شناسهٔ خبر: 47565065 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ادامه مذاکرات احزاب مخالف نتانياهو براي دستيابي به توافق

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- احزاب مخالف بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مذاکرات برای رسیدن به یک فرمول توافقی در خصوص کابینه جدید ادامه می‌دهند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛ رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند اختلافاتی درباره توزیع وزارتخانه‌ها وجود دارد و برخی رسانه‌های نزدیک به مخالفان اعلام کردند، احتمالا بیم آن وجود دارد که ائتلاف تشکیل کابینه قبل از پایان مهلت داده شده به لائیر لاپید رئیس حزب «آینده‌ای وجود دارد» متلاشی شود.
مهلت لاپید برای تشکیل کابینه فردا چهارشنبه پایان می‌یابد.
نتانیاهو، تلاش‌های اردوگاه مخالف را عملیات کلاهبرداری قرن نامید و خطری برای امنیت اسرائیل دانست. در همین حال رادیو رسمی اسرائیل اعلام کرد، نتانیاهو و هوادارانش در حزب لیکود و احزاب دینی به برخی اعضای حزب یمینا و حزب امید جدید فشار می‌آورند تا آنان را برای جدایی و مخالفت با پیوستن به ائتلاف دولتی متقاعد کنند.

نتانیاهو: بین دوستی آمریکا و نابود کردن تهدید موجودیت، دومی را انتخاب می‌کنم
از سوی دیگر، شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد، بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) گفت: اگر مجبور شویم بین دوستی مان با آمریکا و نابود کردن تهدید موجودیت‌مان یکی را انتخاب کنیم، نابود کردن این تهدید را انتخاب خواهیم کرد.
در مقابل بنی گانتس (وزیر جنگ رژیم صهیونیستی) در پاسخ به بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر این رژیم) گفت: هرگونه اختلافی با آمریکا از طریق مذاکرات مستقیم حل می‌شود نه با سخنان چالش برانگیزی که شاید به امنیت ما ضرر بزند.

فرار شمار زیادی از صهیونیست‌ها از شهر اللد در پی جنگ اخیر غزه
شماری از رسانه‌های صهیونیستی از فرار تعداد زیادی از خانواده‌های صهیونیست‌های شهرک نشین از شهر اللد در پی حملات گسترده اخیر موشکی رزمندگان فلسطینی به این شهر در جنگ اخیر غزه، خبر دادند.
براساس این گزارش، تنش در این شهر با وجود فروکش کردن اعتراضات در سراسر فلسطین اشغالی ادامه دارد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: جنگ لبنان ده برابر خطرناک‌تر از جنگ غزه خواهد بود
خبر دیگر اینکه بنی گانتس وزیر جنگ رژیم اسرائیل هشدار داده است که جنگ با لبنان خطرناک‌تر از جنگ نوار غزه خواهد بود. وی گفت: آنچه در غزه دیدیم در لبنان ده برابر خواهد شد.
گانتس در جمع ده‌ها خبرنگار اظهار کرد، آنچه در غزه روی داد شبیه به آن چیزی نیست که در آینده روی خواهد داد.

نظر شما