شناسهٔ خبر: 47471875 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

علی‌اصغر مونسان:

از اقدامات موثر دولت دوازدهم تصویب سند راهبردی گردشگری است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حمایت رییس جمهوری از کارنامه گردشگری و میراث‌فرهنکی کشور را مایه دلگرمی دانست و گفت: در دولت دوازدهم، اقدامات موثری چون تصویب سند راهبردی گردشگری انجام شد که بدون عنایت دکتر روحانی میسر نبود.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| علی‌اصغر مونسان در حساب کاربری خود در توییتر از حمایت ویژه حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری از توسعه زیرساخت‌های گردشگری و میراث‌فرهنگی تشکر کرد. 

 

به گزارش ایرنا، وزیر میراث فرهنگی تصریح کرد: مایه دلگرمی است که رئیس جمهور در سخنان خود، کارنامه گردشگری کشور را افتخاری برای دولت دانستند.

 

مونسان تاکید کرد: در دولت دوازدهم، اقدامات موثری چون تصویب سند راهبردی گردشگری انجام شد که بدون عنایت دکتر روحانی میسر نبود. 

 

شصت‌ونهمین برنامه افتتاح طرح‌های ملی برای جهش تولید که روز پنجشنبه 6 خرداد برگزار شد که به طرح های ملی وزارت میراث فرهنگی اختصاص داشت.

 

در این آیین با دستور حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، بهره‌برداری از 526 طرح میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سراسر کشور با ارزش سرمایه‌گذاری 2 هزار و 537 میلیاردتومان آغاز شد.

 

روحانی در این برنامه با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در 8 سال گذشته در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم احقاق حقوق مردم در بخش میراث‌فرهنگی و بخش گردشگری است که به آن می‌بالیم و افتخار می‌کنیم.

 

رییس جمهوری استرداد 2 هزار و723 شیء و آثار تاریخی از کشورهایی مثل آمریکا و اروپا، توسعه زیرساخت‌ها، آبادانی روستاها از گازرسانی، ‌برق‌رسانی و آب‌رسانی تا توسعه زیرساخت‌های ارتباطاتی، جاده‌ای و احداث مدارس و خانه‌های بهداشتی و تبدیل روستاها به جاذبه گردشگری را در چارچوب احقاق حقوق مردم ارزیابی و تاکید کرد که همه مناطق کشور ظرفیت تبدیل شدن به جاذبه‌های گردشگری را دارند. 

 

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید با هدف تنوع‌بخشی به حوزه گردشگری، اقدامات بسیار زیادی در زمینه توسعه روستاها انجام شده که به راحتی قابل مشاهده است، گفت: امروز روستاهای ما برای ماندگاری جاذبه دارند و در حوزه اشتغال روستایی اقدامات بسیار زیادی انجام شده است.

 

روحانی با تاکید بر این که تنوع‌بخشی به بخش گردشگری بسیار ارزشمند است، گفت: تنها آثار تاریخی و فرهنگی نیست که جاذبه دارد البته آثار تاریخی و فرهنگی ارزش خود را دارند اما می‌توانیم روستاها و مناطق مختلف را با ایجاد بوم‌گردی‌ها به جاذبه های گردشگری تبدیل کنیم.

 

نظر شما