شناسهٔ خبر: 47285781 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

نماینده مردم تبریز در مجلس در گفتگو با بازار:

خسارت آفرینان بازار سرمایه محاکمه شوند| سال‌ها طول می‌کشد که اعتماد به بورس بازگردد

احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: باید ساز و کارهای بازار بورس به نحوی اصلاح شود که ما شاهد خارج شدن دولت از مناسبات این بازار باشیم. 

صاحب‌خبر -

احمد علیرضا بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، درباره نجات بازار سرمایه اظهار داشت: در وهله اول باید ساز و کارهای بازار بورس به نحوی اصلاح شود که ما شاهد خارج شدن دولت از مناسبات این بازار باشیم. 

وی بیان کرد: یکی از عوامل اصلی سقوط بازار بورس آن است که دولت و در رأس آن وزیر امور اقتصادی و امور دارایی به عنوان رئیس شورای عالی بورس، یک دامنه نوسانی فراتر از میزان قانونی در این بازار ایجاد کردند و باعث شدند که رشد حبابی در بازار سرمایه به وجود آید. 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به واسطه عملکرد بسیار ضعیف دولت و متولیان بازار بورس، مردم تا حد زیادی اعتماد خود را به این بازار از دست داده‌اند و سال‌ها طول می‌کشد که این اعتماد از دست رفته دوباره احیا شود. 

علیرضا بیگی اظهار داشت: مطالبه مردم ما آن است که حتماً قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی و دیگر متولیان با کسانی که بازار سرمایه را به این وضعیت رسانده‌اند، برخورد جدی کنند. حتی برخی از این افراد به جهت خسارت بسیار زیادی که به بازار بورس و سرمایه های مردم زده‌اند، باید محاکمه شوند. 

وی تاکید کرد: علاوه بر این، لازم است که اقدامی عاجل برای کمک به مال باختگان بازار سرمایه انجام شود تا اعتماد آنان به این بازار و سرمایه‌گذاری در آن، به مرور بازگردد.

نظر شما