شناسهٔ خبر: 47374797 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بارسلونا برایم ارزش قائل نشد؛

اشک های سوارز بعد از قهرمانی اتلتیکومادرید؛ ستاره اروگوئه ای امتیاز آورترین بازیکن فصل 2020/21 لالیگا

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- بارسلونا تاوان سختی از بابت فروش لوئیس سوارز به اتلتیکو مادرید داد.
به گزارش آریا، لوئیس سوارز، مهاجم اروگوئه ای تیم اتلتیکو مادرید که در 34 سالگی از بارسلونا راهی این تیم شد، طی 32 بازی لالیگا در این فصل 21 گل و 3 پاس گل برای تیمش ثبت کرد. به نقل از Opta، این 21 گل برای اتلتیکو مادرید 21 امتیاز به همراه داشت که از این حیث هیچ بازیکنی به اندازه سوارز امتیاز آور نبوده است. دیگو سیمئونه هم در این میان هشتمین جام قهرمانی خود را با اتلتیکو مادرید به دست آورد: دو قهرمانی در لیگ اروپا (2012 و 2018)، دو قهرمانی لالیگا (2014 و 2021)، دو قهرمانی سوپرکاپ اروپا (2012 و 2018)، کوپا دل ری (2013) و سوپرکاپ اسپانیا 2014 که او را به پرافتخار ترین سرمربی تاریخ اتلتیکو مادرید تبدیل می کند.
لوییس سوارز، مهاجم اروگوئه ای اتلتیکو مادرید که نقش زیادی در پیروزی ها و قهرمانی این تیم در لالیگا داشت، پس از پایان بازی مقابل رئال وایادولید و قهرمانی اتلتیکو مادرید با چشمانی گریان مقابل دوربین ها قرار گرفت و از احساسات خود حرف زد. لوییس سوارز گفت: بارسلونا برای من ارزش قائل نشد. آن ها مرا دست کم گرفتند و اتلتیکو مادرید درهای باشگاه را به روی من باز کرد تا فرصتی به من بدهد. من همیشه بابت اعتماد به من، قدردان اتلتیکو مادرید خواهم بود. من می دانم که مسی برای من خوشحال خواهد بود. او چند روز پیش برای من آرزوی موفقیت کرد.
لوییس سوارز در این فصل برای اتلتیکو مادرید 21 گل در لالیگا به ثمر رساند که 13 گل از این 21 گل باعث برتری اتلتیکو مادرید در طول بازی شدند. 7 گل از 21 گل سوارز در این فصل، سه امتیاز بازی را به اتلتیکو مادرید هدیه کرد؛ از جمله گل امشب این مهاجم مقابل رئال وایادولید.
بی تردید زمانی ارزش گل لوئیس سوارز برای اتلتیکومادرید افزایش یافت که رئال مادرید در دقایق پایانی دو بار دروازه ویارئال را باز کرد. اگر اتلتیکو در این دیدار پیروز نمی شد قهرمانی را به رقیب همشهری تقدیم کرده بود، اما در دقیقه 66 لوئیس سوارز با فراری تند و تیز با دروازه‌بان وایادولید تک به تک شده و با یک بغل پای فنی گل دوم و پیروزی بخش تیمش را وارد دروازه حریف کرد.
این گل شماره 21 لوئیس سوارز در این فصل بود و این ستاره 34 ساله بعد از یک خداحافظی عجیب در تابستان سال گذشته از بارسلونا، این فصل در لباس تیم دیدش اتلتیکومادرید عملکرد فوق العاده ای داشت و با زدن 21 گل نقش مهمی در قهرمانی این تیم بعد از هفت فصل ایفا کرد. گل های لوئیس سوارز در مجموع باعث واریز شدن 21 امتیاز به حساب اتلتیکومادرید شد تا او از این حیث در لیست موثرترین بازیکنان در لالیگا لقب گیرد. بی تردید حالا هواداران بارسلونا بیشتر از همیشه در حسرت از دست دادن ستاره ای خواهند بود که در طی هفت سال، سومین گلزن برتر تاریخ این باشگاه لقب گرفت.
لوییس سوارز در پایان بازی یک بار دیگر به بی مهری باشگاه سابق خود بارسلونا اشاره کرده و از اتلتیکومادرید بابت دادن فرصت درخشش به خود تشکر کرد. جالب اینجاست سوارز به دوستی خود با لیونل مسی نیز اشاره کرده و مدعی شد کاپیتان بارسلونا نیز از قهرمانی اتلتیکومادرید خوشحال شده است.
جالب اینجاست سرنوشت داوید ویا برای لوییس سوارز تکرار شد. این بازیکن نیز در فصل 14-2013 بعد از سپری کردن سه فصل در بارسلونا از این تیم جدا شد و به پیشنهاد اتلتیکومادرید پاسخ مثبت داد. در نهایت بارسلونا آن سال در هفته پایانی قهرمانی را به اتلتیکومادرید واگذار کرد و داوید ویا در تنها فصل حضور در پایتخت بالاتر از تیم سابق خود به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد.
فصل 21-2020 لالیگا پر از هیجان بود و تا هفته آخر تکلیف قهرمان مشخص نشد. در مقطعی از فصل اتلتیکو مادرید با تیم دوم 16 امتیاز اختلاف داشت، در مقطعی بارسلونا شانس صدرنشینی داشت و آن را از دست داد و حتی در یک مقطع، هر چهار تیم بالای جدول شانس بالا بردن جام قهرمانی را داشتند. اتلتیکو مادرید با 86 امتیاز از 38 دیدار فاتح عنوان قهرمانی لالیگا شد. در هفته پایانی لالیگا، در شرایطی که اختلاف امتیاز اتلتیکو مادرید و رئال مادرید 2 امتیاز بود، اتلتیکو بازی خود مقابل رئال وایادولید را با نتیجه 2-1 و با گل های کوریا و سوارز برد تا حتی پیروزی 2-1 رئال مادرید مقابل ویارئال در دقایق پایانی نیز نتواند مانع قهرمانی شاگردان سیمئونه شود. در نتیجه اتلتیکو مادرید عنوان قهرمانی لالیگا را از آن خود کرد و برای اولین بار پس از فصل 14-2013 قهرمان لالیگا شد. رئال مادرید با 84 امتیاز در رده دوم و بارسلونا با 79 امتیاز در رده سوم قرار گرفتند.
چهار تیم اتلتیکو مادرید، رئال مادرید، بارسلونا و سویا (سویا هنوز بازی هفته 38 خود را انجام نداده است اما در هر حال رتبه بالاتری کسب نخواهد کرد) به ترتیب با 86، 84، 79 و 74 امتیاز و قرار گرفتن در رتبه های اول تا چهارم لالیگا، سهمیه لیگ قهرمانان فصل 22-2021 را به دست آوردند. تیم های رئال سوسیداد و رئال بتیس در رقابتی جذاب با ویارئال موفق شدند به ترتیب با 62 و 61 امتیاز و قرار گرفتن در رتبه های پنجم و ششم لالیگا، سهمیه حضور در لیگ اروپای فصل 22-2021 را به دست آورند. ویارئال که بازی برده مقابل رئال مادرید را با باخت عوض کرد، با 58 امتیاز در رده هفتم قرار گرفت و سهمیه حضور در لیگ کنفرانس اروپا را به دست آورد.
در پایان فصل 21-2020، سه تیم ایبار، رئال وایادولید و هوئسکا با 30، 31 و 34 امتیاز در سه رده آخر جدول لالیگا قرار گرفتند و به سگوندا دیویژن سقوط کردند. الچه با پیروزی در هفته پایانی مقابل اتلتیک بیلبائو، از سقوط به دسته پایین تر فرار کرد. از آن طرف، تا الان صعود اسپانیول و مایورکا از سگوندا دیویژن به لالیگا قطعی شده است.
لیونل مسی از بارسلونا با 30 گل، بهترین گلزن لالیگا در این فصل بود. بدین ترتیب لیونل مسی برای پنجمین فصل متوالی و هشتمین بار فاتح جایزه پیچیچی یا بهترین گلزن لالیگا شد. هیچ بازیکنی در تاریخ لالیگا به اندازه لیونل مسی فاتح جایزه پیچیچی نشده است. لیونل مسی در این فصل لالیگا 35 بازی انجام داد که در 33 بازی فیکس بود و در این بازی ها 30 گل به ثمر رساند. 3 گل از 30 گل لیونل مسی از روی نقطه پنالتی و 3 گل نیز از روی ضربه کاشته به ثمر رسیده و به طور میانگین لیونل مسی در هر 101 دقیقه یک گل به ثمر رسانده است. لیونل مسی همچنین 9 پاس گل نیز در این فصل لالیگا به نام خود ثبت کرده است. لیونل مسی در این فصل لالیگا موفق به ثبت هت تریک نشد اما در نه بازی توانست بریس کند. 23 گل از 30 گل لیونل مسی در بازی های سال 2021 به ثمر رسید. جرارد مورنو و کریم بنزما با 23 گل نیز در رده های دوم و سوم جدول گلزنان لالیگا در فصل 21-2020 قرار گرفتند.
یاگو آسپاس از سلتاویگو با 13 پاس گل، بهترین گل ساز فصل 21-2020 لالیگا بود. در هر سه فصل گذشته، لیونل مسی این عنوان را از آن خود کرده بود اما این فصل، یاگو آسپاس از لیونل مسی و سایر بازیکنان پیشی گرفت و فاتح عنوان بهترین گل ساز فصل لالیگا شد. یاگو آسپاس در این فصل 33 بازی برای سلتاویگو انجام داد و با 14 گل و 13 پاس گل روی 27 گل از 55 گل تیمش تاثیر مستقیم داشت. مارکوس یورنته با 11 پاس گل و تونی کروس با 10 پاس گل در رده های دوم و سوم جدول بهترین گل سازان لالیگا در فصل 21-2020 قرار گرفتند.
یان اوبلاک از اتلتیکو مادرید با 18 کلین شیت در 38 بازی و میانگین 0.66 گل خورده در هر بازی، فاتح جایزه زامورا شد که هر فصل به دروازه بانی اهدا می شود که کمترین میانگین گل خورده در هر بازی در طول یک فصل لالیگا را به ثبت رسانده است. اتلتیکو مادرید با یان اوبلاک در مجموع 20 دیداری که اوبلاک در این فصل لالیگا موفق به کلین شیت در آن ها نشد، 25 گل دریافت کرد. بدین ترتیب اوبلاک پس از این که فصل پیش کورس بیشترین کلین شیت را به کورتوا باخت، این فصل دوباره صدر جدول کلین شیت های فصل لالیگا را از کورتوا پس گرفت. این پنجمین باری است که یان اوبلاک فاتح جایزه زامورا می شود و بدین ترتیب به رکورد ویکتور والدز و آنتونی رامالتس که با 5 عنوان زامورا رکورددار فتح این جایزه هستند، رسید. اوبلاک تنها دروازه بان غیر اسپانیایی است که 5 بار فاتح جایزه زامورا می شود.

نظر شما