتی در فضای مجازی برخورد می‌شود

رئیس ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی استان قزوین با اشاره به ایجاد کارگروه رصد فضای مجازی گفت: همه نامزدها و هواداران آنها در هنگام تبلیغ در فضای مجازی باید در محدوده قانون عمل کرده و فقط توانمندی‌ها و برنامه‌های کاندیدای خود را تبلیغ کرده و از هتک حرمت و تخریب نامزدهای رقیب خودداری کنند تا فضای اخلاقی لازم در انتخابات 1400 حاکم شود.

قاسمی بر لزوم معرفی نمایندگان و ادمین‌های نامزدها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تاکید کرد و افزود: اگر تخلفات انتخاباتی از قبیل توهین در فضای مجازی از سوی نمایندگان نامزدها رخ دهد، با عاملان آن مانند جرائم موجود در فضای واقعی برخورد شده و به همین خاطر نامزدهای انتخابات و نمایندگان آنها در فضای مجازی زیر ذره بین کارگروه یادشده قرار دارند.

مسئولان با رفتار و گفتارشان انتخابات را زیر سؤال نبرند

دادستان قزوین در ادامه با تاکید بر نظارت دستگاه قضائی بر امنیت و سلامت انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا گفت: مسئولان اجرایی به ویژه مسئولان ستاد انتخابات باید مواظب رفتار و گفتار خود در جریان انتخابات باشند تا دشمن نتواند فرآیند برگزاری انتخابات را زیر سؤال ببرد و از همین رو مدیران در حفاظت و صیانت از جریان انتخابات نقش جدی دارند.

قاسمی همچینن به ضرورت تسلط مجریان و ناظران انتخاباتی بر نص صریح قانون انتخابات اشاره کرد و افزود: در همین راستان برای مجریان و ناظران انتخاباتی در سطح استان دوره آموزش قانون انتخابات را برگزار کردیم تا هیچ‌ ناظر یا مجری به خاطر بی‌اطلاعی از قوانین انتخاباتی فرآیند انتخابات را دچار اشکال و اختلال نکند.

وی ادامه داد: تشکیل ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در دادستانی استان قزوین برای همگرایی و هم‌افزایی دستگاه‌های نظارتی، قضائی و اجرایی در راستای برگزاری سالم و بدون شائبه انتخابات بوده و روند تشکیل ستاد و کارآیی آن هم تا امروز مثبت ارزیابی می‌شود.

قاسمی یادآور شد: مسئولان باید رفع مشکلات معیشتی و دغدغه‌های روزمره مردم زمینه افزایش امید و نشاط در انتخابات را فراهم کنند و در رسیدگی به مطالبات مردم کوشا باشند تا دشمن نتوانند با سمپاشی خود به مردم آدرس غلط بدهند. 

انتهای پیام/س

نظر شما