شناسهٔ خبر: 47405862 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

کاهش درآمد پتروشیمی آریا با وجود افزایش فروش محصولات / درآمد عملیاتی آریا به هزار و ۶۳۰میلیارد رسید

پتروشیمی آریا در اردیبهشت ماه بیش از ۱۶۰هزار تن محصول تولید کرد و از فروش ۷۶هزار تن از آن‌ها هزار و ۶۳۰میلیارد تومان کسب درآمد کرد.

صاحب‌خبر -

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاینسهیل بانی؛ پتروشیمی آریا در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰، حدود ۱۶۱هزارتن محصولات پتروشیمی تولید کرد که این مقدار نسبت به فروردین ماه کاهش اندکی را تجربه کرده است. با این وجود مقدار تولید این شرکت نسبت به اردیبهشت ماه سال گذشته ۱۰درصد کاهش پیدا کرده است.

مقدار فروش پتروشیمی آریا در نخستین ماه سال جاری با یک درصد رشد نسبت به ماه گذشته به ۷۶هزار تن رسید. از طرفی این رقم نسبت به اردیبهشت ماه ۹۹، ۳۰درصد کاهش یافته است. با این وجود پتروشیمی آریا از فروش محصولات خود در اردیبهشت ماه حدود هزار و ۶۳۰میلیارد تومان درآمد کسب کرد. علی‌رغم اینکه این رقم نسبت به ماه گذشته حدود هشت درصد کاهش یافته اما به واسطه افزایش نرخ‌های فروش، نسبت به اردیبهشت ماه ۹۹ رشدی ۷۹درصدی را ثبت کرده است. از میان محصولات پتروشیمی آریا، مبلغ فروش پلی اتیلن سبک تولیدی این شرکت در اردیبهشت ماه به ۷۱۵میلیارد تومان رسید و ۴۴درصد از فروش پتروشیمی آریا را به خود اختصاص داد.

لازم به ذکر است در اردیبهشت ماه نرخ فروش محصولات پلی اتیلن سبک و سی تری پلاس تولیدی آریا ساسول، ۱۶درصد افت کرد. همچنین نرخ اتیلن سه درصد و نرخ پلی اتیلن متوسط و سنگین این شرکت ۸درصد کاهش یافت.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

آریا

برچسب‌ها:

نظر شما