شناسهٔ خبر: 47292242 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

حسن رزمیان مقدم در گفت و گو با افکارنیوز:

معیشت مهمترین اولویت کاری دولت آینده باید باشد/ درباره قالیباف قضاوت های نادرست کردند

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران بر مبنای آرای مردم تشکیل شده و 98درصد از مردم به جمهوری اسلامی رأی آری دادند.

صاحب‌خبر -

حسن رزمیان مقدم در گفت و گو با افکارنیوز اظهار کرد: بنابراین به صراحت باید گفت این نظام متکی بر آرای مردم است. هرچه میزان مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد، استحکام و پایداری نظام نیز بیشتر خواهد شد. 

وی افزود: تمام مسئولان کشور نیز یا مستقیم و یا غیر مستقیم از طریق آرای مردم انتخاب می شوند که می توان به انتخاب رییس جمهور، نمایندگان مجلس با آرای مستقیم ، انتخاب وزرا آرای غیر مستقیم مردم و ... اشاره کرد. 

بروز مشکلات در جامعه زیر سایه انتخاب نامناسب 

وی تصریح کرد: یکی از مواردی که هنگام انتخابات باید به آن توجه شود این مساله است که مشکلات ما ناشی از انقلاب نیست بلکه به دلیل انتخاب نادرست است. 

وی ادامه داد: برخی از مردم نسبت به شرکت در انتخابات بی تفاوت هستند و زمانی که مشکلی در قوه مجریه و یا مقننه به وجود می آید، مردم ایرادات خود را بیان می کنند در حالی که از این عزیزان باید پرسید شما چرا در انتخابات شرکت نکردید و یا در انتخاب خود دقت نداشتید؟  

نماینده مردم درگز در مجلس اظهار کرد: علاوه بر اینکه شرکت در انتخابات و گزینش صحیح اقتدار و استحکام نظام می شود؛ سبب مأیوس شدن دشمنان نیز خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: هرچه مردم در انتخابات بیشتر مشارکت کنند،‌ نظام مقتدرتر و مستحکم‌تر خواهد شد. 

وی درباره تاثیر عملکرد دولت در کاهش احتمالی میزان مشارکت مردم در انتخابات بیان کرد: در برخی مواقع به دلیل اینکه انتخاب مردم شاید صحیح نبوده است ، موجب بروز مشکلاتی شده است باید توجه داشت میزان مشارکت و همچنین انتخاب درست از موارد مهم در زمان برگزاری انتخابات است زیرا این مساله در آینده کشور و افراد موثر خواهد بود. 

عضومجمع نمایندگان خراسان رضوی تاکید کرد: اگر مردم نسبت به شرایط موجود گلایه دارند بخشی به دلیل وجود مشکلاتی است که در مسیر راه دولت بوده و مسوولان باید این موارد و دلایل را ارائه دهند اما باید اشاره کرد به دلیل عدم رسیدگی مناسب به مشکلات و فساد اداری موجود در برخی مراکز و دستگاه‌ها سبب دلسردی مردم شده اند. 

این نماینده مجلس تصریح کرد: امیدوارم مردم با مشارکت و همچنین انتخاب صحیح و درست بتوانند افرادی دلسوز، مومن و پرکار را برای انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره ای خبرگان و همچنین شوراهای شهر و روستا انتخاب کنند. 

چرایی ثبت نام نکردن رییس مجلس در انتخابات ریاست جمهوری 

رزمیان مقدم درباره ثبت نام نکردن رییس مجلس برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری علیرغم ماه‌ها گمانه زنی گفت: به اعتقاد بنده حتما نیروی مورد نظر وی در انتخابات ثبت نام کرده و همان مواضع و دیدگاه های مد نظر او را در زمان مناسب اجرایی می کند بنابراین به نظر می رسد با توجه به این شرایط لازم نبوده تا آقای قالیباف در این انتخابات شرکت کند. 

وی درباره انتقادات فراوانی که از زمان آغاز به کار مجلس نسبت به نمایندگان و همچنین سفرهای قالیباف به شهرهای مختلف با شائبه تبلیغات برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری می شد، بیان کرد: این موارد را باید جزو قضاوت‌های عجولانه دانست و یا اینکه برخی مسئولان در این زمینه دروغ می گفتند. 

معیشت؛ مهمترین اولویت کاری دولت سیزدهم 

وی درباره مهمترین برنامه و اولویت دولت سیزدهم توضیح داد: رسیدگی به معیشت مردم مهمترین اقدامی است که دولت آینده باید آن را در رأس برنامه های خود قرار دهد. 

وی تصریح کرد: این مساله بستگی به کارکرد دولت و وزیران انتخابی دولت سیزدهم ، برنامه‌ها و سیاست ‌های آنها دارد. 

نماینده مردم درگز در خانه ملت در پاسخ به این سوال که اگر مذاکرات برجام به نتیجه نرسد و تحریم ها باقی بماند، آیا دولت سیزدهم قادر به حل مشکلات معیشتی مردم خواهد بود یا خیر؛ عنوان کرد: از اول انقلاب با تحریم مواجه بوده ایم و به اعتقاد بنده مهمترین مشکل ما در کشور مسئولان و عملکرد آنهاست و تحریم نیست، اگر افراد و بدنه سالم باشد و فساد اداری از بین رود، مشکلات کشور حل می شود.

 

نظر شما