شناسهٔ خبر: 47382554 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

قاليباف: به کوچکترين قصد تعرض، محکم پاسخ مي‌دهيم

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امریکا و رژیم صهیونیستی دیده اند که اگر کوچکترین قصد تعرضی به کشورمان داشته باشند محکم به آن پاسخ می‌دهیم.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمد باقر قالیباف در آیین گشایش نمایشگاه صنایع وزارت دفاع با تبریک سالروز حماسه سوم خرداد خاطرنشان کرد: سوم خرداد یادآور رشادت‌ها و مجاهدت‌های فرزندان این سرزمین و شهیدانی است که همه ما زندگی مادی و معنوی مان را مدیون آنان هستیم.
وی با تبریک سالروز آزادی خرمشهر به تلاشگران عرصه تولید قدرت و حفظ امنیت کشور در وزارت دفاع افزود: امروز برای من بسیار غرورآفرین و خوشحال کننده است، زیرا با همه آشنایی که با حوزه مسائل دفاعی - امنیتی دارم فکر نمی‌کردم در حوزه زمینی این قدر تحول در امور و پیشرفت‌ها روی داده باشد و چنین تنوعی در حوزه تجهیزات و امکانات داشته باشیم.
رئیس مجلس گفت: همه می‌دانند که تولید قدرت، زنجیره است و اکنون این بخش از زنجیره تولید قدرت که پایه کار است مایه افتخار، امنیت و آرامش در کشورمان است و این تحقق نیافت مگر با مجاهدت‌های خاموش یکایک تلاشگران عرصه دفاعی در اقصی نقاط کشور.
آقای قالیباف مجاهدت متخصصان صنایع دفاعی در ساخت تجهیزات و امکانات برای دفاع از کشورمان را سبب عزت کشور و ملت، دفاع از امت اسلامی، احیای شریعت، دفاع از مظلومان و بازدارندگی برشمرد.
وی خطاب به متخصصان صنایع دفاع تاکید کرد: مطمئن باشید که اقدامات شما آرامش و بازدارندگی ایجاد می‌کند و اگر روزی دشمن چشم طمع به سرزمین مان داشته باشد با این امکانات می‌شود بهترین دفاع را کرد که این مجاهدت است.
رئیس مجلس افزود: نگویید که کار صنعتی مهم نیست همه این‌ها مهم و قابل افتخار است، ولی مهم‌ترین افتخار جهاد خاموش شماست.
آقای قالیباف رمز موفقیت کشورمان را در همه عرصه‌ها اعم از حوزه‌های دفاعی و مدیریتی در توجه به دو موضوع دانست و گفت: نخست آن که معتقد به سنت‌های الهی باشیم و بدانیم که در نظام اسلامی هیچ وقت، سنت‌های الهی تحمیل و یا تبدیل نمی‌شوند یعنی قانون الهی تغییر نمی‌کند و تبصره بردار نیست در دستگاه خداوند سنت‌های الهی تا ابد پابرجاست و مبتنی بر منطق قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت است.
رئیس مجلس گفت: امروز که از نمایشگاه دیدن می‌کردم به یاد شرایط دفاع مقدس افتادم که تا اواسط و حتی تا پایان جنگ تحمیلی، حسرت ابتدایی‌ترین تجهیزات موجود در این نمایشگاه را داشتیم.
آقای قالیباف افزود: در آن دوره وقتی 50 قبضه کلاشینکف در اختیار ما قرار می‌گرفت انگار قدرت را ذخیره می‌کردیم، زیرا در آن دوره با ام یک می‌جنگیدند و سلاح ژ 3 در اختیار هر رزمنده‌ای نبود.
وی اضافه کرد: در عملیات آزادی خرمشهر در حسرت قبضه‌های خمپاره انداز بودیم و در شب عملیات محدودیت گلوله داشتیم به نحوی که صرفا برای دو شب گلوله در اختیار قرار می‌گرفت، اما اکنون به مجاهدت متخصصان صنایع دفاع از امکانات فراوان برخورداریم.
رئیس مجلس گفت: بنابراین اهمیت دارد که هر میزان توانایی داریم تجمیع و برای استفاده از آن به درستی تدبیر کنیم و نگاه نکنیم که دشمن چه توانی دارد مطمئن باشیم که اگر در مسیر حق و با اخلاص حرکت کنیم طبق سنت‌های الهی و ضمانت خداوند تبارک و تعالی پیروزیم.
آقای قالیباف موضوع دوم را لزوم حرکت متکی بر مردم دانست و افزود: امروز در حین دیدن نمایشگاه امیرحاتمی اشاره کرد که بخشی از دستاورد‌ها مرهون اقدام شرکت‌های دانش بنیان، جوانان و مردم است.
وی گفت: در دوران دفاع مقدس که حتی خمپاره انداز نداشتیم در مشهد مقدس از تراشکار‌های ساده شاغل در خیابان‌ها که سرسیلندر خودرو تراش می‌دادند استفاده کردیم به نحوی که چندماه پس از آغاز جنگ تحمیلی لوله‌ها، قنداق خمپاره و تجهیزات نظامی ساختند و به رزمندگان تحویل دادند.
رئیس مجلس افزود: امروز اگر تحول عظیمی در هوا فضا، تولید پهپاد و در بخش‌های مختلف صنعتی کشور می‌بینیم ناشی از اعتماد به جوانان کشورمان است و ناشی از این که بهانه جویی نکردیم و فرصت را در اختیار آنان قرار دادیم.
آقای قالیباف تاکید کرد: اصلا، اساس استحکام نظام اسلامی به قدرت موشکی و صنایعش نیست بلکه به قلب یکایک مردم است که با قلب هایشان به نظام باور داشته باشند؛ این عمق راهبردی ماست با همین باور است که ما در همه حوزه‌ها به ویژه در حوزه دفاعی پیروز می‌شویم.
وی تصریح کرد: هر جا که به خدا توکل نکردیم، به مردم باور نداشتیم و شعار ”ما می‌توانیم“ امام راحل را مدنظر قرار ندادیم، موفق نشدیم، اما هر جا به سنت‌های الهی، توان مردم و قدرت خودمان باور داشتیم آن جا توانستیم این شعار امام را محقق کنیم.
رئیس مجلس همچنین با تبریک پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت اسلامی در غزه افزود: مردم مظلوم غزه چه داشتند که این گونه پیروز شدند؟ این در حالی است که چند کشورعربی در دهه 60 میلادی با یکدیگر متحد شدند و در مقابل حملات رژیم صهیونیستی ایستادند، اما فقط پنج شش روز مقاومت کردند.
آقای قالیباف تصریح کرد: در آن مقطع، صحرای سینا را از دست دادند و قرارداد ننگین کمپ دیوید را پذیرفتند، اما اکنون وقتی وحدت حاکم شد و تفاوتی میان شیعه و سنی نبود و همگان زیر سایه قرآن جهاد کردند برغم آن که سران مرتجع برخی کشور‌های عربی با رژیم آدم کش صهیونیسم باشند، غزه تحت محاصره و بدون بهره مندی از دارو، امکانات و توان بازسازی 10 روز شجاعانه در مقابل دشمن ایستاد و پیروز شد.
وی افزود: این در حالی بود که رژیم صهیونیستی از حمایت‌های همه جانبه به ویژه در عرصه مالی - سیاسی و نظامی امریکا برخوردار بود، اما مجبور به شکست شد که این ناشی از سنت الهی است.
رئیس مجلس گفت: این حقیقت را باید باور کنیم و مطمئن باشیم که در حوزه اقتصاد و عرصه‌های اجتماعی نیز همین سنت جاری است و همه باید دست در دست هم دهیم و در این مسیر حرکت کنیم.
آقای قالیباف افزود: سیاست و رویکرد ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که در عرصه نظامی در پی بازدارندگی، دفاع از سرزمین، صلح پایدار، آرامش و روابط دوستانه با همسایگان و امت اسلامی هستیم.
وی گفت: ما خود را در خدمت امت اسلامی می‌دانیم و در پی پرهیز از هرگونه تنش با کشور‌های همسایه هستیم و این را اثبات کردیم البته که در مقابل هر تجاوز نیز محکم ایستادیم.
رئیس مجلس در پایان تولید قدرت در کشورمان را مرهون مجاهدت خاموش متخصصان عرصه دفاع و فرهنگ اسلامی ملت ایران دانست.

نظر شما