به گزارش خبرگزاری موج همدان، سرهنگ رضا عزیزی، رییس پلیس راه استان همدان با اشاره به وضعیت سوانح جاده ای استان نسبت به مدت مشابه دو ماهه سال گذشته، گفت: شمار مجروحان سوانح جاده ای استان همدان از ۳۰۶ نفر در ۲ ماهه نخست سال گذشته با ۸۶ نفر معادل ۲۸ درصد افزایش به ۳۹۲ نفر در دو ماهه ابتدایی سالجاری رسیده است.
وی بیان کرد: در صورت ورود خودروهای دارای پلاک غیربومی به حوزه استحفاظی استان همدان یا خروج خودروهای بمی از این استان، این وسایل نقلیه از طریق دوربین های ثبت تخلف یا ماموران پلیس راه جریمه می شوند.
وی اظهار داشت: افرادی که مجبور به تردد بین استانی برای حضور در مراکز درمانی یا انجام کار قضایی و اداری هستند باید برای دریافت مجوز تردد به فرمانداری ها مراجعه کنند.
رییس پلیس راه استان همدان درباره سوانح جاده ای دو ماه نخست امسال نیز گفت: بر اساس گزارش ارائه شده از سوی پزشکی قانونی ۴۷ نفر ۲ ماهه نخست امسال در سوانح جاده ای این استان جان خود را از دست دادند.
سرهنگ عزیزی اضافه کرد: ۲ ماهه نخست سال گذشته ۲۵ نفر در سوانح جاده ای این استان جان باختند که این آمار در مدت زمان مشابه سال جاری ۲۲ نفر معادل ۸۸ درصد افزایش داشته است.
وی اضافه کرد: همچنین شمار مجروحان سوانح جاده ای استان همدان از ۳۰۶ نفر در ۲ ماهه نخست سال گذشته با ۸۶ نفر معادل ۲۸ درصد افزایش به ۳۹۲ نفر در دو ماهه ابتدایی سالجاری رسیده است.
رییس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: بیشترین میزان افزایش متوفیان سوانح جادهای مربوط به موتورسواران بوده است و شمار آنها از هفت فوتی به ۱۳ فوتی در ۲ ماهه نخست سالجاری افزایش داشته است.
سرهنگ عزیزی افزود: عابران متوفی نیز با ۲ برابر افزایش از سه به ۶ فوتی در سالجاری رسیده است و ۱۳ متوفی سوانح جاده ای این استان نیز مربوط به سواریها بوده و اتوبوس و کامیون ها فوتی نداشته اند.
وی ادامه داد: ۹۵ درصد متوفیان سوانح جاده ای بومی و پنج درصد غیربومی هستند یعنی از ۴۷ فوتی سوانح جاده ای استان همدان در ۲ ماهه سالجاری ۴۴ نفر بومی و ۳ نفر غیر بومی هستند.
رییس پلیس راه استان همدان افزود: ۶۶ درصد سوانح جرحی و فوتی در مسیرهای روستایی رخ داده که علت آن تردد وسایل نقلیه با سرعت غیرمجاز، نبود دوربین ثبت تخلف و غیر استاندارد بودن راه های روستایی است همچنین ۳۴ درصد سوانح در جاده های اصلی بوده است.
سرهنگ عزیزی اظهار داشت: بیشتر سوانح خودروهای سواری از نوع واژگونی و موتورسیکلت ها نیمی واژگونی و ۵۰ درصد آن برخورد ۲ موتورسیکلت با یکدیگر و برخورد موتورسیکلت با وسیله نقلیه بوده است.
وی اظهار داشت: ۱۰۰ درصد موتورسواران متوفی و مصدومان سوانح جاده ای استان همدان از کلاه ایمنی استفاده نکرده و موتورسواران بیشتر به علت نقص سیستم روشنایی موتورسیکلت، حرکت های نمایشی و تک چرخ و تردد با سرعت غیرمجاز دچار سانحه شدند.
وی ادامه داد: خودروهای سواری نیز به علت خستگی و خواب آلودگی راننده، بی توجهی به جلو و تردد با سرعت غیرمجاز دچار سانحه شدند.