شناسهٔ خبر: 47291753 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران:

نقشه محله کن هنوز در سامانه طرح تفصيلي ثبت نشده است

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: نقشه محله کن روی سامانه طرح تفصیلی ثبت و بارگذاری نشده است و بسیاری در سازمان فاوا اراده‌ای برای این امر ندارند.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمد سالاری امروز در جلسه شورای شهر تهران در تذکری به سازمان فاوا شهرداری افزود: برغم اینکه شورای شهر در پیگیری‌های فراوان، طرح کن و فرحزاد را به تصویب رسانده، اما ماه‌هاست که نقشه محله کن روی سامانه طرح تفصیلی ثبت و بارگذاری نشده است و بسیاری در سازمان فاوا اراده‌ای برای این امر و استفاده مردم از نقشه‌ها ندارند.
سالاری افزود: بار‌ها با شهردار منطقه و شهردار تهران صحبت کردم، اما هنوز این موضوع به نتیجه نرسیده است لذا می‌خواهم این تذکر ظرف مدت حداکثر یک هفته بررسی شود.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر افزود: طرح تفصیلی منطقه 22 نیز با مساحت 5700 هکتار با رویکرد‌های کیفی در شورا تصویب شد، اما بخش‌هایی از آن بارگذاری و عملیاتی نشده است.
وی افزود: بسیاری از مصوبات شورا درباره اینکه شهرداری مصوبه نرخ گذاری عوارض را بر روی سامانه بارگذاری کند تا فرم‌های عوارض به صورت سیستمی به مردم ارائه شود، در شهرداری و سازمان فاوا انجام نشده است.
سالاری اضافه کرد: در محدوده قدیمی جماران و اردوگاه آن منطقه نیز توسط بنیاد مستضعفان در حریم شهر تهران بر خلاف منویات رهبری اقداماتی مغایر با طرح تفضیلی انجام داده است. این پرونده به ماده 100 رفته است لذا از شهردار تهران می‌خواهم نسبت به اجرای رای کمیسیون ماده 100 اقدام کند.

نظر شما