شناسهٔ خبر: 47436195 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در وزارت علوم؛

سومین نشست مشترک کارگروه علمی ایران و اتریش برگزار می شود

زهرا سیفی

سومین نشست مشترک کارگروه علمی ایران و اتریش امروز با حضور ۲ هیئت بلندپایه از کشورهای مذکور در وزارت علوم برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نشست کارگروه علمی مشترک ایران و اتریش با حضور عزیزالله حبیبی رئیس دانشگاه خوارزمی و دکتر عبدالحمید علیزاده معاون همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم در دانشگاه خوارزمی برگزار شد.

کامران احمدقلی مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه خوارزمی اعلام کرد: فردا چهارشنبه ۵ خرداد نشست علمی مشترک ایران و اتریش با حضور ۲ هیئت بلندپایه از کشورهای مذکور در وزارت علوم برگزار می شود.

وی گفت: تاکنون کارگروه علمی مشترک ایران و اتریش دو نشست برگزار کرده و سومین نشست فردا برگزار می شود. اولین نشست این کارگروه دی ماه ۹۵ و دومین نشست آن بهمن ۹۶ برگزار شد که ۱۷ پروژه مشترک علمی بین ایران و اتریش تصویب شد و ۷۳ محقق بین المللی در این پروژه ها دخیل بودند که فقط از کشورهای ایران و اتریش نبودند بلکه از کشورهایی مانند آلمان و چند کشور دیگر نیز همکاری داشتند.

احمدقلی گفت: تاکنون ۲۸ مقاله مشترک از محققان ایرانی و آلمانی چاپ شده است و ۱۰ دانشگاه از داخل ایران با این پروژه های مشترک همکاری کرده اند و دانشگاه خوارزمی هماهنگ کننده این پروژه ها بود. همچنین ۱۰ دانشگاه از کشور اتریش همکاری داشتند و قرار است در قالب نقشه راه جدید، این همکاری ها ادامه پیدا کند. طی یکی دو سال اخیر به دلیل کرونا، اجرای پروژه ها کم شده بود که قرار است با نقشه راه جدید تا ۲۰۲۲اجرایی شود.

مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه خوارزمی همچنین یادآور شد: قرار است پروژه های مشترک بین ایران و اتریش تجاری سازی شود.

نظر شما