شناسهٔ خبر: 47534689 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

سه هزار و ۵۰۰ کتابخانه عمومی در کشور وجود دارد

موج نیوز

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم و مدیر ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در این دیدار با اشاره به عملکرد نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: بیش از سه هزار و ۵۰۰ کتابخانه عمومی در کشور وجود دارد که این نهاد متولی اداره آنهاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج قم، سجاد عمرانی، ادامه داد: وظیفه ذاتی این نهاد فرهنگی، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بستر کتابخانه‌های عمومی است ضمن اینکه کار فرهنگی و بسط عدالت فرهنگی از سایر وظایف این نهاد است که در این زمینه فعالیت‌های متنوعی در حال انجام است.

مدیر ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ادامه افزود: سطح پوشش خدمات امانت کتاب در کتابخانه‌های عمومی در تمام مراکز استان‌ها و شهرها، حتی روستاها و چادرهای عشایری است ضمن اینکه علاوه بر خدمات امانت کتاب، سایر فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی نظیر جشنواره‌ها و مسابقات کتابخوانی نیز به عنوان وظایف این نهاد تعریف شده است.

وی تاکید داشت: بخشی از وظایف دستگاه‌های حاکمیتی متوقف بر کمک و مساعی سایر ظرفیت‌های موجود در کشور نظیر خیرین و متدینین است که در حوزه ساخت مسجد و مدرسه فعال هستند و امیدواریم که در حوزه ساخت کتابخانه و همچنین اهدای کتاب نیز ورود کنند. کتاب از قدیم جزء مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی بوده و اکثر علما و بزرگان نیز حامی حوزه کتاب و کتابخانه بودند.

 

نظر شما