شناسهٔ خبر: 47497800 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش بینی قیمت طلا در هفته دوم خرداد / افزایش جزیی تقاضا برای طلا و سکه

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران از افزایش جزیی تقاضا برای مصنوعات طلا و سکه خبر داد و گفت: اگر اتفاق خاضی رخ ندهد، قیمت‌ها تا پایان هفته ثبات نسبی خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

اقتصاد آنلاینفاطمه اکبرخانی؛ نادر بذرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به افزایش قیمت طلا و سکه، درباره عوامل آن توضیح داد: امروز اونس جهانی طلا نسبت به هفته گذشته حدود ۱۴دلار گران شد و نرخ ارز هم تحت تاثیر اخبار سیاسی و اقتصادی روند صعودی طی کرد و از همین رو شاهد افزایش جزیی قیمت طلا و سکه بودیم.

به گفته بذرافشان، امروز قیمت سکه امامی در مقایسه با پنجشنبه هفته پیش ۲۰۰هزار تومان، نیم سکه و ربع سکه ۱۰۰هزار، سکه یک گرمی ۵۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار هم حدود ۱۷هزار تومان افزایش یافته است.

این فعال بازار طلا با اشاره به میزان تقاضا در بازار طلا هم اظهار کرد: با شروع روند صعودی قیمت‌ها، میزان تقاضا برای مصنوعات طلا و سکه اندکی افزایش یافته است و باعث شده حباب سکه به حدود ۲۰۰هزار تومان برسد؛ البته همچنان به دلیل شرایط سیاسی موجود مردم نگران شروع معاملات برای خرید و فروش هستند.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا با پیش‌بینی قیمت‌ها تا پایان هفته دوم خرداد ماه گفت: طی هفته گذشته قیمت طلا و سکه حدود ۵ تا ۸درصد نوسان داشت که طبیعی است؛ حالا به نظر می‌رسد در طول این هفته هم طلا و سکه محدوده قیمت فعلی را حفظ کند و چنانچه اتفاق خاصی رخ دهد و شرایط تغییر کند، نوسان بیش از ۱۰درصد نخواهد بود.

قیمت طلا و سکه ۸خرداد ماه ۱۴۰۰

بذرافشان در پایان با تشریح قیمت‌های امروز بیان کرد: در جریان معاملات امروز بازار طلای تهران، قیمت سکه امامی ۱۰میلیون و ۷۹۰هزار و سکه طرح قدیم ۱۰میلیون و ۶۵۰هزار تومان است.

او افزود: همچنین نیم سکه با قیمت شش میلیون، ربع سکه سه میلیون و ۹۵۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۵۰هزار تومان فروخته می‌شود؛ بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار هم در بازار امروز به چهار میلیون و ۷۰۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۸۶هزار تومان رسید.

برچسب‌ها:

نظر شما