شناسهٔ خبر: 47375374 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: سپاه نیوز | لینک خبر

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری: فتح خرمشهر از نقاط مهم و حساس تاریخ انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس است

سپاه نیوز: فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری گفت: آزادسازی خرمشهر، ضمن افزایش قدرت بازدارندگی خارجی جمهوری اسلامی یک سبک موفق از جلوه معنویت در نبرد میدان را اثبات کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار علی محمد اکبری فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در گفتگویی ضمن گرامیداشت فرارسیدن سی و نهمین سالگرد فتح خرمشهر، و هفته مقاومت و پیروزی، گفت: سوم خرداد روز مقاومت و ایثار و پیروزی، روز فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس است که پس از 575 روز بار دیگر به آغوش ایران اسلامی بازگشت.

 

سردار اکبری افزود: در چنین روزی دنیای استکبار دریافت که شکست خورده نهایی این نبرد نابرابر در مقابل رشادت های رزمندگان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

وی ادامه داد: حماسه سوم خرداد در سال 1361 با وحدت و همدلی نیروهای مسلح و پشتیبانی مردم و ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان سلحشور و جان برکف رقم زده شد و نقطه عطف افتخارآفرینی در تاریخ دفاع مقدس برای ملت بزرگ ایران است.

 

وی با اشاره به فرمایشات حضرت امام(ره) درباره فتح خرمشهر گفت: خرمشهر را قطعا خدا آزاد کرد و به تعبیر مقام معظم رهبری( مدظله العالی)، حماسه ملت ایران در دفاع مقدس، نمایشگر قله ظرفیت های انسانی مردم این سرزمین خدایی است.

 

سردار اکبری، خاطرنشان کرد:  فتح خرمشهر، از نقاط مهم و حساس تاریخ انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس است، که قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران را به ظهور رساند و چشم جهانیان را خیره کرد.

 

وی اضافه کرد: عملیات بیت المقدس در 30 دقیقه بامداد روز 10 اردیبهشت 1361 با قرائت رمز مقدس" بسم الله الرحمن الرحیم . بسم الله القاسم الجبارین، یا علی ابن ابی طالب علیه السلام" آغاز شد و با پیروزی رزمندگان اسلام در سوم خرداد و فتح خرمشهر، نگرانی جبهه استکبار از به خطر افتادن منافع آنها در  منطقه شروع گردید.

 

فرمانده ارشد نظامی استان چهارمحال و بختیاری با تبیین تاریخچه ای از چشم طمع بیگانگان به خرمشهر در طول تاریخ ایران اسلامی، گفت: خرمشهر چهار بار در طول تاریخ از سوی بیگانگان اشغال شده که نهایتاً  با رشادت اقشار مختلف مردم و از خودگذشتگی رزمندگان در سوم خرداد 1361 علی رغم تمهدیدات دفاعی قوی و استحکامات سنگین ارتش بعث عراق که شامل طرح 20 ساله دفاع از شهر بود، به آغوش میهن اسلامی بازگشت و آزاد شد.

 

یادگار دفاع مقدس تصریح کرد: رژیم بعث عراق تمام توان خود را برای حفظ خرمشهر متمرکز کرده بود و صدام اظهار داشت که در صورت بازپس گیری خرمشهر از سوی ایران، کلید بصره را تقدیم ایرانیان می کنند، هرچند به این وعده خود هم عمل نکرد.

 

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام به برخی از پیام های فتح غرور آفرین خرمشهر اشاره کرد و گفت: آزادسازی خرمشهر، ضمن افزایش قدرت بازدارندگی خارجی جمهوری اسلامی یک سبک موفق از جلوه ایمان و معنویت در نبرد میدان را اثبات کرد.

 

سردار اکبری، تصریح کرد: با پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر، جمهوری اسلامی به عنوان یک قدرت منطقه ای ظهور یافت و معادلات جهانی در منطقه برهم خورد.

 

وی، گفت: هدایت و فرماندهی الهی حضرت امام خمینی(ره) بعنوان ولی فقیه در خلق حماسه های مختلف تاریخ انقلاب و وحدت و همدلی مردم و نیروهای مسلح در مقابل دشمن بیگانه با آزادسازی خرمشهر به منصه ظهور رسید .

 

فرمانده سپاه استان چهارمحال و بختیاری حضور رزمندگان این استان در روزهای نخستین دفاع از خرمشهر و همچنین عملیات بیت المقدس را یادآوری کرد و گفت: مردم غیور و ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری همچون صحنه های مختلف دفاع از انقلاب و تاریخ دفاع مقدس در آزادسازی خرمشهر نیز نقش خود را به خوبی ایفا کردند، همچنان که در سال های اخیر و در مقابله با ویروس منحوس کرونا و نهضت مواسات و کمک های مؤمنانه خوش درخشیدند.

 

وی، افزود: تقدیم 2453شهید و هزاران نفر جانباز و ایثارگر نشان پرافتخاری از حضور قهرمانانه مرم و رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی و هشت سال  دفاع مقدس برای پاسداری از آرمان های والای اسلامی و انسانی است که با تکیه بر روحیه ولایتمداری، ایثار و مقاومت و شهادت طلبی و درس آموزی از مکتب عاشوراست.

 

سردار اکبری خاطرنشان کرد: در عملیات بیت المقدس حدود300 نفر رزمنده از خطه دلاور خیر چهارمحال و بختیاری حضور مقتدرانه داشتند و  حدود 80 شهید و   102 نفر جانباز تقدیم کرده است.

 

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در پایان با اشاره به هجمه های مختلف جبهه استکبار علیه انقلاب اسلامی و تهدید و تحریم های ظالمانه تأکید کرد: فتح خرمشهر الگویی برای تحقق فتوحات دیگر در قالب ساختارهای جدید و در عرصه های علمی، فناوری، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است که با وحدت و همدلی می شود.

نظر شما