شناسهٔ خبر: 47471520 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

معاون امور بازرگانی سازمان صمت خراسان شمالی خبر داد

افزایش ۱۲۷ درصدی صادرات کالا از خراسان شمالی

بجنورد- سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان شمالی از رشد ۸۷.۳ درصدی صادرات ازلحاظ ارزشی و رشد ۱۲۷ درصدی ازلحاظ وزنی طی فروردین‌ماه سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صمت خراسان شمالی، مهرداد داود زاده عمده کالاهای صادرات استان را شامل محصولات پتروشیمی (اوره، ملامین، آمونیاک و ازت)، محصولات فولادی، مواد غذایی و محصولات کشاورزی (ماکارانی و بذر ذرت) و سایر کالاهای صنعتی برشمرد.

وی افزود: این میزان کالا به کشورهای افغانستان، عراق، ترکمنستان، ازبکستان، آلمان، چین، ترکیه، پاکستان و مالزی صادر شد.

سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان شمالی سهم گمرک استان را از صادرات به لحاظ ارزشی ۱.۰۶ میلیون دلار و از نظر وزنی ۱.۵هزار تن برشمرد و افزود: این رقم نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۶۴ درصد و ازنظر وزنی ۸۸ درصد کاهش داشته است.

داود زاده سهم صادرات بخش صنعت را از نظر ارزشی ۲.۲ میلیون دلار و وزن ۱۷.۵هزار تن عنوان کرد و گفت: این بخش ۳۹.۲ درصد صادرات را به خود اختصاص داده است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۲۳۴۴ درصد و از نظر وزنی ۱۷۴۰۰ درصد رشد داشته است.

وی به صادرات بخش پتروشیمی نیز اشاره و تصریح کرد: صادرات این بخش به ارزش ۳.۴میلیون دلار و وزن ۱۰.۹ هزار تن است که ۶۰.۶ درصد صادرات را به خود اختصاص داده است و نسبت به مدت مشابه سال گذشت ازنظر ارزشی ۲۵.۹درصد افزایش و از نظر وزنی ۱۱.۴ درصد کاهش داشته است.

سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان در ادامه به صادرات بخش کشاورزی و صنایع غذایی نیز اشاره کرد و افزود: صادرات این بخش به ارزش  ۰.۰۱۴ میلیون دلار و وزنی ۰.۰۳ هزار تن است که ۰.۲درصد صادرات را به خودش اختصاص داده است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ازنظر ارزشی ۹۱.۷درصد و ازنظر وزنی ۸۰ درصد کاهش داشته است.

نظر شما