شناسهٔ خبر: 47472790 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

محمدعلی نبی پور:

استقرار پنج هزار و ۵۹ شعبه اخذ رای در خراسان رضوی

موج نیوز

سرپرست ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: و به دلیل پراکندگی و کم جمعیت بودن روستاها، تعداد شعبه‌های سیار روستایی ۶۷۰ شعبه و تعداد شعبه‌های سیار شهری ۱۴۳ شعبه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدعلی نبی پور سرپرست ستاد انتخابات خراسان رضوی اعلام کرد: استقرار پنج هزار و ۵۹ شعبه اخذ رای در خراسان رضوی رای برای برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ، ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۳۳شهرستان این استان به تصویب رسیده است.

 محمدعلی نبی پور در ادامه افزود: از این تعداد چهارهزار و ۲۴۶شعبه ثابت و ۸۱۳ شعبه سیار است که ۲هزار و ۵۶۵ شعبه ثابت به شهر‌ها و هزار و ۶۸۱شعبه ثابت به روستا‌های خراسان رضوی اختصاص یافته است.

 سرپرست ستاد انتخابات خراسان رضوی اظهار کرد: به دلیل پراکندگی و کم جمعیت بودن روستاها، تعداد شعبه‌های سیار روستایی ۶۷۰ شعبه و تعداد شعبه‌های سیار شهری ۱۴۳ شعبه است.

 وی همچنین افزود: صلاحیت ۲ هزار و ۳۲۴ نفر از مجموع سه هزار و ۲۴۴ داوطلب ثبت‌نام شده برای عضویت در ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهری در این استان توسط هیات‌های اجرایی و نظارت تایید شده که شماری از آنها از ادامه حضور در کارزار انتخابات منصرف شده‌اند.

 ستاد انتخابات خراسان رضوی تصریح کرد: صلاحیت ۹۵درصد از مجموع ۱۶هزار و ۵۴۰داوطلب نامزدی انتخابات ششمین دوره "شورا‌های روستایی" از سوی هیات‌های اجرایی مستقر در بخشداری‌های خراسان رضوی تایید شده و فرایند بررسی صلاحیت آنها در هیات‌های نظارت بخش‌ها در حال انجام است.

 و ۱۲داوطلب نیز برای رقابت در دومین انتخابات میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در خراسان رضوی نام نویسی کرده اند که صلاحیت سه نفر احراز شده و اکنون فرایند رسیدگی به اعتراض بقیه آنان در جریان است.

 لازم بذکر است: همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دومین انتخابات میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۲۸خرداد ماه جاری ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا نیز در پنج هزار و ۵۹شعبه اخذ رای، ۸۷شهر و ۲هزار و ۵۸۶روستا و تیره عشایری خراسان رضوی برگزار می‌شود.

ستاد انتخابات خراسان رضوی خاطر نشان کرد: استان ۱۱۸هزار و ۸۵۱کیلومتر مربعی خراسان رضوی با وسعتی معادل هفت درصد مساحت کل کشور با ۳۳شهرستان، در مجموع هشت هزار و ۶۰۰عضو در شورا‌های اسلامی شهری و روستایی دارد.

 و در خاتمه گفت: ۴۶۵ نفر از این تعداد عضو اصلی و علی‌البدل شورا‌های اسلامی شهر‌ها و بقیه عضو شورا‌های اسلامی روستایی در استان ۶میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی هستند که کمتر از پنج درصد این تعداد را زنان تشکیل می‌دهند.

نظر شما