شناسهٔ خبر: 47363852 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وظیفه رسانه‌های عمومی رساندن پیام کاندیداها بدون جهت‌گیری خاص به مردم است

گروه استان‌ها- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: در ایام انتخابات، اساسا وظیفه رسانه عمومی، رساندن پیام، برنامه‌ها و سوابق کاندیداها بدون جهت‌گیری خاص به مردم است تا آنان، با شناخت درست و آگاهانه، دست به انتخاب بزنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازارومیه، حجت‌الاسلام ناصر خدایاری امروز در نشست خبری با خبرنگاران و رسانه‌ها که با محوریت تبیین انتخابات پیش‌رو برگزار شد اظهار داشت: رسانه‌ها و خبرنگاران دنبال برنامه‌محوری از داوطلبان و کاندیداهای انتخابات باشند.

وی با اشاره به اینکه ضرورت افزایش سواد رسانه‌ای و بالا بردن افزایش آستانه  تحمل مدیران و مسئولان باید در دستور کار همگان قرار بگیرد، افزود: جامعه رشید، رسانه رشید، جسور و متفکر در چارچوب ضوابط و قوانین نیاز است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه، توانایی و دانش بالا باید از معیارهای انتخابات افراد کاندیدا باشد، بیان کرد: در کنار برخی از چالش‌ها، مشکلات فرهنگی و اقتصادی و ساختاری، رشد رسانه های بدون مجوز ضعف اساسی در فعالیت کاری رسانه‌های مجوزدارها است.

وی با بیان اینکه ٧٨ پایگاه خبری مجوزدار در سطح استان فعالیت ‌می‌کنند، گفت: پلیس فتا مسئول کنترل و برخورد با رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بدون مجوز است.

خدایاری عنوان کرد: در ایام انتخابات، اساسا وظیفه رسانه عمومی، رساندن پیام، برنامه‌ها و سوابق کاندیداها بدون جهت‌گیری خاص به مردم است تا مردم، با شناخت درست و آگاهانه، دست به انتخاب بزنند و اراده خود را از راه صندوق رای حاکم کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی عنوان کرد: رسانه‌ها نباید در انتخابات مردم را به طیف یا گروه خاصی که مدنظر خودشان است سوق بدهند چرا که اگر چنین باشد باید در آینده تاواتش را داد.

انتهای پیام/7548/ ت

نظر شما